Gå til innhold

BELIZE - Permit permit permit...


Flemming

Anbefalte innlegg

Da ble det endelig Permit!  ;D

Måtte til permit-landet Belize for å endelig lykkes gitt..

Ikke rart den blir omtalt som "verdens vanskeligste fisk" på flue.

Den har enormt godt utviklede smak-, hørsel- og lukte- og syns-sanser, og har sikkert politiske meninger i tillegg...  ;D

Satan, den fisken har virkelig en overnaturlig evne til å skille ekte og kunstige krabber..  :o

Men men.. Dag 2 i Placencia, og alt klaffet. Da trengte jeg ikke fiske mer den dagen.. :)

Har ikke fått inn bilder enda, så det kommer mer etter hvert...

Yyyyhhhaaaa!  8)

[attach=1]

[attach=2]

post-14-13949877760655_thumb.jpg

post-14-1394987776125_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

He he, gratulerer så mye Flemming og Kai  :)

Selv om jeg aldri har fisket Permit, så har jeg skjønt at det er noe av det vanskeligste man kan begi seg ut på, så igjen, gratulerer - dere er to gode fiskere så det var nok også fortjent  :) Moro med bilder synes jeg, så kjør på med flere!

Dette var jo også skikkelig stemningsbilder fra glade fiskere og det er moro  :)

André 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta Godstoget(Spotted snapper) her er også vel undervurdert.! kan sammenlignes med 10-12 kg Laks. Men detta var på stille vann, Ikke i en rennende elv. Utrolig morsomt, Gikk rett inn i mangrovene etter 60 m utras.

[attachimg=2]

post-3587-13949877820115_thumb.jpg

post-3587-1394987782085_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta Godstoget(Spotted snapper) her er også vel undervurdert.! kan sammenlignes med 10-12 kg Laks. Men detta var på stille vann, Ikke i en rennende elv. Utrolig morsomt, Gikk rett inn i mangrovene etter 60 m utras.

Sikkert en sprek fisk det der, men har du  fått mange laks i 10-12 kilos klassen?  ;D

RJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått opp 4 stk Største på 13,8 kg Er det noe du lurer på..........

Ojjsann  ;D Sorry jeg syntes bare det hørtes voldsomt ut..

Varmt vann. Det er helt sykt hvordan de fiskene der nede drar av gårde. Har brannsår på pekefingeren etter en tarpon..... Som jeg ikke fikk opp.! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittøft, Bent  :) Dette er et fiske jeg kunne ha tenkt meg engang  :)

Det må du......! det er bare helt utrolig, Det blir litt som att du trur det ikke før du har prøvd,

Ble ikke noe permit på meg men det var nok av muligheter.

Hadde en guide som stresset oss litt og skulle stå på venstre skulder og forklare hvordan vi måtte legge flua.......! Tror det hadde gått bedre uten den sekken,

Den permiten er ikke lettskremt. Den er livredd ???

Men etter dag nr 2 klarte både 2m og jeg og legge ned flua 20-30 cm unna. vi hadde 2+3 strike hver oss og guiden ble lettere frustrert. kunne ikke forstå hvorfor fisken ikke tok ordentlig

Det er bare og pakke og dra. Den basillen der er ikke mulig og bli kvitt.!

Forklarte for min kone veldig raskt og greit når jeg kom hjem..... Detta var desverre ikke noen engangs tilfelle. Det som må til nå er en som kan ta med seg kona/Samboer på tur.. Koner Bade og ha det gøy.. Vi fisker he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Og gratulerer!

Hvilken guide brukte du der nede?

Hei Lasse,

I Placencia hadde vi håndplukkede permitguider, og disse er på en måte en del av levebrødet mitt...

Håper du derfor forstår at jeg ikke vil gå ut med navna på disse. Har ikke lyst til å bli arbeidsløs...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Skjønner;) Lurte bare på om det var de kjente, Garbutt el Westby. Tror man kan gjøre lurt prøve å finne noen selv, eller i det minste høre på folk med real erfaring. Kult at du opparbeider deg det! Det er ikke alltid det beste valget å gå for det som er mest overbevisende etter amerikansk standard.. Er heller ikke alltid at de som på papiret er "best" viser seg å være det. Det har jeg ihvertfall funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en sprek fisk det der, men har du  fått mange laks i 10-12 kilos klassen?  ;D

Det er to vidt forskjellige fiskeformer, og alt har sin skjarm, men når det kommer til styrke og fight så er nok dessverre laks (og ørret) som en sliten dassmort i forhold til tropiske fiskearter... ;)

Jeg fikk en Jack på ca. 25 lbs på grundt vann, og den tok minst 150 meter backing mens jeg sto i båten og lurte på hva i huleste det var jeg hadde kroket. Jeg har forskjellig farge på backing-delene, og farge etter farge føyk ut av ringene... Neste Jack røyk av hele fluesnøret mitt, og har den ikke blitt haimat så svømmer den vel der ute nå med en sliten synkeline etter seg...  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Skjønner;) Lurte bare på om det var de kjente, Garbutt el Westby. Tror man kan gjøre lurt prøve å finne noen selv, eller i det minste høre på folk med real erfaring. Kult at du opparbeider deg det! Det er ikke alltid det beste valget å gå for det som er mest overbevisende etter amerikansk standard.. Er heller ikke alltid at de som på papiret er "best" viser seg å være det. Det har jeg ihvertfall funnet ut.

Helt riktig. Derfor bruker jeg en som har over 30 års erfaring med tropisk fiske i Belize til å plukke ut guidene for meg. Han underviser i Permitfiske.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, ikke gi for mye "googlemateriale" nå.. (Du må sladde navnet på båten ;D) Skal forhåpentligvis bo i Belize 2-3måneder neste år. Og regner med å bruke mye tid i nærheten av Placencia(Hopkins, Dangriga). Skal bruke litt tid på å finne de rette folka da. Vi får se om du har levebrødet i orden da, så tar jeg kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, ikke gi for mye "googlemateriale" nå.. (Du må sladde navnet på båten ;D) Skal forhåpentligvis bo i Belize 2-3måneder neste år. Og regner med å bruke mye tid i nærheten av Placencia(Hopkins, Dangriga). Skal bruke litt tid på å finne de rette folka da. Vi får se om du har levebrødet i orden da, så tar jeg kontakt!

Hehe.. skal sende deg noen navn på pm før du drar...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...