Gå til innhold

Flott kløv.


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

På fjorårets tur med Sigve møtte jeg en luring med en terrier som bar på en flott liten kløv.

Det var vel noe av det første jeg bestilte da jeg kom til Tromsø igjen.

Stødig og fin med gode justeringsmuligheter, flere festepunkter for bånd, og i mitt tilfelle som har en liten hund, håndtak på ryggen om bikkja trenger hjelp i ulendt terreng.

Så nå bidrar hunden men å frakte brennevin og slukboksen til far inn på fjellet.

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=RW249_var

post-3215-13949874265519_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kløv er kjempefint, Torbjørn. Og hundene liker det også veldig godt så lenge de har blitt gitt en god start med det. Pass imidlertid på litt basic regler for vekt i forhold til kroppsvekt/ rygglengde/ terreng (som tre momenter) hvis hunden din ikke har bært noe særlig kløv før. Bare sånn at hunden ikke drar på seg noe ryggproblemer helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hunder liker som oftest å jobbe.

Synes regelen om at en hund kan bære halve kroppsvekta si i kløv høres litt hardt ut for meg.

Passform er viktig slik at hunden klarer å gå uhindret og legge seg uten store problemer.

Er selv nøye med vektfordelingen.

Cockeren min fikk i treningsperioden hundemat og snacks i kløven sin, så nå blir hun helt vill når hun ser at det er sekktur på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...