Gå til innhold

En myggstang blir til


Gjest Sjur

Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da er lakken tørr og stangen er så godt som ferdig. Nå skal lakken herde en stund. Herdingen foregår ved at stangen henges opp på et lunt og passe tørt sted mens Vivaldis fire årstider settes på repeat og avspilles kontinuerlig i en tre ukers tid.

Byggeprosessen har vært en fornøyelse å følge med på! Hyppige oppdateringer og masse informasjon om stangbygging generelt har jeg fått på kjøpet. Nå gleder jeg meg enormt til å prøve stangen!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

Mvh Sjur

post-0-13949875530093_thumb.jpg

post-0-13949875530693_thumb.jpg

post-0-13949875531422_thumb.jpg

post-0-13949875531914_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævli bra. Rett å slett nydelig. Kjenner jeg misunner deg nå. Registrerte at det var kl 3 på stangen?? er ikke midgen 4??

Jo det er riktig Sigve, Midgen er originalt klasse fire. Men jeg fortalte Wolfram at jeg ønsket å kunne kaste fem meter treerline med den og samtidig ha midge-feeling. Den er derfor nedjustert 3/4 snøreklasse. Nå har riktignok Wolfram laget to bunndeler, en i klasse tre og en i klasse fire samt tre topper som kan brukes om en annen. 3-er stangen veier 62,1 gram og 4-er stangen 69,4 gram, kasteferdig og komplett med metalldeler.

Nå er stangfuteral også sydd.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

Mvh Sjur

   

post-0-13949875657394_thumb.jpg

post-0-13949875658016_thumb.jpg

post-0-13949875658425_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt litt av her. Er det 2 stenger du har kjøpt her??

Et definisjonsspørsmål. Jeg har bestilt en, men får to. På stanbyggers eget initiativ og til min store glede og overraskelse. Holkene er identiske på begge bunndelene, som betyr at jeg har fire ulike konfigurasjoner å velge mellom:

Treer bunndel og treer topp, eller treer bunndel og firer topp. Firer bunndel med firer topp eller firer bunndel med treer topp.

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh.... Ser utrolig bra ut dette Sjur. Morsom løsning!! Skal bli moro å høre fra deg når du får kastet med de forskjellige variantene.

Skulle også vært moro å høre tankene til Wolfram rundt dette. Og hvordan han mener aksjonene/de forskjellig sammensettingene skal fungere  :)

Hilsen misunnelig-på-stang+at-det-kanskje-snart-er-mulig-å-fiske-der-du-bor...  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

The homecoming!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

Da er stangen kommet hjem! Er den ikke flott? Bildene rettferdiggjør ikke utseende, den er virkelig mye penere! Jeg har enda ikke hatt tid til å prøve med snøre enda, men har gjort noen målinger i laboratoriet mitt (ERN, AA og CCF). For de spesielt interesserte, sjekk ut excel-arket. Kommer tilbake senere med hvordan den håndterer snører.

Vil samtidig benytte anledningen til å takke Wolfram for en svært hyggelig byggeperiode og handel. Erfaringen anbefales på det varmeste!

Mvh Sjur

[attachmini=5]   

post-0-13949876306367_thumb.jpg

post-0-13949876306768_thumb.jpg

post-0-13949876307278_thumb.jpg

post-0-13949876307767_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha den slitte remcoen på den stangen ;D

Synd det er så mye vind så kunne vi jo tatt en tur til Skjelbreid

Enig. Skal herpe stanga litt fort, slik at de passer bedre sammen.

Var ute en tur idag, men som du sier, vinden var plagsom.

Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha den slitte remcoen på den stangen ;D

Synd det er så mye vind så kunne vi jo tatt en tur til Skjelbreid

Enig. Skal herpe stanga litt fort, slik at de passer bedre sammen.

Var ute en tur idag, men som du sier, vinden var plagsom.

Sjur

Mistenker deg for å skylde på vinden bare for å kunne sitte hjemme og kjæle med den nye flammen. Legg vekk fotoapparatet og kom deg ut og kast! Tror opphavsmannen blir litt snurt om du ikke legger ut en testrapport snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha den slitte remcoen på den stangen ;D

Synd det er så mye vind så kunne vi jo tatt en tur til Skjelbreid

Enig. Skal herpe stanga litt fort, slik at de passer bedre sammen.

Var ute en tur idag, men som du sier, vinden var plagsom.

Sjur

Mistenker deg for å skylde på vinden bare for å kunne sitte hjemme og kjæle med den nye flammen. Legg vekk fotoapparatet og kom deg ut og kast! Tror opphavsmannen blir litt snurt om du ikke legger ut en testrapport snart ;)

Er så engstelig for å bli skuffet!

Neida, jeg har vært ute og kastet en hel del. Rapport kommer. Må bare koordinere superlativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...