Gå til innhold

Ny artikkel på trykk i FiN (Flugfiske i Norden)


fishking1

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Bladet lå i kassa mi nå. Lina på FiN hadde også sendt meg følgende mail:

Hej Stian.

Tack för ditt mail. Tidningen skall vara påväg till dig, du borde redan haft den. Det har visat sig att flera norrmänn inte fått sin tidning och viskall undersöka vad som kan ha skett.

Jag skall se till att du får din tidning så fort som möjligt. När du får din tidning skulle jag uppskatta om du kan maila oss igen så jag vet att den kommit fram.

Med vänliga hälsningar

Lina Wahlén

Flugfiske i Norden

Så det er kanskje det berømte postvesenet som drikker kaffe istedenfor å jobbe igjen som er feilen  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladet lå i kassa mi nå. Lina på FiN hadde også sendt meg følgende mail:

Hej Stian.

Tack för ditt mail. Tidningen skall vara påväg till dig, du borde redan haft den. Det har visat sig att flera norrmänn inte fått sin tidning och viskall undersöka vad som kan ha skett.

Jag skall se till att du får din tidning så fort som möjligt. När du får din tidning skulle jag uppskatta om du kan maila oss igen så jag vet att den kommit fram.

Med vänliga hälsningar

Lina Wahlén

Flugfiske i Norden

Så det er kanskje det berømte postvesenet som drikker kaffe istedenfor å jobbe igjen som er feilen  :D

Ikke fått bladet ennå jeg heller, med mindre det ligger hjemme i postkassen. Men det ordner seg nok. Det er jo en uting i vår tid at alt skal gå så raskt og plettfritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladet lå i kassa mi nå. Lina på FiN hadde også sendt meg følgende mail:

Hej Stian.

Tack för ditt mail. Tidningen skall vara påväg till dig, du borde redan haft den. Det har visat sig att flera norrmänn inte fått sin tidning och viskall undersöka vad som kan ha skett.

Jag skall se till att du får din tidning så fort som möjligt. När du får din tidning skulle jag uppskatta om du kan maila oss igen så jag vet att den kommit fram.

Med vänliga hälsningar

Lina Wahlén

Flugfiske i Norden

Så det er kanskje det berømte postvesenet som drikker kaffe istedenfor å jobbe igjen som er feilen  :D

Ikke fått bladet ennå jeg heller, med mindre det ligger hjemme i postkassen. Men det ordner seg nok. Det er jo en uting i vår tid at alt skal gå så raskt og plettfritt.   

Så du mener at det var bedre før...? ;D Sjekket i den lokale sjappa igår og det hadde ikke kommet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Juvis. Det meste var verre, men folk klagde ikke i et staka kjør av den grunn. Nå skal alt gå fort og friksjonsfritt, og folk er bare opptatt av å kjøpe og konsumere ferdigpakkeopplevelser og en masse materiell dritt. Er det noe som går galt så er det klaging og syting og facebookgrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I septemberutgaven av FiN (http://flugfiskeinorden.se/) så kommer det nå en artikkel som heter: " Med små flugor efter stor öring". Det er artikkel skrevet av min gode fiskekompis Andreas Lium og jeg har sneket meg med på noen av illustrasjons bildene. Bladet er vel i hyllene rundt 25 september og jeg håper mange tar seg bryet med å lese det (og se på de vakre bildene). Teksten er oversatt til svensk, men de aller fleste i Norge behersker vel det språket vil jeg tro.

Fiskehilsen

Tony

En bra artikkel og bra bilder var det. Her skal det fiskes smått (fluene da, ikke fisken)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Juvis. Det meste var verre, men folk klagde ikke i et staka kjør av den grunn. Nå skal alt gå fort og friksjonsfritt, og folk er bare opptatt av å kjøpe og konsumere ferdigpakkeopplevelser og en masse materiell dritt. Er det noe som går galt så er det klaging og syting og facebookgrupper.

Facebook meldte jeg meg ut av for lenge siden. Av den enkle grunn at jeg irriterte meg over alt tjas og mas..  :D

Og enig i det du skriver JB. Det har blitt for materiellt og overfadisk Ikke ett eneste program på tv snart som ikke tar for seg hvor bra du kan se ut, hvor fint du kan få det hjemme, hvordan du fester, hvordan du sjekker, hvilke dingser du trenger, hvilke dangser du trenger osv..osv..

Norge har blitt en miniatyr av Miami Beach!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... nå skal det jo sises at det kun var den ene som ble tatt på krok 18 i dette eksempelet og krok 18 er jo rene "streamerkroken" ;) Flere av de andre store fiskene vi fanger på små fluer tas ofte på krok 20-22, men det at vi ikke brukte krok 26 i dette eksempelet beklages på det sterkeste ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... nå skal det jo sises at det kun var den ene som ble tatt på krok 18 i dette eksempelet og krok 18 er jo rene "streamerkroken" ;) Flere av de andre store fiskene vi fanger på små fluer tas ofte på krok 20-22, men det at vi ikke brukte krok 26 i dette eksempelet beklages på det sterkeste ;D

Det var iallefall noen prakteksemplarer av noen ørreter dere hadde fanget! Man kan faktisk undre seg over hvordan det kan lønne seg rent energiøkonomisk for så stor ørret å beite slike bittesmå kryp. Kanskje de liker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng Sjur. Det kan man saktens spørre seg. På Island kan det jo lettere begripes når man ser mengden av mygg feks..fisken trenger jo bare gape ;D At krok og fortom holder er jo også en underlig faktor og stiller større krav til fiskeren og selve kjøring av fisken. Morro er det i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Juvis. Det meste var verre, men folk klagde ikke i et staka kjør av den grunn. Nå skal alt gå fort og friksjonsfritt, og folk er bare opptatt av å kjøpe og konsumere ferdigpakkeopplevelser og en masse materiell dritt. Er det noe som går galt så er det klaging og syting og facebookgrupper.

Samfunnskritikk?????? ;D ;D ;D

Vel, jeg har vel bare anlegg for misantropi. Håper å få med kona ut på landsbygda om noen år. Til et sted jeg kan pisse fra trappa, fiske i en småelv for meg sjæl og ta en tur i butikken hver 14. dag.  

Oj, vi må tilbake til topic! Jeg skal selvsagt fiske stor ørret! Viser det seg at den er småfallen, så setter jeg på en enda mindre flue. Får jeg fortsatt bare små, så kan jeg i hvertfall glede meg over at jeg ikke er på pakketur sammen med nyrike som fisker flue en uke eller to i året!

mindre flue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Juvis. Det meste var verre, men folk klagde ikke i et staka kjør av den grunn. Nå skal alt gå fort og friksjonsfritt, og folk er bare opptatt av å kjøpe og konsumere ferdigpakkeopplevelser og en masse materiell dritt. Er det noe som går galt så er det klaging og syting og facebookgrupper.

Er nok enig i det, alt er forventet så strømlinjeformet. Så hvis noen av disse desærgenerasjonene som vokser opp nå hadde fått forhold som oss som vokste opp under den kalde krigen. Ja da hadde de sett hvor bra de egentlig har det, for det er vel ikke tvil om at vi har tatt skade av, ja jeg nevner i fleng; Pommpel og Pilt, Rommlingane, Colargol, To gode naboer, Klabb og Babb, hvalbiff med løk, seibiff, lungemos, blodpudding, nyrestuing, suppelapskaus, Spagetti ala Capri på boks og foreldre som røykte i bilen. Så konklusjonen blir vel, alt var IKKE bedre før  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å få med kona ut på landsbygda om noen år. Til et sted jeg kan pisse fra trappa, fiske i en småelv for meg sjæl og ta en tur i butikken hver 14. dag.  

Velkommen til toten, Jørn  :) Her har vi det meste, både småelver (ikke nødvendigvis for deg sjæl), alle muligheter til å pisse fra trappa uten at noen ringer menn i hvite frakker, og butikk innenfor 2 timer med bil  ;D

Og i dag kom jammen Henne også. Portrett av Anne Rimmen 

Oi, dette blir første Henne jeg kjøper . . . koste hva det koste vil  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...nei jeg ser den Tom A. Ulempen med å bo utenfor alfarveg det. Ække noe problem da du kan lese det hjemme hos meg når du kommer innom. Du får klage til Narvesen neste gang om at de må fokusere på litteratur som virkelig betyr noe her i livet. Ikke bare "Bonden i dag" og "Allers" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...