Gå til innhold

Tidlig/sent?


Øyvind T

Anbefalte innlegg

Vinteren har vært kald og har her på Østlandet og her er det ikke tidlig i hvertfall, men har den vært tilsvarende kald og hard  oppover dalene. Det er jeg usikker på (kald har den vært, det er sikkert, men mye snø?).

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Andres antagelser er gode.....vil tro fiken først er på gang med skikkelig aurivellibeiting 1 juli i rena. vi har hatt en 80 talsvinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forsåvidt passet veldig godt om det blir litt sent i år da jeg er sen med min ferie i år  ;D Men tror nok det skjer rimelig fort når vi kommer utover i juni måned. De to ukene forsinkelsene på tidligfisket blir vel fort bare til noen dager eller maks en uke på aurivilli klekkingene. I fjor var det vel rundt sankthans det begynte for fullt i Rena, samme året før, så Staffan har sikkert rett. Helt konkret tror jeg første dag med skikkelig bra fiske blir 26 juni  ;D

I fjellområdene rundt Geilo og Hemsedal er det lite snø så her vil sikkert dette kompensere endel utover, ihvertfall om det slår om til varmvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi er ganske nær normalen nå. I fjor var det sykt tidlig (i vanna var det jo vulgata på denne tiden), og jeg mistenker at vår elv i dalstrøket innafor var godt over peak på baetis da vi kom opp uka før St.hans. Har en bedre følelse i år.   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Ca  to uker senere her enn i fjor, vannstand etc. kanskje ca en uke senere enn vanlig. Alt var tidlig i fjor.

Tror været fremover bestemmer mer enn våren vi har hatt

Så glimt av Marginata oppe på 600-650meter høyde i går. Kan ikke være spesielt sent ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det "øst på skævven" du var eller Øyvind ;)?

Ligger hvertfall på ca samme høyde...

Hvis så er tilfelle,så blir jeg og finne der Lørdag og Søndag :P!!!!!!!

Nei, men ikke langt unna, og jeg er sikker på at det er i gang i det vannet du tenker på også. Meget bra vulgatavann forøvrig, men fisken er enda større om man reiser enda litt lenger sør. ;) Uansett ikke umulig at jeg tar en tur dit i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

dersom man har kjente der man vil dra kan man be dem se på baetidaenymfene nå.....har de begynnt å bli svarte på vingekassene og framryggen så r det nest før.......dette er et vanlig triks som sier mye om det er forestående noe snarlig eller langt fram.....siden det er endel som bor i hemsedal har de sikkert kontroll på dette nå, likeledes så vet de sansynlig om det samme de som bor ved Renaelva og fisker der......det samme gjelder vel for andre fiskere også andre steder.......det er også først i disse dager mange steder at Atorinymfene kommer ut fra egga........[attachimg=1]

post-0-13949879148687_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...