Gå til innhold

Fortomkrøll


Gavia

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Det var bra å få bekreftet det. Skal teste Platil`en for andre gang nå i helgen. Bruddstyrken er sikkert halvparten av oppgitt mål, men strekker den seg fint er jeg fornøyd. Skal bli interresant å prøve forskjellen fra en av de dyreste på markedet, til den billigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Ja, det var merkelig. Spesielt siden nfisk.no selger denne... hehehe;)

Jeg har som sagt bare testet en frog hair fortom, og det kan være at jeg var uheldig med min. Den kunne f.eks vært eldgammel, uten at den bra preg av det på bruddstyrken. Ikke vet jeg. Jeg har ikke tenkt å kjøpe en ny for å finne det ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Hardy 9fot 3X fortom med enten 5X Rio eller 6X Frog hair fluorcarbon som spiss. Funker bra. Frog Hair'en er en fordømt plage hvis palmermyggen propellerer...sikkert mest med tykkelsen å si, men den er mykere enn rio'n, så det spiller sikkert også inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Er ikke "frog hair" fluorkarbon? Eller finnes det "frog hair" i begge varianter?

Hvilke knuter bruker dere både til å skjøte spiss' date=' og til fluen når dere bruker fluorkarbon?[/quote']

 

Jeg kjøpte nylig Frog Hair og bandt det til fluesnøret med blodknuten og bandt flua til fortommen på vanlig måte. Er dessuten lite minne på Frog Hair, noe som jeg syns er en kjempefordel :D

Den er dyr, men kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke "frog hair" fluorkarbon? Eller finnes det "frog hair" i begge varianter?

Hvilke knuter bruker dere både til å skjøte spiss' date=' og til fluen når dere bruker fluorkarbon?[/quote']

 

Jeg kjøpte nylig Frog Hair og bandt det til fluesnøret med blodknuten og bandt flua til fortommen på vanlig måte. Er dessuten lite minne på Frog Hair, noe som jeg syns er en kjempefordel :D

Den er dyr, men kan anbefales!

 

 

den får du i begge varianter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er "normal måte"?

 

Godt spørsmål hehehe. Jeg fører fortomsspissen toganger gjennom krokøyet og tvinner deretter spissen tre ganger rundt og så tres spissen gjennom de to `åpningene`du får. Fukter og strammer til 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...