Gå til innhold

Fugle/dyrebilder.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 771
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk for det Trygve, og det samme til deg.

Utrolig flatt lys her også i dag. grått, regn, og dritdårlig lys.

Men måling/retting av WB ordner opp det meste, og gir flate drittbilder nytt liv.

Mitt mine tre siste fuglebilder har et ekstremt dårlig utgangspunkt, men ble rimelig greie etter litt triks og miks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i miniskogen igjen i går. Skal ut og kikke litt i dag også.

Her er i hvertfall en liten spurv som havna på brikka i går (Eller dagen før, husker ikke :) )

[attachimg=1]

post-0-13949883558521_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg kunne legge ut bilde av "miniskogen" også.

Har du en slik liten skog som dette i nærheten, så kan du trimme litt greiner, og gjøre den mer fotovennlig.

da har du en plass det er fint å ta fudlebilder :) Litt mat inni der er heller ikke så dumt :)

[attachimg=1]

post-0-1394988355998_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ny laptop.

Synest kvalitetstapet er ganske mye når jeg krymper bilder for å legge inn på nett.

Nå er jeg på en annen laptop, ikke min. Her ser bildene mine mye bedre ut. I hvertfall litt.

Kan det være en innstilling som er her, og ikke på min? Har oppløsning på skjerm noe å si for nettbruk?

Irriterer meg at syyyylskarpe bilder (Her og i Helloweentråden) blir dritdårlige nå de kommer på ffs.

Er tydeligvis skjermen MIN som er drit :-)

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips?

Skjermer er ofte ulike. Oppløsningen varierer selvsagt, men også fargegjengiving, lysstyrke, kontrast, skarphet etc. Noe kan vel justeres fra operativsystemet (windows; høyreklikk på skrivebordet gir mange valg som har med det å gjøre sannsynligvis), og noe fra skjermen selv (dersom du har en ekstern skjerm, er ikke helt sikker på muligheten for justering på laptopper).

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå på min skjerm på jobb, at ting ser bedre ut.

Det som er litt rart da, er at bildene ser dritfine ut i capture NX2, mitt redigeringsprogram, ser bra ut i windows picture et eller anna, men ikke på ffs. på foto.no ser det rimelig greit ut.

her på ffs ser bildene litt sånn bob bob ut. Kanskje det bare er min litt eldrende hjerne som spiller meg et puss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her på ffs ser bildene litt sånn bob bob ut. Kanskje det bare er min litt eldrende hjerne som spiller meg et puss. :)

Men du lagrer vel bildene med jpg-komprimering for å få dem under 200kb, og da ser du kanskje ikke resultatet før du laster opp? Prøv evt å åpne bildet i nx2 etter å ha lagret som jpg (i PS så er det jo fortsatt orginalen man ser etter lagring, mener jeg). Du hadde jo for en stund siden no trøbbel med "fargerommet" (eller hva det heter) som du enten lagret i eller fotograferte i - kanskje det er noe der igjen? srgb vs adobergb eller hva det var (ja, jeg er på tynn is :) )

Synes uansett at bildene dine ser veldig bra ut, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Vært i miniskogen igjen i går. Skal ut og kikke litt i dag også.

Her er i hvertfall en liten spurv som havna på brikka i går (Eller dagen før, husker ikke :) )

[attachimg=1]

Nydelige bilder Henning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her på ffs ser bildene litt sånn bob bob ut. Kanskje det bare er min litt eldrende hjerne som spiller meg et puss. :)

Men du lagrer vel bildene med jpg-komprimering for å få dem under 200kb, og da ser du kanskje ikke resultatet før du laster opp? Prøv evt å åpne bildet i nx2 etter å ha lagret som jpg (i PS så er det jo fortsatt orginalen man ser etter lagring, mener jeg). Du hadde jo for en stund siden no trøbbel med "fargerommet" (eller hva det heter) som du enten lagret i eller fotograferte i - kanskje det er noe der igjen? srgb vs adobergb eller hva det var (ja, jeg er på tynn is :) )

Synes uansett at bildene dine ser veldig bra ut, da.

Lagrer selfølgelig bilder for web i SRGB, skulle da bare mangle. Adobe rgb er for trykk, samt noen nettsider tar også disse.

Bilder jeg åpner i NX2 etter krymp ser fremdeles meget bra ut, men blir litt bob bob etter opplasting på ffs.

Men jeg får lage meg en bruker på flick eller noe, der jeg kan laste opp link til bilder fra.

Vært i miniskogen igjen i går. Skal ut og kikke litt i dag også.

Her er i hvertfall en liten spurv som havna på brikka i går (Eller dagen før, husker ikke :) )

[attachimg=1]

Nydelige bilder Henning!

Takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...