Gå til innhold

Erfaringer med disse krokene? 103BL, 900BL,902BL,2487BL


Tor Arne

Anbefalte innlegg

Kan jeg spørre hva BL er/brukes til? :)

Barb Less, eller mottaker løse kroker. Suverene kroker dette her, og risiko for å skade fisken er mindre ved C&R. Dessuten, som mange ikke tenker på, er risikoen også mindre for å skade flua når den tas ut av fiske kjeften. En vinn, vinn situasjon.

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 103BL og 2487BL mye. 103BL tørr jeg ikke bruke når 3 kilosen vaker, men flott krok ellers. 2487BL er en knall krok. Sterk og kroker veldig bra.

2487 bruker jeg mye, og den er jeg meget fornøyd med. Da blir det nok noen BL også:)

Jeg har brukt mye 212y også, og mange er skeptisk til den, med tanke på styrken... Den virker spe og puslete i stikka, men fiskemessig har ikke hatt noen problemer med den.

Tenker jeg prøver noen 103BL også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt 103BL noe, men aldri testet de ut på fisk over kiloen (største er vel 1 blank på en en 103BL #21). Har hørt noen klage over at de er så tynne i godset at de skjærer seg ut, men jeg vet ikke helt om jeg tar dette for god fisk ;D . Har testet noen i stikka, og de virker veldig sterke i forhold til tykkelsen på vieren. Jeg synes kroken kroker godt, og til mitt harr og ørretfiske her på østlandet synes jeg styrken er god nok. Hvis du skulle være så heldig å råke på ei purke i ei av de mer kjent østlandselvene står du vel der med 5X fortomsspiss, og da er vel ikke den kroken svakseste ledd uansett. På f.eks. Kola med 0X-3X spiss og fisk som fort drar over 3 (og kanskje også 4, en sjeden gang 5) ville nok jeg ha gått for noe annet.

Men penere krok skal du lete lenge etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

103BL funker iallefall helt greit på ørret opp mot 1,6 kg og det holder i massevis for meg :D

Du burde også sjekke ut KNAPEK kroker, Tor Arne. De burde holde til ørret langt over 2 kg og kroker sykt bra.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

103BL funker iallefall helt greit på ørret opp mot 1,6 kg og det holder i massevis for meg :D

Du burde også sjekke ut KNAPEK kroker, Tor Arne. De burde holde til ørret langt over 2 kg og kroker sykt bra.

Terje!

Hehe, det er ikke så altfor mange gangene jeg får fisk på noe særlig over 1,6 kg i sesongen, så de holder nok for meg også!

Jeg har prøvd å få tak i Jan Erik ang. knapek, men har ikke fått noe svar enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

103BL funker iallefall helt greit på ørret opp mot 1,6 kg og det holder i massevis for meg :D

Du burde også sjekke ut KNAPEK kroker, Tor Arne. De burde holde til ørret langt over 2 kg og kroker sykt bra.

Terje!

Hehe, det er ikke så altfor mange gangene jeg får fisk på noe særlig over 1,6 kg i sesongen, så de holder nok for meg også!

Jeg har prøvd å få tak i Jan Erik ang. knapek, men har ikke fått noe svar enda.

Han har ikke mye igjen, var der en tur for halvannen uke siden.

Gutta avvikler også butikken nå, men jeg vet at Hemsedal sport selger Knapek (iallefall gjorde de det tidligere) og at man kan bestille derfra.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Skjønner ikke hva jeg skal med kroker egentlig.. jeg har så mye fluer nå, at det burde holde,men... Finfin terapi i Vinterhælvete!

Det går an å selge unna endel også!

Fluer får du aldri nok av, Tor Arne. Som du sier så handler det også om vinterterapi, det i seg selv er argument godt nok :D :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knapek, P-kroken kan kjøpes hos Noroco i Drammen, Villmark og Fritid i Larvik så vidt jeg vet. Sikkert andre etterhvert også. Tror nok Erik Eikre har forhandlerlista. Flott krok.

Det stemmer at villmark i Larvik har Knapek nå (samt mye eikreting). Kjøpte litt snadder der her om dagen. Knapekkrokene er for øvrig veldig gode! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...