Gå til innhold

SAGE VXP


Juvis

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som er nysgjerrig på denne? Har kommet allerde på det amerikanske markedet. Les mer her:

http://bluequillangler.wordpress.com/2010/08/14/sage-vxp-aka-the-lighter-xp/

"The old XP family from Sage that we all loved and hated to see dropped from the line-up is back with a facelift.  The new VXP is light in hand and is a little more responsive than the original XP.".

Billig er den og, under 500USD i handel, ser bra ut for neste år dette her:-)

Ikke lagt ut enda på SAGE sine sider?? http://www.sageflyfish.com/dyn_category.php?k=57441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

Lovende omtale og fin pris. Kanskje kjøpe meg en backup i klasse fire og fem. Skal i hvert fall teste den ettertrykkelig.

aha.... det er backup det kalles når man kjøper flere stenger enn man strengt tatt trenger :D :D :D ..... da har jeg 1 stang og 6 backup stenger ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha.... det er backup det kalles når man kjøper flere stenger enn man strengt tatt trenger :D :D :D ..... da har jeg 1 stang og 6 backup stenger ;D

Terje!

:D He, he. Du så ditt snitt nå? Vel, jeg har bare en femmerstang, og hvis den ryker så må jeg gå på firer. Og selv om firer er ok i mindre elver, så er det femmer som gjelder. Lavere enn klasse fire er bare noe jålete søppel for utstyrsfreaker og sponsehuer, og jeg registrerer at utstyrspushere prøver å fremtvinge et bilde av at man må ha dette som brunørretfisker. Vås. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha.... det er backup det kalles når man kjøper flere stenger enn man strengt tatt trenger :D :D :D ..... da har jeg 1 stang og 6 backup stenger ;D

Terje!

:D He, he. Du så ditt snitt nå? Vel, jeg har bare en femmerstang, og hvis den ryker så må jeg gå på firer. Og selv om firer er ok i mindre elver, så er det femmer som gjelder. Lavere enn klasse fire er bare noe jålete søppel for utstyrsfreaker og sponsehuer, og jeg registrerer at utstyrspushere prøver å fremtvinge et bilde av at man må ha dette som brunørretfisker. Vås. 

I følge vår alles Sigve, så er det INGEN fordeler på hverken kasting eller fisking med 5er i stedet for 4er JB. Så du kan slappe av :)

jeg tror på alt Sigve sier nemlig (himler kolosalt med øynene ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge vår alles Sigve, så er det INGEN fordeler på hverken kasting eller fisking med 5er i stedet for 4er JB. Så du kan slappe av :)

jeg tror på alt Sigve sier nemlig (himler kolosalt med øynene ) :)

Det var i hvert fall en veldig interessant diskusjon Henning! Ikke minst hylende morsom med merkelige argumenter fra Sigve Siddis Stabeis. Men du satte ham ettertrykkelig på plass!  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge vår alles Sigve, så er det INGEN fordeler på hverken kasting eller fisking med 5er i stedet for 4er JB. Så du kan slappe av :)

jeg tror på alt Sigve sier nemlig (himler kolosalt med øynene ) :)

Det var i hvert fall en veldig interessant diskusjon Henning! Ikke minst hylende morsom med merkelige argumenter fra Sigve Siddis Stabeis. Men du satte ham ettertrykkelig på plass!  ;D ;D ;D

Ja det er sjelden jeg blir satt helt ut, men fra nå skal jeg bare kjøpe 4er stenger etter Sigves hardkjør. Jeg ble helt overbevist om at den dekker alt ;D Uansett det var hylende morsomt, tror det er lenge siden jeg har ledd så godt som "Jasså Pettersen, ute å rafte?". Den var dritbra Henning :) God til å spille gitar var du og, gleder meg til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha.... det er backup det kalles når man kjøper flere stenger enn man strengt tatt trenger :D :D :D ..... da har jeg 1 stang og 6 backup stenger ;D

Terje!

:D He, he. Du så ditt snitt nå? Vel, jeg har bare en femmerstang, og hvis den ryker så må jeg gå på firer. Og selv om firer er ok i mindre elver, så er det femmer som gjelder. Lavere enn klasse fire er bare noe jålete søppel for utstyrsfreaker og sponsehuer, og jeg registrerer at utstyrspushere prøver å fremtvinge et bilde av at man må ha dette som brunørretfisker. Vås. 

I følge vår alles Sigve, så er det INGEN fordeler på hverken kasting eller fisking med 5er i stedet for 4er JB. Så du kan slappe av :)

jeg tror på alt Sigve sier nemlig (himler kolosalt med øynene ) :)

I følge vår alles Sigve, så er det INGEN fordeler på hverken kasting eller fisking med 5er i stedet for 4er JB. Så du kan slappe av :)

jeg tror på alt Sigve sier nemlig (himler kolosalt med øynene ) :)

Det var i hvert fall en veldig interessant diskusjon Henning! Ikke minst hylende morsom med merkelige argumenter fra Sigve Siddis Stabeis. Men du satte ham ettertrykkelig på plass!  ;D ;D ;D

Javelllll!!!

Henning satte meg på plass?? Hvor var jeg da. Ute å røkte kanskje ;D

Men det er jo klinkende klart (Som Gro ville sagt) at når dere fisker på vanskelig fisk son står 1m fra land og dere skal slepekaste 10m at en femmer kommer til sin rett. Ser den ;)

Nå skal jeg ydmykt sette meg meg tilbake å se Henning komme på banen med allslags hets må min speykasteegenskaper ;D

Ps. Jeg har forresten tenk å blåse støvet av min greyline #5. Har jo kjøpt snelle til den og alt. Trenger bare VERDENS best line på :)

@JB. Heldigvis er ikke dette et lydopptak ;D

Flottings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt kremt.... hvor skal jeg begynne :)

Altså. Diskusjon er morro det :) men når en stiller Sigve spørsmålet :Mener du virkelig at en ikke har NOEN fordeler rent kastemessig med en 5er vs 4er, så MÅ bare en svare at visse fordeler er det jo :9 Vi drar ikke den lenger :)

Når det kommer til Sigves spay, så skal jeg ikke uttale meg så hardt om det, men flink er han, og alt ligger til rette for å melde seg på i VM :)

Skulle faktisk ønsket at jeg hadde lydopptak av visse ting :)

Ellers høres SAGE VSP spennende ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å memorere:

Sigve: Ser ikke poenget med femmer. Firer er alt man trenger. Det er maks klasse. De som ikke skjønner dette er idioter (+pluss en masse grimaser, vrengtryne, cp-bevegelser).

Henning: Har det noen gang slått deg Sigve at de som ikke har samme mening som deg ikke nødvendigvis trenger å være idioter?

;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å memorere:

Sigve: Ser ikke poenget med femmer. Firer er alt man trenger. Det er maks klasse. De som ikke skjønner dette er idioter (+pluss en masse grimaser, vrengtryne, cp-bevegelser).

Henning: Har det noen gang slått deg Sigve at de som ikke har samme mening som deg ikke nødvendigvis trenger å være idioter?

;D ;D

Dette stemmer 100% JB, jeg er vitne  ;D  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver for tredje gang å skrive dette (mister kontakten med ffs.no, når jeg trykker publiser, da mister jeg også det jeg har skrevet. Litt irriterende...).

En ting jeg ikke forstår i denne saken er hvorfor Sage kommer med denne såkalt "nye" stanga, til ca 200 USD mindre enn deres vanlige nyheter pleier å koste? Hva slags markedsstrategi er dette i forhold til f.eks. Z-axis som jo var stanga som kom etter at XP ble pakket bort. Denne stanga går i direkte konkurranse med ett eller annet og i den settingen kan jeg ikke se at de selger så mange Z-axis fremover?

Hør bare hva de sier:

“The needs and desires of avid anglers drove us to exceed even our own high expectations with the VXP series,” comments Sage Rod Designer, Jerry Siem. “Designing a series of rods with such high end features that are this responsive was a challenge that we met and now stand behind with great confidence.”

Ugh, hva med de dyrere egne konkurentene? Gjør ikke meg noe, men rart!?!

post-1448-13949882305782_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan så si Juvis. Er ikke uenig med deg.

Nå skal dette være en mid-price stang. Den tar over for VT2, som $100 billigere.

Den har ikke G5 "teknologi" som ZA. Den har heller ikke Struble snellfeste. De gjør et poeng av at dette IKKE er en XP. (Helt til du får de på tomannshånd...)

Jeg leser det slik: Dette er stanga for de som aldri byttet ut sin XP fordi de følte at ZA ikke ga dem det samme. Min erfaring er at denne kastemessig er veldig lik XP, men noe lettere. Så jeg tror alle som liker XP kommer til å like denne. Kanskje også de som syntes XP var LITT for stiv. Den virker snillere pga vekten.

I tillegg solgte VT2 ganske dårlig, da den havnet i skyggen av både de billigere og dyrere stengene markedsmessig. Så enten kjøpte du en billigere Sage, bare for å ha en Sage, eller så kjøpte du en toppmodell. VT2 var midt imellom, og fikk sjeldent oppmerksomhet. Synd egentlig, da VT2 har spor av "gamle" sage i seg. Den er en videreutvikling av VPS/RPL.

Som sagt er jeg litt enig med deg. Nå har jeg ikke kastet med ZA og VXP i samme klasse rett etter hverandre, men jeg mistenker at det kan være 50/50 hvilken av dem man liker best. Så de hadde to veier å gå: lage en stang som var "mainstream", som det store gjennomsnittet vil like, eller lage en som skilte seg vesentlig fra de andre seriene. Og det vil i Sage sitt tilfelle bety en dypere og roligere stang. Kanskje ala SP. De valgte den første løsningen. Grunnen er selvfølgelig at det er et større marked der.

Det som forundrer meg er at de velge å si at dette IKKE er en XP. Veldig merkelig, og spesielt med tanke på navnet. JEG ville sagt at dette er XP anno 2010.

Jeg tror jeg klarte å holde meg saklig nå, slik at denne posten ikke slettes pga tilknytningen jeg har til Sage... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan så si Juvis. Er ikke uenig med deg.

Nå skal dette være en mid-price stang. Den tar over for VT2, som $100 billigere.

Den har ikke G5 "teknologi" som ZA. Den har heller ikke Struble snellfeste. De gjør et poeng av at dette IKKE er en XP. (Helt til du får de på tomannshånd...)

Jeg leser det slik: Dette er stanga for de som aldri byttet ut sin XP fordi de følte at ZA ikke ga dem det samme. Min erfaring er at denne kastemessig er veldig lik XP, men noe lettere. Så jeg tror alle som liker XP kommer til å like denne. Kanskje også de som syntes XP var LITT for stiv. Den virker snillere pga vekten.

I tillegg solgte VT2 ganske dårlig, da den havnet i skyggen av både de billigere og dyrere stengene markedsmessig. Så enten kjøpte du en billigere Sage, bare for å ha en Sage, eller så kjøpte du en toppmodell. VT2 var midt imellom, og fikk sjeldent oppmerksomhet. Synd egentlig, da VT2 har spor av "gamle" sage i seg. Den er en videreutvikling av VPS/RPL.

Som sagt er jeg litt enig med deg. Nå har jeg ikke kastet med ZA og VXP i samme klasse rett etter hverandre, men jeg mistenker at det kan være 50/50 hvilken av dem man liker best. Så de hadde to veier å gå: lage en stang som var "mainstream", som det store gjennomsnittet vil like, eller lage en som skilte seg vesentlig fra de andre seriene. Og det vil i Sage sitt tilfelle bety en dypere og roligere stang. Kanskje ala SP. De valgte den første løsningen. Grunnen er selvfølgelig at det er et større marked der.

Det som forundrer meg er at de velge å si at dette IKKE er en XP. Veldig merkelig, og spesielt med tanke på navnet. JEG ville sagt at dette er XP anno 2010.

Jeg tror jeg klarte å holde meg saklig nå, slik at denne posten ikke slettes pga tilknytningen jeg har til Sage... ;)

Synes det er flott du svarer selv om du er tilknyttet, for dette er merkelig, men det er vel kanskje slik at Cabelas mfl. solgte skikkelig med nyopplaget av XP ifjor? Og at man dermed ikke kunne dy seg for å prøve å skvise ut litt av dette markedet selv (les selge til folk som gjerne enten vil ha en klassiker til god pris, eller en veldig god SAGE stang til lavere pris enn den såkalte toppmodellen..).

Enig med deg i at det er rart at de ikke sier at det er XP anno 2010. Det ville gjort alle mine spekulasjoner ganske overflødige, da hadde de nemlig forsøkt å plasser produktet på rett hylle iallefall. Så ville det vært opp til folk som meg, som mener XP er mye bedre enn ZA å subjektivt mene noe om hvilken stang som er "toppmodell"! ;D Nå virker det bare som om markedsavdelingen har ferie...

Jeg skal nok uansett ha en av disse, nettopp fordi det er et nyopptrykk med forbedringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal unektelig løpe ned på Nordisk å prøve VXP når den ankommer. Skal teste en firer og femmer som backups for XP i tilsvarende. Om de duger så tar det vel fem til seks år er med korte innhopp og mye trening før de rykker inn i startoppstillingen. Eikre Fly Fluvius har dessuten meldt seg på som utfordrer, så han skal også får en sjanse til prøvespill.   ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du kan så si Juvis. Er ikke uenig med deg.

Nå skal dette være en mid-price stang. Den tar over for VT2, som $100 billigere.

Den har ikke G5 "teknologi" som ZA. Den har heller ikke Struble snellfeste. De gjør et poeng av at dette IKKE er en XP. (Helt til du får de på tomannshånd...)

Var innom Nfisk idag og snakket med Mr. Kabbe og han sa mye av det samme, men han hadde info fra SAGE som sa at det absolutt ikke var en XP... ;) Neida... :D    Nei det var forlengelsen, eller hva man vil kalle det, av VT2 som du sier. Så får vi vente og se da. Rudi Heger himself skulle forøvrig komme innom Lysaker med noen prøveeks idag ettermiddag, men jeg hadde kona på IKEA og kunne ikke vente til de dukket opp :P:rolleyes: Scheise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...