Gå til innhold

Erfaring bellyboat : FishCat4 vs. Guideline Drifter


Tommy Jacobsen

Anbefalte innlegg

Jepp . . . Jeg har Audi A4 Avant, med sportsunderstell  >:(

Antagelig den stasjonsvogna med dårligst bagasjeplass som tenkes kan, og ligger det en stein større enn en knyttneve i veien må jeg enten kjøre rundt, gå ut å fjerne den, eller snu  ;D

:) Jeg håper i hvert fall at nybilen min får en ferdig oppblåst FatCat inn bak - har ikke prøvd ennå, men håper i det lengste  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Definisjonen på god bil er to flyteringer i høyden ferdig oppblåst + god bakkeklaring  ;D

Jepp . . . Jeg har Audi A4 Avant, med sportsunderstell  >:(

Antagelig den stasjonsvogna med dårligst bagasjeplass som tenkes kan, og ligger det en stein større enn en knyttneve i veien må jeg enten kjøre rundt, gå ut å fjerne den, eller snu  ;D

Da er det bare to ting å gjøre:

1: Montere en brøyteskuff av en spoiler i fronten

2: Få deg likkiste på taket, gjerne noe som tar mer enn 7-800 liter...  ;D

Ikke at jeg skal snakke høyt om hverken bakkeklaringen eller bagasjeplassen i Mazda 6 stv., men den drar noe vilt med damer! Uhm... ikke så veldig når jeg tenker meg om... Bikkja tar halvparten av det allerede marginale bagasjerommet... Likkista er montert på taket og familieforøkelse skjer i løpet av en håndfull uker... Noen ganger lurer jeg på hva jeg tenker med når jeg kjøper bil!    :rolleyes::P Disse berømte/fordømte impulskjøpa ((#¤!#"¤)  ;D

Sorry, ble litt revet med i OT her  :P Hvor var vi? Badering var det ja...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp . . . Jeg har Audi A4 Avant, med sportsunderstell  >:(

Antagelig den stasjonsvogna med dårligst bagasjeplass som tenkes kan, og ligger det en stein større enn en knyttneve i veien må jeg enten kjøre rundt, gå ut å fjerne den, eller snu  ;D

:) Jeg håper i hvert fall at nybilen min får en ferdig oppblåst FatCat inn bak - har ikke prøvd ennå, men håper i det lengste  ;D

Det er faktisk en stor fordel om man kan båse opp og klargjøre denne farkosten så langt det lar seg gjøre FØR man er ved vannet har jeg merket  :D

Å holde på med dette ved vannkanten, mens stor ørret ruller over myggklekkere utpå vannet . . . da blir plutselig selv den enkleste ting utrolig vanskelig  :o Optimalt burde man kunne kjørt bil med med svømmeføtter også  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Det er noen ting man skal tenke på når man kjøper flytering:

1. Sikkehet

2. Manurering

3. Er det mulig å ha med to stenger

4. Holdbarhet.

5. Tar den imot mye vind.

6. Hvor mye bagasje kan man ha med.

7. Sittekonfort

8. Hvilke sikkerhetsforhold er det i ringen. ( det jeg mener her er: hva skjer hvis ringen punkterer? Er det da bæreevne til å komme seg i land?

9. Sitter man over eller i vannet når man padler.

10. og det siste viktige tingen. Er det mulig å komme ut av ringen hvis den tipper eller du faller ut.

11. Hvordan driver den i vannet når man paddler.

Dette er forhold man MÅ, ta hensyn til når man velger en ring.

Ut i fra disse kriteriene velger jeg en ring uavhenig av pris.

Jeg har testet mange flyteringer, Pool 12 er en meget bra ring samt Guidelins - men hvis jeg skal velge uavhening av pris. velger jeg en Fish Cat 4. Men det er menda bedre flyteringer p det internasjonale markedet, men ikke i Norge. Og de er vesentelig dyrere.

Bra liste- En lett robåt i karbon med el-motor er helt overlegent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et punkt til er bæremuligheten.

Hatt mange turer med drifteren ferdig oppblåst på ryggen syklende innover nordmarka.

Pass bare på å ikke sykle for fort, den fanger mye luft.  :o

Eneste muligheten til å i det hele tatt få syklet fort med denne saken på ryggen er vel å ha kraftig medvind  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et punkt til er bæremuligheten.

Hatt mange turer med drifteren ferdig oppblåst på ryggen syklende innover nordmarka.

Pass bare på å ikke sykle for fort, den fanger mye luft.  :o

Eneste muligheten til å i det hele tatt få syklet fort med denne saken på ryggen er vel å ha kraftig medvind  ;D

En vorsteher i kjørestreng hjelper for dårlig trente.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere frivillig kler dere sånn når dere skal fiske, er for meg en stor gåte  :rolleyes: ::)  Litt stil og prinsipper bør man ha  ;D

Ha-ha  ;D Var på vei gjennom skogen med bellyboaten oppblåst på ryggen i fjor, da jeg møtte en familie med småbarn langs stien. Den ene av ungene begynte å grine  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken butikk er det som har best pris på Drifteren?

Var faktisk innom lokalsjappa idag og de skulle ha 2400,-. Er det en bra pris, eller er det noen som kjører kampanjer for tiden?

Ser at Kineticen koster så lite som 1200,- på skittfiske.. er det et kupp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohoi, her hadde det skjedd mye! hehe. noe off-topic enkelte plasser, men det tåler vi  ;D

konklusjonen er at fishcat4 og drifter er gode ringer begge to.

skulle egentlig ringe å bestille en fishcat nå, men viste seg at den ikke var på lager før i juni.

... da blir det muligens en drifter.

Vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææh, det gjelder sikkert ikke nettbutikk såklart  :-[

Nei, tror du må møte opp i butikken.

Har i hvert fall sendt den...

Ok.. Takk uansett, men jeg gidder ikke kjøre ned til trondheim ens ærend for en belly :rolleyes:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

æææh, det gjelder sikkert ikke nettbutikk såklart  :-[

Nei, tror du må møte opp i butikken.

Har i hvert fall sendt den...

Ok.. Takk uansett, men jeg gidder ikke kjøre ned til trondheim ens ærend for en belly :rolleyes:;)

Du kan jo bli med å fiske, samt drikke deg full og sjekke opp trønderbabes? :D;);D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...