Gå til innhold

Panduro Hobby


Kim W

Anbefalte innlegg

Har blitt trua ut på julehandel i morra, og for å kompensere dette skal jeg innom Panduro hobby som ligger på samma senteret. Har blitt tipset om foam til klekkere, stankelbein etc, så dette må kjøpes.

Noen fler med materialertips til fluebinderkassa som selges her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organza kalles organza ;) kalles også kunstsilke tror jeg, du finner det om du søker på nettsia dems.

http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?QRY=organza&p=IXS750&m=1

De har vist beads i mange farger, skal prøve å finne noen små svarte til nymfebinding.

http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?QRY=beads&p=IXS750&m=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett organza hos Panduro, hva kaller de det for der?

Jeg bruker det mye til vinger på tørrfluer, men mest til reker og tobis imitasjoner..

En av mine eldste og beste sjøørretstreamere er nesten utelukket laget av organza ;)

Har også ett par laksefluer hvor jeg bruker organza..

De har et helt stativ med forskjellige silkebånd ol. Der kan du finne endel brukbare saaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel på organza-bruk:

Tying the Organza Emerger Caddis by Davie McPhail

Eirik

Spesiel caddis, vet ikke om den ville blitt min favoritt, men artig å se flere måter å binde disse på. Tror kansje organza er mer aktuelt i streamere for min del, vansklig å si før man har kjent stoffet mellom fingrene. :)

McPhail er en dyktig binder, og det at han snakker scottish gjør video'ene enda mer underholdende. ;D

"Now im tying in braoun elkheir.." ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ide'en er jo veldig god. Blir litt mer liv i kroppen samtidig som det er veldig enkelt å binde.

Kan jo brukes på alle mulige fluer, feks brunt organzabånd til gjeller på leptonymfer. Her er en vårfluepuppe.

5280288677_3176e60815_b.jpg

(litt ekstra hardt lys på bilde for å få frem orgazsaen skikkelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panduro, og andre lignende, kan by på mye materiell vi ellers betaler skjorta for hos fagbutikkene. Mye ulike tråder til ribbing feks, beads i alle kulører og str. Ta deg litt god tid, og ikke bry deg om de rare blikkene fra damer som forventer å ha godsakene i fred. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett organza hos Panduro, hva kaller de det for der?

Jeg bruker det mye til vinger på tørrfluer, men mest til reker og tobis imitasjoner..

En av mine eldste og beste sjøørretstreamere er nesten utelukket laget av organza ;)

Har også ett par laksefluer hvor jeg bruker organza..

De har et helt stativ med forskjellige silkebånd ol. Der kan du finne endel brukbare saaker..

Men det er bra  ;D

Har brukt Mustad sin til nå, jævlig dyr!!

Men sort har jeg ikke vært borti før, og det trigger litt fluebinding hos meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panduro, og andre lignende, kan by på mye materiell vi ellers betaler skjorta for hos fagbutikkene. Mye ulike tråder til ribbing feks, beads i alle kulører og str. Ta deg litt god tid, og ikke bry deg om de rare blikkene fra damer som forventer å ha godsakene i fred. :)

Så enig :) Blir faktisk litt brydd når jeg ser hva fagbutikkene tar for enkelte ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ide'en er jo veldig god. Blir litt mer liv i kroppen samtidig som det er veldig enkelt å binde.

Kan jo brukes på alle mulige fluer, feks brunt organzabånd til gjeller på leptonymfer. Her er en vårfluepuppe.

5280288677_3176e60815_b.jpg

(litt ekstra hardt lys på bilde for å få frem orgazsaen skikkelig)

I like!

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir kreativ i den butikken der ass.  :D

De hadde mye rart, som organza i alle farger, foam i mange farger, beads i mange farger, påfuglfjær hale, pose med fasan halefjær, bokser til oppbevaring av fluer og mer.

Kjøpte en boks der jeg kan oppbevare fluene mine ettersom jeg binder gjennom vinteren. Boksen har 36 rom, og kostet 79kr.

Vi får se hvor lang tid det tar før den er full. ;D

31440039.jpg

Kjøpte også med et hvit foam-ark. Kosta 19,90 og de hadde flere farger som gul, grønn, blå, osv.

74570874.jpg

Beads var det også mye av, men hvor godt egnet de er ift å tre dem på krok vet jeg ikke. De minste var på 2,7mm, neste str var på 4mm og de har dem i mange farger. Kartet viser noen av fargene.

27973933.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...