Gå til innhold

Tiemco bindetråd 16/0.


Anbefalte innlegg

Fikk fatt i noen spoler med TMC 16/0 bindetråd tidligere denne uken. Nok et imponerende TMC-produkt. Er det noen som kjenner til noen rykter om at bindetråden skal komme i f. eks en 10/0 utgave?

Vil nok anbefale alle som binder fluer på krok 18 og mindre å teste ei spole. Den er lagervare hos distributøren (les Rune), jeg bestilte den via en norsk forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fatt i noen spoler med TMC 16/0 bindetråd tidligere denne uken. Nok et imponerende TMC-produkt. Er det noen som kjenner til noen rykter om at bindetråden skal komme i f. eks en 10/0 utgave?

Vil nok anbefale alle som binder fluer på krok 18 og mindre å teste ei spole. Den er lagervare hos distributøren (les Rune), jeg bestilte den via en norsk forhandler.

Det finnes ikke noe 10/0 i deres prislister ennå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Interessant. Har prøvd noen av de mikrotynne trådene tidliggere, men aldri funnet noen som jeg synes har vært bra. Bruker derfor bencechi 12/0 til nær sagt alt. På den våtfluen jeg vant med i MSO for endel år siden splittet jeg benechii tråden i to for å bygge mindre, men det er litt vel mye stress for fiskefluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger å splitte TMC 16/0 er det like greit å gå for spiderweb.

Splittinga jeg tenkte på er for å spinne med CDC etc, men den er ikke så tynn at du ikke får laget en splitt direkte i tråden.

Har forresten alltid brukt Danvillle's, men den bygger litt mye ved bruk av de minste krokstørrelsene. TMC 16/0 var en "Godsend".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger å splitte TMC 16/0 er det like greit å gå for spiderweb.

Splittinga jeg tenkte på er for å spinne med CDC etc, men den er ikke så tynn at du ikke får laget en splitt direkte i tråden.

Har forresten alltid brukt Danvillle's, men den bygger litt mye ved bruk av de minste krokstørrelsene. TMC 16/0 var en "Godsend".

Er benechii tråden jeg har splitta.

Har prøvd spiderweb og den synes jeg ikke var særlig bra.

Danville Flymaster 6/0 bruker jeg til kroppene på laksefluer. Den er meget lett å få flat og gir bedre kontroll på tapering av kropper enn benechii.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sitti en 2-3 måneder nå å bindi med Tmc 16/0. Må bare si meg meget fornøyd med den. Den ryker noen ganger for meg , men det er når jeg er så modig å binder en Daddy eller to, noe som seff er unødvendig med så tynn tråd. Tommel opp fra meg ihvertfall, kommer til å sitte på mine trådholdere i lang tid fremover  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...