Gå til innhold

Fortsatt relativt fersk og frustrert fluefisker


Gutalarven

Anbefalte innlegg

Flott, vil ikkje pakke ned stangen enda. Prøve å få noe på den størrelsen jeg og, men ser ikke ut til jeg skal få det til i år heller. Men hvis jeg kan fiske en stund til så er jo kjangsen der. :)

Jaja, ække så farlig! :D Halvkilos får du garantert fort nok!

Fisker du i elv eller vann? Skal vel ikke være så vanskelig å få halvkilos i stillevann på dine kanter?

Lett at den stasjonære elveørreten er liten i vanlige elver. Slik er det iallefall i de elvene jeg fisker mest i, men det er koselig for det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker for det meste i vann, har ikke funnet så mange elver her i distriktet. Nei kan vell ikke være så vanskelig å få en på en halv kilo, det er nok mest min feil. mangel på kasteferdigheter og kanskje litt for uforsiktig ved vannkanten. Men har prøvd å "snike" meg ned til vannet de siste gangene, og jeg tror det kan virke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur over kjølen neste sommer, og prøv noen av de større elvene i juni-juli, som for eksempel Hallingdalselva. Da knekker du garantert halvkilosgrensa etter noen forsøk. Sånn var det i hvertfall for meg. Men du må investere litt tid, og timing er alltid viktig. Jeg sier ikke at det ikke er storfisk på Vestlandet, men det er langt mellom de gode plassene. (Har leita i 30 år, og leiter ennå ......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storfisken går nærme land den også :) Bare å være forsiktig!

Den jeg tok i går tok jeg på det første, og eneste, kastet på turen :) Lå ved bålet og brasa litt pølser og kokte kaffe. Vaket som kom fem-seks meter unna avslørte fisken, og da satt den ganske fort. Eneste vaket jeg så også. Hadde jeg bare vært så rolig under høysesongen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes fint ut. Men får å klare å få noe fisk på første kastet så tror jeg må bli litt flinkere på finne ut hva slags insekter som er på vannet, som regel ser jeg ingenting så da blir det bare gjetting. Også fisker jeg nesten aldri med nymfer, skal liksom bare fiske med tørt. Angrer som regel når jeg kommer hjem, skulle jo prøvd når ørreten ikke tar tørt :-[ :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo da hva som er viktigst for deg nå; vil du ha fisk, eller vil du ha fisk på en bestemt måte (tørt)?

Dersom du vil ha fisk ville jeg satt på en feit montana dersom du ikke ser noe vak. Fisk langs myrkanten og du får nok noe til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Gutlarven. Du må huske at få ting kommer gratis. Prøving og feiling er en stor del av det vi holder på med og det er hele tiden nye ting å lære. Det er tross alt fiske på naturens premisser og kunnskap og erfaring er viktigste faktorer. Visst unner jeg en fersking en pen fisk. Det er bensin på bålet.

Men bli godt kjent med noen få fiskeplasser gjennom en hel sesong, prøv mange andre og vær tålmodig.

Aner ikke hva vannene dine inneholder, men om det ikke er så mye på overflaten om dagen er det fortsatt mye snacks som piler rundt under. Mygg, marflo, øyenstikkere, døgnfluer, vårfluer, småfisk, snegler etc.

Ta en runde rundt og rot litt i bunnen her og der og se hva du finner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...