Gå til innhold

Fugle/dyrebilder.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Må nesten spørre : Har noen av dere sett isfugl før ?

Satt under en busk ved elva i går, og da kommer plutselig denne fargerike skapningen og setter seg på ei grein rett over hodet mitt et kort øyeblikk, før den stresser videre.

Utrolig vakker fugl, som jeg med sikkerhet kan si jeg aldri har sett tidligere.

Selvfølgelig satt jeg ikke med kamera klart og fikk foreviget krabaten, men slik ser den ihvertfall ut :

[attachimg=1]

post-448-1394988796419_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 771
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Må nesten spørre : Har noen av dere sett isfugl før ?

Satt under en busk ved elva i går, og da kommer plutselig denne fargerike skapningen og setter seg på ei grein rett over hodet mitt et kort øyeblikk, før den stresser videre.

Utrolig vakker fugl, som jeg med sikkerhet kan si jeg aldri har sett tidligere.

Selvfølgelig satt jeg ikke med kamera klart og fikk foreviget krabaten, men slik ser den ihvertfall ut :

[attachimg=1]

Jeg har sett denne før, men det var ikke i Norge. Veldig flott skapning, og ikke noe vanlig syn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min livs jævligste øyeblikk skjedde da åkerriska nok en gang lurte meg, utstyrt med lokkelyd 400 mm Linsa kom jeg faktisk innpå 1m avstand. Langt gras gjorde at jeg fæn ikke så den før. Men jeg var for nærme for Linsa, fikk ikke fokus og da jeg rygget stakk den før jeg fikk et eneste bilde.

Helt krise når det er snakk om en av Norges skjeldnest fugl. Det var i tilegg sinsykt fotolys, da sola tittet frem rett før den forsvant bak horisonten. :'( :'(

Oi det var synd Ola. :o Får håpe du får "tatt" den en annen gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten spørre : Har noen av dere sett isfugl før ?

Satt under en busk ved elva i går, og da kommer plutselig denne fargerike skapningen og setter seg på ei grein rett over hodet mitt et kort øyeblikk, før den stresser videre.

Utrolig vakker fugl, som jeg med sikkerhet kan si jeg aldri har sett tidligere.

Selvfølgelig satt jeg ikke med kamera klart og fikk foreviget krabaten, men slik ser den ihvertfall ut :

[attachimg=1]

Fant et par i Skulerudsjøen(Haldenvassdraget)for noen år siden.De holdt til ved en øy mellom to strømmer.

Måten å fly langsmed vannet er ikke ulikt Fossekallen.

Etterpå kjørte jeg Sverre M. Fjellstad i drosja,og han ba nærmest på sine knær om jeg kunne prøve å finne hekkeplassen,siden den aldri var filmet på reir i Norge.

Det var jeg imidlertid ikke kar om,og etterhvert ble de borte igjen,ungene var sikkert store nok til å flytte ut.

En vakker og artig fugl,som vel er svensk nasjonalfugl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn fluefiskesidens desidert kjedeligste bilde, men midt i bilde satt det en åkerriske 1,5 sek før jeg fikk knipset.

Åkerrise er uhyre skjelden så Faen så kjedelig at den stakk unna denne gangen. Men jeg har hørt den nå i flere dager så kanskje...

Klassisk bilde av åkerrikse det der, akkurat slik de aller aller fleste opplever å se den om de i utgangspunktet har vært så heldige å finne en. I tillegg synger den gjerne bare etter mørkets frembrudd. Sitter faktisk en å "krekser" ikke langt herfra også.

Her er et bilde av en nærstående røver som deler biotoppreferanse med åkerriksa og i tillegg har det til felles med den at den er like sjelden og like notorisk vanskelig å få bilder av. Av og til har man imidlertid bare flaks :)

[attachimg=1]

Mvh

Rolf J

post-61-13949888154835_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn fluefiskesidens desidert kjedeligste bilde, men midt i bilde satt det en åkerriske 1,5 sek før jeg fikk knipset.

Åkerrise er uhyre skjelden så Faen så kjedelig at den stakk unna denne gangen. Men jeg har hørt den nå i flere dager så kanskje...

Klassisk bilde av åkerrikse det der, akkurat slik de aller aller fleste opplever å se den om de i utgangspunktet har vært så heldige å finne en. I tillegg synger den gjerne bare etter mørkets frembrudd. Sitter faktisk en å "krekser" ikke langt herfra også.

Her er et bilde av en nærstående røver som deler biotoppreferanse med åkerriksa og i tillegg har det til felles med den at den er like sjelden og like notorisk vanskelig å få bilder av. Av og til har man imidlertid bare flaks :)

[attachimg=1]

Mvh

Rolf J

Hva er det Rolf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Stilig bilde det der. Ikke ofte man får muligheten til å ta slike bilder.

Hva slags objektiv brukte du?

Øystein har her brukt et 300mm F2.8 L (canon), pluss 2.0x converter. På et 7D Canon hus :)

Bare å handle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bilde det der. Ikke ofte man får muligheten til å ta slike bilder.

Hva slags objektiv brukte du?

Øystein har her brukt et 300mm F2.8 L (canon), pluss 2.0x converter. På et 7D Canon hus :)

Bare å handle :)

IS henning du glemte å skrive IS hehe, blir litt som å skyte spurv med kanon å si at man må ha et objektiv som dette for å ta bilder som dette, det holder lenge med en 300mm i lav prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

×
×
  • Opprett ny...