Gå til innhold

Fugle/dyrebilder.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 771
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Fossekall med leggvarmere. Jaggu er det kalt om dagen!!  ;D

Fine bilder av en artig skapning Skarpen! Gud vet hvor mange timer jeg har sitti og studert disse rakkerene langs elver og bekker. Effektive fiskere, hardføre, raske og ikke minst fine  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder Ola.

Gisle

Takk for det. Morsomme fugler, skal prøve og få noen dykkebilder av den etter hvert.

Mye venting med sånne bilder, så det kan godt bli litt varmere i været snart

Har speida litt etter dem i Åroselva i det siste , har ikke sett noe til dem, var mye av dem før, da jeg ikke hadde telelinse ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges nasjonalsfugl fossekallen fotografert i Vigga i dag

Flotte bilder Ola! Her er det antagelig medlemmer av Oppland ringmerkingsgruppe som har vært ute med fargeringene sine  ;D

Rolf JF

Takk for det Rolf

Det er onkelen min som har merket disse fuglene, han er primus motor for fuglemerking på Hadeland

Rødmering og gulmerking har med kjønn og gjøre pluss individmerking.

Det er store mengder av denne fuglen i viggaelva, så ganske lett og komme på fotohold :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt her og formet sofan da det smalt i vinduet. En liten stakkar som har trang hjelm nå, men hvilken fugl er det? Anyone?

PS: Dette er kun point n´shoot bilder tatt sekunder etter han traff vinduet og holder laber kvalitet, så dette kan ikke måles med andre bidrag her inne. Men arten skulle jeg gjerne visst siden jeg ikke har fugleboka her jeg sitter  :)

PS: Stakkarn lå med stjerten i været nede i snøen. Ble løftet opp og lagt i karmen, trygg for katter og andre sultne sjeler. Fløy avsted etter 5 minutter, så regner med det gikk fint med stakkaren, selv om han er forkommen på bildene.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-3598-13949886273603_thumb.jpg

post-3598-139498862743_thumb.jpg

post-3598-13949886274788_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...