Gå til innhold

Gamle fluer vs Nye fluer


steve_nor

Anbefalte innlegg

Ja nå er jeg dritlei av at dere prater om ting/fluer som er så mye bedre en annet uten å si noe mer. Kan dere ikke heller holde kjeft hvis dere har noe ekstra ordinært superlurt som dere ikke vil vise?

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest staffan@epost.no

Parachutefluer med hackel rundt vingerota er kjennt fra -20 åra i USA.......synes vel gammel vs nye fluer går ved inntoget av syntetmaterialene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

ærling og faren og bandt da mange imitasjoner......verre enn minken = Aroni/aurivilli........satt bare ikke navn på dem med insektenes navn slik vi gjør idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ærling og faren og bandt da mange imitasjoner......verre enn minken = Aroni/aurivilli........satt bare ikke navn på dem med insektenes navn slik vi gjør idag!

Sand lånte bort flua til en tilfeldig fisker i Engerå. Dærsken, denne fisker bedre enn minken uttalte fiskeren. Derav navnet.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Det kan du si Staffan, men det er allikevel ei flue jeg vil kalle klassisk!

Ganske enkelt fordi imitasjoner av døgnfluer ikke har hackle rundt kroken.

Hæ? Har de ikke??? Det må jeg jaggu fortelle fisken neste gang jeg bruker ei flue med hackle rundt kroken når det klekker døgnfluer :) SORRY, men det finnes mange døgnflueimitasjoner med hackle rundt kroppen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Hva med denne.......nohackel?? dette er et mønster bassert på ett dyr og mønsteret jan se ut som en baetis eller noe..

fra 20 tallet eller før[attachimg=1] det?

post-0-13949878127216_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flua der Staffan er jo bundet med "nye" materialer for f...

Åssen Danicaen din ser ut Omland har ikke jeg peiling på ;D

Har kjøpt macro linse nå så jeg kan sende en bilde på pm. Tør ikke å legge den ut her.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelt eller nytt mønster.. Hjelper fint lite hvis man ikke har trua på flua.

Tro kan flytte fjell, og ørreten er et særdeles primitivt individ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

for noen år siden kom jeg over endel "gamle" ephemeraimitasjoner........disse gamlingene fiske veldig bra, haktisk like bra om ikke bedre enn de modernere og mere nøyaktige!

[attachimg=1]

post-0-13949878128338_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...