Gå til innhold

Morten Løvstad


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Kaitum var en serie byggesett og ferdige stenger som Lennart bergquist Flugfiske AB hadde på begynnelsen midten av 90 tallet.

Fikk de hos Jarle og Bjørnar da de heter Lennart Berguist etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ja akkurat. Det er der jeg har det fra da jeg fikk kataloger i posten fra Lillestrøm på den tida

Ja det fikk jeg også ! Bra butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel ikke så mange butikker som har spesialisert seg på fluefiske som er så bra som de er, i Norge!!

Er lenge siden jeg var der, dessverre. Må vel prøve å få tatt meg en tur dit igjen. Har "plutselig" fått ånden over meg at jeg skal binde endel fluer igjen :) Trenger litt utstyr da ja he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ja det er vel ikke så mange butikker som har spesialisert seg på fluefiske som er så bra som de er, i Norge!!

Er lenge siden jeg var der, dessverre. Må vel prøve å få tatt meg en tur dit igjen. Har "plutselig" fått ånden over meg at jeg skal binde endel fluer igjen :) Trenger litt utstyr da ja he he

Da er det Bjørnar neste !

DEt er sikkert kaffe på kanna og kjeks på bordet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en nydelig 9' #5 fra Løvstad. Tror den het Im6. Den tråkka Stener Skogmo i stykker da vi var på nattfiske etter sjøørret i en tidevannsstrøm i nærheten av Trondheim for endel år siden :-[

Det var min feil, helt og holdent - jeg hadde lagt stanga fra meg på bakken i mørket :rolleyes:

Gentleman som han er fiksa han ei ny stang til meg, men Løvstad var det ikke...

kjenner du Stener, Håvard? kjempetrivelig kar som jeg var heldig å treffe i Danmark et år jeg var og demonstrerte fluebinding der. Han demonstrerte selvsagt kasting, noe han er meget dyktig til, men det vet du sikkert alt om hvis du kjenner ham  :)

Egentlig ikke, men vi møttes en del ganger gjennom felles fiskekompiser da jeg studerte i trondheim. En veldig trivelig kar som er ualminnelig god til å kaste med fluestang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke påklistret norsk flagg på klingen til disse Løvstad-stengene ? Mener å huske det . . .

Jo, du har rett. Det var norsk flagg surringer rett fremfor trykket.

Jeg har en 9 fot 5'er.

det var den grønne serien som hadde det, korekt! synd ikke stangfabrikanten har bilder av stengene http://www.talon-graphite.com

Det var den jeg hadde - grønn med norsk flagg-surring litt ovenfor korkhåndtaket. En av mine favorittstenger gjennom tidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også Løvstad stengene.

Hadde først den brune serien 9¨#4 et par år tidlig 90-tall, men denne knakk og da ble det grønn på garantien. Syntes best om den brune serien.

I fjor sommer fikk jeg prøve en Young para 15 som han hadde bygd. Det var en både pen og god canestang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...