Gå til innhold

Morten Løvstad


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

jeg vet vel nesten med 100% sikkerhet at han brukte emner fra Talon.....morten bor i Texsas, jobber med vanlige ting og bygger litt cane ved siden av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en nydelig 9' #5 fra Løvstad. Tror den het Im6. Den tråkka Stener Skogmo i stykker da vi var på nattfiske etter sjøørret i en tidevannsstrøm i nærheten av Trondheim for endel år siden :-[

Det var min feil, helt og holdent - jeg hadde lagt stanga fra meg på bakken i mørket :rolleyes:

Gentleman som han er fiksa han ei ny stang til meg, men Løvstad var det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en nydelig 9' #5 fra Løvstad. Tror den het Im6. Den tråkka Stener Skogmo i stykker da vi var på nattfiske etter sjøørret i en tidevannsstrøm i nærheten av Trondheim for endel år siden :-[

Det var min feil, helt og holdent - jeg hadde lagt stanga fra meg på bakken i mørket :rolleyes:

Gentleman som han er fiksa han ei ny stang til meg, men Løvstad var det ikke...

kjenner du Stener, Håvard? kjempetrivelig kar som jeg var heldig å treffe i Danmark et år jeg var og demonstrerte fluebinding der. Han demonstrerte selvsagt kasting, noe han er meget dyktig til, men det vet du sikkert alt om hvis du kjenner ham  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tredje stang og min første stang som ikke var en Shimano var en Løvstad #6-7. Var liksom rolls royce stanga i miljøet i Flekkefjord på den tiden. Jeg hadde selvsagt ikke råd til en så dyr stang, men så kom jeg over en som skulle selge en pent brukt stang til halv pris og da slo jeg til. Fulgte meg på både ørret og laksefiske i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Var det ikke påklistret norsk flagg på klingen til disse Løvstad-stengene ? Mener å huske det . . .

Det er riktig ! Hadde Talon Elite i 1999, kjøpt av Dag Midtgård, de var det samme som den dyre serien til Løvstad.

Het Talon Cairington i USA.  Gode stenger men tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Da ser det ut som jeg husker riktig da. Jeg husker også at kaitumstengene kostet en tusenlapp mindre, uten at det har noe å si ;D

jo men finishen var jo veldig forskjellig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten Løvstad hadde det beste slogan for fluestenger jeg har hørt: Løvstadstenger er trivelige stenger!

I mine øyne, enkelt og genialt!  ;D

Det er mange av oss som var unge castingutøvere rundt Oslo på starten av 90-tallet som husker Morten med takknemlighet. Han fulgte ivrig med på treningene på Nadderud stadion og bygde castingstenger på de dengang utrolig hotte G. Loomis IMX-emnene og tok kun betalt for materialkostnadene!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten Løvstad hadde det beste slogan for fluestenger jeg har hørt: Løvstadstenger er trivelige stenger!

I mine øyne, enkelt og genialt!  ;D

Det er mange av oss som var unge castingutøvere rundt Oslo på starten av 90-tallet som husker Morten med takknemlighet. Han fulgte ivrig med på treningene på Nadderud stadion og bygde castingstenger på de dengang utrolig hotte G. Loomis IMX-emnene og tok kun betalt for materialkostnadene!  :)

Tøft å høre, Tom  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...