Gå til innhold

Zpey, Lean Green 10 ft klasse 5 - Erfaringer?


Marius N

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har noen erfaringer?

Er på utkikk etter en kombi stang som jeg kan bruke både til sø i sjøen og til fiske i ferskvann der man har behov for å speye.

Normalt er jeg skeptisk til 10 fot stenger da de fort blir tunge å kaste med i lengden, noen så vet hvordan denne er? er 9 foten bedre?

Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den i #5 9 fot  (det holder lenge)

som en slags kompromiss stang er den ok

men som "fiskestang" så er den altfor flat i toppen finnest ikke fnugg av følelse

nesten kjedelig! 

Men som en slags kombo Ørret/ Sjø ørret sikkert helt topp!

Det hørtes ikke veldig bra ut!

Da må den testes før evt kjøp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du uansett gjøre med fluestenger :)

bør kanskje legg til at den var god til å kaste med men

på ørret rundt halvkiloen ble det lite gøy liten feeling for meg:)

Fant en lite brukt for 1500 kroner som jeg tenkte å kjøpe "blint" men gjør ikke det nå. Har jo en haug med stenger hjemme egentlig, særlig rundt denne vektklassen...

Takk for rådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er deilig, men håndtaket blir altfor langt etter min smak :-\ Hadde helt klart heller gått for 5`eren, en kanonstang for meg iallefall...

Finnes ikke 5'eren i 9 fot og 10 fot? Håndtaket kan du vel ta av eller?

Haha sorry, mente jeg helt klart ville gått for 9 foteren :P Og er ulikt håndtak på 9 og 10foteren, og da tenker jeg ikke på krykken. Svarte i et litt vel travelt øyeblikk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10' har en lang kork ja. Er liksom kork nok til 2 hender på fremsiden av snella. Jeg synes stanga er god å kaste med, men skal du ha ørret stang blir den noe voldsom tror jeg. Sø synes jeg den er perfekt. Fordi til og med jeg klarer å kaste 25 meter med den stanga. Prøv den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den i #5 9 fot  (det holder lenge)

som en slags kompromiss stang er den ok

men som "fiskestang" så er den altfor flat i toppen finnest ikke fnugg av følelse

nesten kjedelig! 

Men som en slags kombo Ørret/ Sjø ørret sikkert helt topp!

Faktisk første jeg har registrert som sier dette. Jeg vil si jeg opplever #5 i 9 fot som en mye mer følsom stang enn mange andre i samme klasse. Mange som har kjøpt Zpey Lean Green i denne klassen netopp fordi den er en "fiskestang". Så prøv stanga den som kan. 10 foteren derimot, den bruker jeg pent 6 og 7 snøre på. To helt forskjellige stenger!

Men vi har vel alle ofte forskjellige oppfatninger av samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ypperlig stang til sjøørrett og lyr. med #6 liner.

Jeg prøvde den til kajakkfiske etter ørret, skulle bruke den som konkurranse stang ifra båt.....

vel...hva kan jeg si; den passer godt til sjøfiske.

Men det var ikke det jeg eller mine lagkompiser skulle bruke den til.

jeg rensket bort den overflødige korken (tohåndsgrepet) for det var helt malplassert å ha...nå har min bare et full wells. med korkrester på blanksen ovenfor...altså en "special edition"...

selges til den som måtte ønske handle...billig ;)

(for jeg skal ikke bruke den mer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...