Gå til innhold

Fluefiskere - nyttige idioter for utstyrsbransjen?


rbk01

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest staffan@epost.no

Hadde det ikke vært for at det finnes endel som er villige til å kjøpe stenger og sneller av de "dyre" merkene vil utviklinga på fluestenger, ja alt som har med fluefiske å gjøre stoppe opp fullstendig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at det finnes endel som er villige til å kjøpe stenger og sneller av de "dyre" merkene vil utviklinga på fluestenger, ja alt som har med fluefiske å gjøre stoppe opp fullstendig!!!

Godt poeng Staffan

Også godt at det er plass til både billigt og dyrt utstyr på markedet, så kan fluefiskere selv velge hva som passer best for sitt fiske og sin lommebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hadde det ikke vært for at det finnes endel som er villige til å kjøpe stenger og sneller av de "dyre" merkene vil utviklinga på fluestenger, ja alt som har med fluefiske å gjøre stoppe opp fullstendig!!!

Riktig.

Det er noen som finner opp, også er det noen som kaster seg på karusellen.

Det er forsåvidt greit, for sånn vil konkurransen fungere.

Premiumerkene må tilby noe mer, på samme måte som andre high end produkter gjør det.

Da Lexus ble lansert i USA reagerte Mercedes med å sette  prisene opp for å distansere seg...    :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å tråkke mange her på forumet på tærne, vil jeg hevde at et stort flertall av oss her på forumet har blitt "nyttige idioter for utstyrsbransjen". Jeg tror ikke at man skal lese mange innlegg her på forumet før man skjønner hvor jeg vil, det er bare å lese diverse tråder om utstyrprat og til salgs-trådene. Enkelte ganger kan jeg ikke unngå å le litt, når det snakkes om vern av miljø og natur, samtidig som vi kjøper utstyr som fraktes halve verden rundt, reiser og kjører verden rundt for å komme til de beste og mest eksklusive fiskeplassen. Og hva gjør vi så, slipper fisken ut igjen i stedet for å bruke den til mat!

Men tilbake til utgangspunktet, det jeg ikke helt kan skjønne, er hvordan man etter kort tid kan sitte med et halvdusin fluestenger man ikke har bruk for? Her må det være noen som har blitt grundig lurt, eller er fluefiskere stinn av penger og litt dummere enn folk flest?

Jens

Dummere enn folk flest? Ja, når det kommer til fluefiske så. Et par pene vak og jeg kan stå der i evigheter for å prøve å få'n...

Når det gjelder utstyr så har jeg vel solgt unna stenger jeg følte jeg måtte ha en gang(hørte på mange andre). Nå har jeg 3 stenger og ja, de er av den dyre sorten.

Ikke fordi jeg tror jeg får mer fisk, men er liksom glad i dem på en annen måte....hehehe

Har 1 snøre til 3'ern, 2 til 6'ern (et til langt og et til trangt) og 1 til 10'ern (bra på tropisk og kaldt vann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GeirP du ser ut som en livsnyter  8)

Å klare seg med 3 stenger og 4 liner hadde vært avslappende. Litt av noen sprang på klassene :rolleyes:

Vil du fortelle oss hva du fisker etter? Tropisk fiske og kaldt vann må være Cuba og Canada/Norske kysten.

Rusler du kun på land med 3er og 6er, eller vader du og sitter i flytering/båt?

Hilsen

Hansjr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GeirP du ser ut som en livsnyter  8)

Å klare seg med 3 stenger og 4 liner hadde vært avslappende. Litt av noen sprang på klassene :rolleyes:

Vil du fortelle oss hva du fisker etter? Tropisk fiske og kaldt vann må være Cuba og Canada/Norske kysten.

Rusler du kun på land med 3er og 6er, eller vader du og sitter i flytering/båt?

Hilsen

Hansjr

He he.... 3'ern og 6'ern er stort sett med på fjellet. I vind er ikke alltid 3'ern favoritten. 6'ern er jo altmuligstanga (fjellet,sjøen). 10'ern er mest brukt (til nå) i Florida og her langs norskekysten(bruker en del store eller tyngre fluer(!)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...