Gå til innhold

En Hunderørrets bekjennelser


Hunderørret

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Under et lemenår ca. 1970 tok jeg et bilde av et lemen i hånda til min sønn mens han lå og døste på et pledd på bakken. Lemenet rett og slett krøp opp i hånda hans for å bli klødd litt mer over nakken. Han har forresten i alle år hatt et meget godt håndlag med dyr, både husdyr og ville.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i går. Mye Bibio og div maur om dagen så fant ut at vi skulle prøve en ny elv vi har tittet litt på. Jaja. Kan ikke si at man angret på det. En ny favoritt er på plass.

Et lite stykke å gå var det, og da må man tidlig opp. En smule trøtt på trynet på veien dit, men perfekte forhold. :) Bibio og div maur var tingen. Gøy når en legger sammen to og to og det blir fire. :) Legger ut bildene igjen av den nye persen min. :) Kremgul og herlig!!!!!! 1,6 kg tatt på en foam maur.

[attach=1]

[attach=2]

En annen ting jeg har lurt på en stund er kroker. Bruker kun BL kroker, og til nå har favoritten vært TMC 103. Nå har jeg derimot flere ganger opplevd at de retter seg ut og i går at den knakk rett av i kjeften på en fisk. Hva slags BL kroker annbefaler dere til tørrfluer? Ikke så lyst på å oppleve det igjen. Kjører tross alt 6X fortom så hadde vel trodd den skulle ryke først. Krokene oppleves helt fine i stikka, ikke fått noen skader på noe som helst måte, så er nok ikke feilvare. Må vel ha noen som er litt tykkere i godset.

post-322-13949881090389_thumb.jpg

post-322-13949881090791_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Nå er jeg lei vinteren altså....... Vært lite aktivitet på FFS på meg en stund, men med sol ute, dryppende takrenner og isfrie bilruter har det begynt å krible igjen :) Fått på plass en del nye nakker og mangler bare litt kroker for å fylle opp igjen flueboksene før det forhåpentligvis braker løs igjen. Blunket meg ut et par isfrie partier av Lågen en skulle ha sett litt nærmere på en dag med sol også :)

Gi litt kred til alle bidragsytere her på FFS også. Vært supert å følge med på bindetrådene. Blitt en sinnsykt bra nivå her inne. :) Veldig innspirerende. Gøy også å se noen nye bidragsytere. :)

Håper jeg vi alle får en super sessong!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...