Gå til innhold

Jeg vil ha 4 delt stang!


Øyvind T

Anbefalte innlegg

Jeg har en Guideline Salar #5 (9'6) stang som jeg er meget fornøyd med, bortsett fra at den bare er todelt, slik at jeg må drasse på et rør på nærmere 5 fot. Dette er ganske upraktisk for lengre gåturer i fjell og mark eller hvis jeg f.eks. vil ta sykkelen til favorittplassen. Derfor er jeg litt på utkikk etter en firedelt stang. Kikka litt på guideline igjen, LeCie serien ser fin ut, men er litt dyr. Noen som har noen gode tips eller tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Streamstix evolution var ei knallstang i #5, lurer på om den var 3 deler eller 4? Husker ikke, men den kasta bra ovehånds og underhånds, passe fast i aksjonen, kjekk nok å få fisk på, prisen var og overkommerlig 1500,- spenn eller deromkring.

Ellers hadde jeg selv ei Scott V2, den var firedelt, flott stang med "myk" fin tupp. Litt roligere i aksjonen enn streamstixen, prisen var 2400,- hos tundra.

Ellers har jeg ei Cortland stang som du billig kan få fra USA, ble kåra til best i test en gang i tiden, rask firer med masse krefter 8 fot og mer en dugende med livstidsgaranti. Så vil du ha noe ingen andre har er dette ett kult valg. Kjøpte min i 97 og har enda ikke kvitta meg med den ;)

Tror den heter Cortland traveller :oops:

Fant den,men den finnes nå bra 6 delt: http://www.ezflyfish.com/cocl6ptrrod.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Eg har Slate SPX med Slate Mag snelle.Dette settet koster 2999 på Primavillmark.Dette er iallefall eg veldig godt fornøyd med.Det er det settet som er oppe til høgre på startsiden til Prima.Snella er faktisk den eg har til bilde på profilen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle gode tips.

Tres Bien: De stengene kosta 160 grønne' date=' og med dagens kurs er vel det rundt 1000 kr. Vet du hvordan det blir med frakt og evt toll? :?[/quote']

Ehh.. ikke helt, men du får i alle fall fortollingsgebyr som varierer etter om du eller posten gjør det. I tillegg kan du trekke fra amerikansk moms og legge til norsk, burde vel bli 160*1,25 + fortolling + frakt eller noe deromkring.

Cortlanden er en kul stang, men får du den t&t stanga billig hadde det ikke vært tvil om hva jeg hadde gått for!!!!!

Det jeg har prøvd av t&t har vært prima vare.

 

Beklager og feilprisninga av stremastixen :oops: Men den var god, veldig god i motsetning til seatrot stangen de selger i #7, den var: "ikke bra" som kompisne min sa det.

 

Og såvidt jeg husker koster den 4delte scotten 2400,- det gjorde den i alle fall i fjor, den todelte ligger på 2000,- korriger meg vis det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og såvidt jeg husker koster den 4delte scotten 2400' date='- det gjorde den i alle fall i fjor, den todelte ligger på 2000,- korriger meg vis det er feil.[/quote']

 

Du er nok ikke oppdatert Tres Bien. I fjor er historie, nå er det rimeligere priser! -på hele Scott sitt sortiment faktisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Guideline Salar #5 (9'6) stang som jeg er meget fornøyd med' date=' bortsett fra at den bare er todelt, slik at jeg må drasse på et rør på nærmere 5 fot. Dette er ganske upraktisk for lengre gåturer i fjell og mark eller hvis jeg f.eks. vil ta sykkelen til favorittplassen. Derfor er jeg litt på utkikk etter en firedelt stang. Kikka litt på guideline igjen, LeCie serien ser fin ut, men er litt dyr. Noen som har noen gode tips eller tilbud?[/quote']

 

Hei.

Hva med G-loomis Glx streamdance presentation... konge stang.. har den i klasse 5 sjøl. kan skaffe den i klasse 4,kanskje 5.. til en kjempe god pris.. ca 4000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd Vision 3Zone' date=' den får du både som tredelt 9' #5 (1699.-) eller 6-delt 9' #5 (2199.-).[/quote']

 

Har netopp prøvd en 3Zone 6 delt 9 fot #5 m 3M snøre på 105 fot. Helt fantastisk å kaste med. Nydelig aksjon og rask nokk til supre " skudd"

Blir nok å kjøpe den. Med litt pruting 2.100,-

Har fulgt anbefalinger på Fluefiskesiden jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nå å ha lest siste nummer av 'Alt om Fiske', hvor Sage Launch dro en 6'er og fikk betegnelsen "Terjes bestekjøp", heller jeg litt mot den. En av de rimesligste stengene i testen var det også (1795,-). Blir nok en #3 ettersom jeg har en #5 fra før og fisker mye i små tjern/vann og små elver hvor lengde ikke er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvekastet svært mange av de samme stengene som var testet i #4 og kjenner ikke igjen beskrivelsen av Sage Launch i denne klassen. Antar forskjellen er ennå større ned i #3. Vil derfor anbefale på det sterkeste å prøvekaste først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvekastet svært mange av de samme stengene som var testet i #4 og kjenner ikke igjen beskrivelsen av Sage Launch i denne klassen. Antar forskjellen er ennå større ned i #3. Vil derfor anbefale på det sterkeste å prøvekaste først!

 

Hei. Tviler ikke på at du har rett Rams. Fint at du "advarer meg". Nettopp derfor jeg postet dette her. Disse anmelderne i alt om fiske er vel kjøpt og betalt. Vet ikke om du muligens har noen personlige motiver bak din Scott anbefaling? Hvem distibuerer Scott forresten? Finner ingen fohandlere på nett så jeg får sjekket priser etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Cortland stanga som Tres Bien nevner. 140 dollars, pluss frakt. Slipper vel toll på varer under 1000 NOK så lenge den er merket som 'gave', noe de tydligvis kunne ordne på ezflyfish. Men de opplyste ikke om frakt, og jeg tror frakten er inkludert i det som må fortolles om jeg overgår 1000 grensa, så det er litt sketchy. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvekastet svært mange av de samme stengene som var testet i #4 og kjenner ikke igjen beskrivelsen av Sage Launch i denne klassen. Antar forskjellen er ennå større ned i #3. Vil derfor anbefale på det sterkeste å prøvekaste først!

 

Hei. Tviler ikke på at du har rett Rams. Fint at du "advarer meg". Nettopp derfor jeg postet dette her. Disse anmelderne i alt om fiske er vel kjøpt og betalt. Vet ikke om du muligens har noen personlige motiver bak din Scott anbefaling? Hvem distibuerer Scott forresten? Finner ingen fohandlere på nett så jeg får sjekket priser etc..

 

Enig med at du bør prøvekaste. Jeg tror ikke Rams har noen andre motiver bak sin Scott-ambefaling enn at han har et romantisk forhold til sine Scott'er :D

 

Det er Tundra Outdoor som tar inn Scott. De fleste G-sportbutikker. Tundra har ikke noen webside enda, men hvis du sende de en mail (post@tundraoutdoor.no) så sender de deg sikkert en katalog.

 

Eller så er det vel Jarle og Bjørnar's Fluefiskebutikk på Lillestrøm som er den største Scott-pusher'n.

 

Du kan lese om de forskjellige stengene her:

http://www.scottflyrods.com/

 

Selv har jeg en A2 9' #5. Nydelig stang. Kosta før 3495, men er satt ned til 2995,- i år :) Fin garanti har de også :)

 

mjoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...