Gå til innhold

Jakt-/ Fjellstøvler


Helge Antonsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

klin inn med denne  http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=138042  bruk henda og fingrene, ikke skobørste...... gjør det en vane at du driver med fjellstøvla dine om ikke daglig og under hele dagsrevyens lengde så gjør du det ukentlig....kjæler denne impregneringa inn i huden, vær nøye med sømmer og overganger...... da får du en støvel som kommer til å bli kjempego. Lykke til med nye fjellstøvler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dete er og blir veldig individuelt. Selv foretrekker jeg gode gummistøvler, også på lange turer med tung sekk.

De er helt vanntette, stødige nok for meg, er fine å fiske i når man ikke gidder/trenger vadere, og kanskje viktigst, jeg får ikke gnagsår, uansett hvor langt jeg trasker. Jeg bruker Viking Slagbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klin inn med denne  http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=138042  bruk henda og fingrene, ikke skobørste...... gjør det en vane at du driver med fjellstøvla dine om ikke daglig og under hele dagsrevyens lengde så gjør du det ukentlig....kjæler denne impregneringa inn i huden, vær nøye med sømmer og overganger...... da får du en støvel som kommer til å bli kjempego. Lykke til med nye fjellstøvler

Takker for tips. Er dette et produkt beregnet for å sette inn nye støvler med, så den var transparang.

Er en stund siden jeg kjøpte mine støvler nå, og de trengs å freshes opp litt igjen.

Hva med å pusse med skokrem, og deretter bruke dette produktet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Skokrem inneholder ofte syntetiske "virkemidler"..... dette er et rent produkt uten noe dilldall....... som kan skade skinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOe av det bedere dere kan bruke på støvler er vegetabilsk lærfett påføres med børste for best resultat. Støvlene rengjøres før impregnering, pass på og få vekk sand og skitt. Til dere som har støvler med celle gummi eller lær i foten og de er for trange så kan disse støvlene blokkes for god passform, dette kan dere få gjort hos Jørn Jensen lærhandel i Lillestrøm  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...