Gå til innhold

Fugle/dyrebilder.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

hehe, ja, de er litt lettere å få til å lye de der :)

Men jeg har noen slike utspekulerte hjemme hos meg. De vet NØYAKTIG hvor lang borte de skal holde seg for at jeg ikke skal få det perfekte bildet.

På samme måte som disse her.

[attachimg=1]

Holder seg LITT for langt borte til at jeg skal få det perfekte bildet med mitt usle 200mm objektiv :)

post-0-13949881558459_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 771
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Disse dyrene har en fast rute rett forbi vinduet mitt, det tusler selvfølgelig alltid forbi når det er litt for mørkt og de slutter å tusle når jeg beveger meg i vinduet men jeg klarte alikevel å lure meg til et bilde av dem i dag selv om de gjemte seg godt inne i krattet.

1/30 sek handholdt og 6400iso og 400mm, litt imponert over hva 7d er god for i dag.

47905_421405080894_522580894_5462448_7315768_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse dyrene har en fast rute rett forbi vinduet mitt, det tusler selvfølgelig alltid forbi når det er litt for mørkt og de slutter å tusle når jeg beveger meg i vinduet men jeg klarte alikevel å lure meg til et bilde av dem i dag selv om de gjemte seg godt inne i krattet.

1/30 sek handholdt og 6400iso og 400mm, litt imponert over hva 7d er god for i dag.

47905_421405080894_522580894_5462448_7315768_n.jpg

Bildet viser ikke bare hva 7D er godt for.

1/30 på 400mm i nevene på en fluefisker, der sesongen begynner å nærme seg slutten, og nervene burde stå i høyspenn med fy-fae-det-er-lenge-til-sommer`n-dirring attpåtil, er ganske imponerende. Synes jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nært hold ;) måtte kikke over vinduskamen for å få øye på dem i dag ikke var de sky heller, fyrte sikkert av 50 bilder før de ble skeptiske og tuslet av gårde :D

utavvindu2010800.jpg?t=1283109600

veeeldig høy iso desverre må nok rigge staivet før morgendagens besøk

Øystein, MEGET bra til å være 6400 ISO. 6400 er et skyhøyt tall, og det gjør at jeg får lysst til å teste mitt på 6400 i morgen :)

shiitbra var det.

Og dere andre som har lagt ut bilder i dag. MYE bra her nå :)

Me like :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en tam en, men jææækli croppa for å se hvor mye kvaliteten ga seg. Vil ikke si det ga seg så veldig mye :)

Fullformat har ikke BARE bakdeler :)

[attachimg=1]

post-0-13949881755073_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faaaan, nytt utbrudd av kugalskap... :)

Masse flotte bilder her nå, både med og uten horn!

Synes du har fått godt betalt mtp den høye ISO-verdien, Øystein :)

Faktisk overraskende!

Enig, på bildet hvor hele rådyret viser så er det nesten ikke mulig å se iso støyen, så 7d er helt rått, ser ut som om 5d gjør jobben rimelig bra den også, dybdefølelsen i bildene dine er helt rå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir of topic, men måtte ta en test i dag, og legger det inn her pga at Øystein nevner ISO støy.

Med slike ekstreme tall som han nevner her, på 6400 ISO, så skal det være en del støy etter sigende :)

men med disse nye kameraene har en helt andre muligheter en en hadde for bare et par år siden :)

Tok to testbilder i dag.

Her kommer et med 6400 ISO. Ganske bra. Bildet er ikke redigert over hodet, kun lagt inn på maskin, gjort om til JPEG og krympet.

[attachimg=1]

post-0-13949881763332_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge lyset er på din side, evt. at man overeksponerer, kan en normalt presse mye på iso'en.

Er det derimot mye skyggepartier/mørke detaljer eller rett og slett et motiv tatt i mørket, begynner ofte støyet og gjøre seg gjeldende.

Ettersom jeg har forstått har Nikon gjenerelt lavere oppløsning enn Canon, noe som også bidrar til at de kan presses mere før de genererer nevneverdig støy.

Har ikke testet 7D, men vil tro den er et stykke unna fullformatene til både Nikon og Canon på iso-følsomhet.

Har du Raw-konvertert med Canon Digital Photo Professional, Øystein?

I så tilfelle reduserer programmet en del av støyen automatisk.

Selv synes jeg fremdeles Canon DPP er best på støybehandling under Raw-konvertering.

Har prøvd Adobe Camera Raw, Adobe Light Room og Aperture.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...