Gå til innhold

Mitt lille vann


Petter L

Anbefalte innlegg

Hva i h......????

Dette var jo en skikkelig nedtur, Petter...dvs da må jeg skynde meg å prøve det ut sammen med deg...slik at vi eg gang kan snakke om "i gamle dager gutter, da skulle dere sett hvilken fisk som svømte der ute...."

Var forresten i vannet på andre siden av gata, fisket en times tid fredag, la ut litt om den turen på kortlinetråden forresten :)

Bryllupsreise? Giftet deg bort?

I så fall; Grattis!!

Modig gjort :D :D :D

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Bryllupsreise? Giftet deg bort?

I så fall; Grattis!!

Modig gjort :D :D :D

Stig

Modig? Ja det kan jeg skrive under på, siden det er kusinen min som nå har festet jerngrepet :) hehe

Takk for sist Petter, flott bryllup. Synd med vannet, er vel ikke første gangen man lurer på hva i h..&#$ kommunen driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe jeg treffer gammalørreten før den liggfer med buken i været..  :-\

Har nok gifta meg meg bort ja, så det er en del uker siden sist jeg var i nærheten av noe fisk.. Håper på en tur snart, så du får bare slenge deg med Stig før man bare kan få stein i vannet.

Groms: Takk for sist. Hun har tatt kontroll ja... Bryllupsreise til en øy uten et eneste lite vann  :o uhørt!  ;D

Du må huske stangen når dere kommer nedover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes ikke bra det der! Jeg gifter meg om kun 4 dager, men jeg gifter meg ved en nasjonalpark i Norge og har overtalt dama/kona til å bli med rett inn i marka første delen av bryllupsreisen...og hun sa ja! :D Sånn måtte det bli da jeg lever for å fiske samt elsker teltliv i skog og fjell. Jeg sa at det blir det livet du gifter deg med så den har hun vært klar over fra første stund. Jeg MÅ ut ellers blir jeg sur og lei. Dessuten fisker dama nå litt med flue og har vært med på flere turer. Vel, da er det kanskje ikke så farlig å gifte seg allikevel... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes ikke bra det der! Jeg gifter meg om kun 4 dager, men jeg gifter meg ved en nasjonalpark i Norge og har overtalt dama/kona til å bli med rett inn i marka første delen av bryllupsreisen...og hun sa ja! :D Sånn måtte det bli da jeg lever for å fiske samt elsker teltliv i skog og fjell. Jeg sa at det blir det livet du gifter deg med så den har hun vært klar over fra første stund. Jeg MÅ ut ellers blir jeg sur og lei. Dessuten fisker dama nå litt med flue og har vært med på flere turer. Vel, da er det kanskje ikke så farlig å gifte seg allikevel... ;)

en nydelig måte å gifte seg :) grattis på forskudd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra bryllupsreise og gledet meg til å ta en tur i vannet i morgen...

Det var helt til jeg åpnet lokalavisen og leste at kommunen planlegger legge et massedeponi ved/i vannet...  :'(

Her har man endelig funnet et brukanes vann på øya hvor man kan forvente å få fisk som faktisk er over 100 gram og så skal man bruke det til et deponi!

Blir så utrolig #%&#¤#%¤&!! E D MULIG!! Må no for svarten finne et annet sted å dompe den j.. steinen. Et eller annet myrhøl!!

En representant for kommunen sier at plasseringen av deponiet er nøye vurdert og at plasseringen er forsvarlig..... så kanskje jeg ikke har noe å frykte :rolleyes:

Leser så videre at en konsekvensutredning tydlig sier at støv og slam for dette deponiet vil få konsekvenser for livet i vannet...... AAARRRGGGG!!

En tier på at ingen av de j... politikerne bor eller har noen gang oppholdt seg i nærheten av det vannet!!

Gratulerer til deg og,Petter! :)

Stas og gifte seg !

Sjekk om det med deponiet faktisk er lovlig,tror neppe det er det så nær vannet,og en anke kan utsette anlegget,kanskje i flere år,og da kan det ha kommet nye lover!

Lykke til med både vann,ektefelle og ekteskap! 8)

Mvh. Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye! Må jo bli voksen en gang jeg også...har utsatt det veeeeeldig lenge, men når jeg fant en jente som liker fiske og friluftsliv så måtte jeg slå til kvikt...hehe ;D

Ps: Sorry Petter L, ikke meningen å kuppe tråden din med mitt giftemål. Lykke til med ditt eget ekteskap og lurevannet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Sorry Petter L, ikke meningen å kuppe tråden din med mitt giftemål. Lykke til med ditt eget ekteskap og lurevannet ditt :)

Ingen problem  :) Greit at det er litt liv i tråden selv om fiskingen uteblir. Håper å få til en tur til helgen slik at det blir litt fiskepreik igjen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette det vannet som kommunen nylig fjernet asbest fra? Mener jeg leste en artikkel i avisen hvor de var så fornøyd med oppryddingen.... Så skal de ødelegge det :'(      Takket være denne tråden tok jeg meg en tur til dette vannet, og ble gledelig overrasket over kvaliteten på fisket. Man burde kanskje sjekke med den lokale jeger og fiskeforening om de er blitt hørt i forbindelse med planleggingen av deponiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

2011

Første tur 2011

Endelig er vannet isfritt! I dag var det godt Bergensvær.. dvs det bøttet ned, men det var ganske lite vind. Årets første tur var også første tur uten bellyboat i dette vannet.. i tillegg var det første turen med den nyervervede stangen - Eikre-Fly Venator 9,9' #3.. og ikke minst ble den første fisken tatt  ;D

Etter å ha nærmest småjogget gjennom skogen til vannet satt jeg meg ned og tok meg god tid med rigging av stangen. Jeg håpet på å se et vak mellom regndråpene, men det var 0 aktivitet. For å få testet stangen litt bestemte jeg meg for å prøve med to opphengere. Følte det nærmest var obligatorisk å ha på eikrepuppen, så en i str 15 ble festet øverst, deretter en oliven buzzer og i enden en glasskulebuzzer. Jeg har nesten aldri brukt 3 fluer samtidig så jeg forventet at dette kom til å bli mye krøll, men det gikk overaskende bra. Fikk et veldig godt inntrykk av stangen og gleder meg til å bli bedre kjent med den  :)

Etter en stund satt første fisken, og den tok selvfølgelig på Eikrepuppen  ;D Mageinnholdet var hovedsaklig vårfluelarver og mørke nymfer (myrdøgnflue  ??? ).

Sykt deilig å være på fisketur igjen. knall å være ute i regnværet og utrolig deilig å endelig se isfritt vann igjen!

Neste gang er det forhåpentligvis vakende fisk  :)

post-3377-13949887016777_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...