Gå til innhold

Lakse åpning


Anbefalte innlegg

;D ;D

Det blir OTRA og TOPDALSELVA for meg denne sesongen, med en avsluttningstur til SULDALSLÅGEN siste uka av september. Gleder meg til 1.juni - nå er det jo bare 276 timer og 30 minutter til det hele starter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning. Orkla har no gått meget stor siden lørdag. Den er svakt dalende nå, så jeg tror vannstanden i starten blir meget bra. Is og snø i fjellet vil nok forhåpentligvis for dere laksefiskere gi fint kjølig vann til godt ut i juli.

Eneste minuset akkurat no er at flomelva er litt for kald med tanke på oppgang. Men det snur fort no.

NB: Håper ikke dette er snikreklame. Da må dere daske meg på fingrene. Jeg er koordinator for orklaguiden. Her er det mye utvidelse i år. Vi tilbyr mye nytt laksefiske også i Meldal i år. Bare ta kontakt for spørsmål.

NB2) Håper ikke det blir for hard pågang. Det må stå tomt noen steder utover junien så jeg kan leke meg under rhodani og aurivilliklekkingene også ;D ;D ;D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnar, stemmer det som snøkartet (senorge.no) viser at det er litt mindre snø enn normalt i fjellene rundt Nerskogen og litt over normalt i øvre områder rundt innerdalsmagasinet og falningsjøen? Det er jo i såfall positivt for øvre områder da kaldt vann langt uti juni/juli fra grana sinker oppgangen til øvre deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok at det ikke er like store mengder som tidligere i fjellet rundt her. Men i de øvre delene som du nevner, har det ikke begynt å smelte før sist helg pga mye kulde. Isene er også mye tykkere og vil vare lengre i fjellet enn de siste fem seks årene. Hvis det ikke blir ekstremvarme over tid, så tror jeg din spådom om kjøligere og mere vann utover sommeren kan holde stikk i år.

Nå har det vært varmt, noe som er årsak til flommen. Lite som går ned i grunnen ennå pga enorm tæle (over 3 m i Hoston). Dette gjør at smeltevannet er kaldt nå. Bør nok opp noen grader for at laksen skal strømme på til den første kansje. Men jeg tror det kommer seg og at det blir passende stor og relativt klar elv til da (bhatakorvafarve ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DRIVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

OLDEFAR KOM NÅ NETTOPP FRA DRIVA OG FORTALTE OM AT ELVA ER KJEMPE STORT OG GRÅ.

SATSER PÅ AT DET BLIR PERFEKT VANNFØRING TIL ÅPNING 1. JUNI

SJØLLANDSTRØMMEN ER BANKERS!!!

SKAL FISKE MED EN HONDS, TO HONDS, MARK OG SLUK.

DÆVEN ER JEG ALLSIDIG!!!!!!!!11

ROGI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkla i uke 27 ;D ;D

Lågen skal også besøkes noen ganger før turen til orkla.

Dette er min andre sesong med laksefiske og i år har jeg bestemt meg for å få fisk  :P

Jeg har også vurdert å sjekke trøkket i Østfold. Er det noen som har erfaring med Ågårdselva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkla i uke 27 ;D ;D

Lågen skal også besøkes noen ganger før turen til orkla.

Dette er min andre sesong med laksefiske og i år har jeg bestemt meg for å få fisk  :P

Jeg har også vurdert å sjekke trøkket i Østfold. Er det noen som har erfaring med Ågårdselva?

Hvor i Orkla skal du uke 27? Skal ditt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkla i uke 27 ;D ;D

Lågen skal også besøkes noen ganger før turen til orkla.

Dette er min andre sesong med laksefiske og i år har jeg bestemt meg for å få fisk  :P

Jeg har også vurdert å sjekke trøkket i Østfold. Er det noen som har erfaring med Ågårdselva?

Hvor i Orkla skal du uke 27? Skal ditt selv...

Skal på kurs med Jan Erik Grandbo i Bestefarhølen ovenfor Meldalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...