Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

Tony:

Det hvar jiggy ja, hvit/grønn med sølv conehead. (henger på veggen på rommet mitt, sammen med den første flua jeg bandt. legger til bilde av den)

AAL:

Snikreklame ja. ;D Nei når jeg har lagt så mye jobb i èn flue så fortjener den en plass i midten( tok meg faktis en hel time å binde den, 4 runder med epoxy. ;D

[attachimg=1]

Dramatiske endringer på 10 år  ;D

post-4210-13949885687195_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

haha, da skal jeg bli med!!! 8)  8) mohaha

Men men, da var dagens deilige tur over...

Kom fram kl 11.

Fine forhold, havblikk og tåke... Begynte å fiske med en Grå Frede, ingenting....  Fisket videre bortover plassen med en tangloppe rosa, ingenting...  Fisket meg tilbake til der jeg begynte med en jiggy grønn/rød, ingenting...  Dro til en annen plass et stykke unna, fine forhold der også, brukte samme jiggy, ingenting...  Dro tilbake til der hvor jeg begynte dagen, da var tåken vekk og solen skinte, byttet til rød tangloppe, ingenting... 

Men men, i alt var turen vellykket uten fangst, deilig å vite at våren kommer nærmere og nærmere!!!  Hadde igrunn egentlig veldig trua i dagg!!!    Men, vi tar'n en annen dag, den fisken jeg egentlig skulle tatt i dag veide bare 2,5 kg nå, men om nøyaktig 4 uker så veier den 3,1945 kg og da hogger den til....  8) 8) 8)  ;D ;D

Mvh

WF

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

post-4001-13949885723461_thumb.jpg

post-4001-13949885723937_thumb.jpg

post-4001-13949885724316_thumb.jpg

post-4001-13949885724806_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, lenge siden jeg har sett en stor sø på forumet her nå!!!  Tenkte å legge fram et bilde av en sø som jeg og noen kompiser fant i et torskegarn som hadde drevet i land for en noen år tilbake, vi tok noen bilder av den også la vi den uti vannet igjen.....

Tenkte derfor bare å spørre om hvor mye dere tror den veier???  8) 8)

[attachimg=1]

post-4001-13949885725267_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Siden sjøørreten ikke vil ha noe med meg å gjøre fortiden, fant jeg på noe annet........... Jeg skulle fiske brunørret i elva.

Så jeg pakket sammen 3 kameraer, sage'n og loope'n og kjørte i vei. 

Til min store overaskelse var hele elva åpen, ikke noe is å se :o 

Davar det bare å rigge utstyret og sette seg på en sten med kikkeren. Tiden gikk og ingen ting skjedde, så jeg bestemte meg for å prøve i kulpene oppstrøms med en kulehodenymphe. Mens jeg snek meg oppover startet en plog fra det ene brekket, og jeg fikk virkelig trua på det jeg drev med. "hadde en fisk stelt seg opp der måtte det stå fisk å spise andre steder også".  Men jeg gikk og gikk og speidet og speidet uten å se snurten av fisk.

Sola var på vei ned og jeg ruslet mange meter nedstrøms til jeg kom til en rolig stileflyeten sving, med ett perfekt brekk. Jeg satte meg til med kikkeren og speidet utover, satt der i maaange minutter.

SÅ, noe beveget på seg på brekket. Var det fisk ? det neste kvarteret gikk med på å sitte med øya pressa godt intit kikkeren å stirre på det stedet.

Tiden gikk, og sola gikk ned, ingenting skjedde. Så plutselig så jeg en strømmvirvel etterfugt av en liten finne som brøt overflaten.

jeg satte på en liten CDC mygg, og lirket ut ett stilrent kast mellom trærne. Flua drev perfekt mot fisken........... ingentin skjedde.

Prøvde igjen..... ingenting. Så dykket jeg ned i klekkerboksen og deretter i puppeboksen, men fortsat ingen respons i andre enden av snøret.

Jeg lusket tilbake til den lille høyden der jeg så alt som skjedde, og tok frem kikkeren nok en gang. Så var den der igjen, bare en iten finne uten engang en liten ring.

Planen var å bytte til en buzzer, og drive den rett under overflaten. Men problemet var at jeg ikke så fisken vake uten kikkeren.

Så jeg gik ned og kastet ut ett perfekt kast nok en gang, og tok kikkeren i den ene hånden å stanga i den andre.

Flua drev sakte nedover, altfor sakte.................Så kom finnen til synet igjen, og jeg røsket til.... Dunk,dunk og så rettet stanga seg ut og flua for opp i nærmeste tre. 

Buzzeren i krok 18 hang i en 6x fortom i treet, og jeg kunne ikke annet en å smile.  Årets første vakende fisk.  party

Da er det bare å håpe på att kuldepeioden som kommer nå ikke blir så lang ;D

[attachimg=1][attachimg=2]

post-4210-13949885754738_thumb.jpg

post-4210-13949885755398_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Pistus og Sweedelvis.

Drit deilig å se vak igen, eller om det kan kalles vak da(sto vel egentlig å tok nymfer\mygglarver)

Siden det er så lenge til sommeren, så kan jeg jo legge ut et bildet som gir meg frysninger hver gang jeg ser på det.

Sjekk den avstanden mellom rygg- og halefinne  :o

Fra en hemmelig elv i finnmark sommeren 09. 

[attachimg=1]

post-4210-13949885860475_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, og NEI nå hadde jeg prøvd å skrive en litt hyggelig rapport men når jeg skal poste................................Connection Problems.

Jaja, man kan jo ikke bli irritert over det på en så fin lørdagskveld, eller ?

Tja, det ser ut til at sjøørret fortsatt ikke vil ha noe med meg å gjøre.

Begynner egentlig å bli litt lei hele greia.

Men man kommer seg ut da, og får oppleve litt natur. Ikke at jeg ikke opplever nok natur, syns jo tross alt jeg er ute hele tia.

Men i dag var det spesielt fint på vår lille naturperle, Jeløya.

kvinendene lå i et tykt belte utover, og frostrøyken sto opp fra sjøen.

Når sola plutserlig ble borte bak trærne i vest, ble det veldig kaldt.

Trur faktisk jeg rota meg oppi et kuldehøl av ett eller annet slag, har ikke vært så nær å fryse ihjel på lenge. 

men minus 20 grader er da ikke noe hinder for åss SØ fiskere, vi tåler jo det meste  ;)

Var fint med så lite vind men skulle da heller hvert litt mere. Femmerføre pistus  ;)

Nei, nå hører jeg noe rare lyder fra TV'en, minner est om en krysning mellom skadeskutt kråke og hare. ER det melodi grandprix eller?

Ja, dere får se på de flotte bildene jeg prøvde å ta men blå fingere i kulda da ;D

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-4210-13949885960816_thumb.jpg

post-4210-13949885961389_thumb.jpg

post-4210-13949885961921_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist tur nå, men når sjøen holder 0grader ser jeg lite vits å prøve.

Vinterferie betyr snowboard tid, og det kommer det til å bli MYE av de neste ukene så det er nok en stund til dere hører fra meg.

Men selv om det blir noen saftige bigjump, og litt for lange nose rayls så håper jeg at jeg stiller med alle ben og armer til fiskesesongen.

Men Amund holder vell på han som den shprø SØfiskeren han er.  ;D:P

[attachimg=1]

Ha en fortsatt god vinter  :D

post-4210-13949886262973_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er det så vansklig da :P

Neida, seff noseslides på rayls jeg mener.

Ja, det ser ut som FS nose, hvet ikke hvem det er. Skulle gjerne lagt inn en film eller bildet av meg selv, men det er en veninne av meg som har alt, så det får bli senere.(kan ikke gjøre alt sammtidig vett)

Ser kanskje dumt ut, men det hjelper å stå i hagen på balansere på en blikkboks, blir vel noe av det samme som å stå å fiske i hagen ;D

En klassisk noseslide da:

[attachimg=1]

Men det var vel en gang ett flufiskeforum  ;)

post-4210-13949886276249_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Vebjørn.

Har nå lest gjennom bloggen deres, spennende lesing for en ekte jeløyaner som nå er bosatt i Finnmark. Så tidligere et bilde fra en hemmelig elv i Finnmark og selvom jeg gjenkjenner alle stedene dine rundt øya etter uttallige Jeløyekspedisjoner opp gjennom årene kan jeg ikke si det samme om Finnmark.. Men siden jeg er ekte jeløyaner og har en sterk tilhørighet til både jeløy og jeløyanere vil jeg åpne muligheten for fisking i Finnmark for deg! Har bil og alt mulig her oppe så hvis det er av interesse så får du gi meg en lyd ;)

Jeg er veldig fersk innen fluefisking med har dratt mye SØ på wobbler rundt hele øya.. Kan jo ikke akkurat si at jeg er i det verste området for å lære meg fluefisking heller selvom sesongen er kort. Gleder meg spesielt til fiske i altaelva fra 1-23. juni for en hundrelapp. Et unikt tilbud for oss med bostedadresse i dette fantastiske fylket..

Studerer forøvrig friluftsliv på høgskolen her oppe, så det meste av turutstyr finnes på "utstyrslageret" aka hybelen min :P

Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Vebjørn.

Har nå lest gjennom bloggen deres, spennende lesing for en ekte jeløyaner som nå er bosatt i Finnmark. Så tidligere et bilde fra en hemmelig elv i Finnmark og selvom jeg gjenkjenner alle stedene dine rundt øya etter uttallige Jeløyekspedisjoner opp gjennom årene kan jeg ikke si det samme om Finnmark.. Men siden jeg er ekte jeløyaner og har en sterk tilhørighet til både jeløy og jeløyanere vil jeg åpne muligheten for fisking i Finnmark for deg! Har bil og alt mulig her oppe så hvis det er av interesse så får du gi meg en lyd ;)

Jeg er veldig fersk innen fluefisking med har dratt mye SØ på wobbler rundt hele øya.. Kan jo ikke akkurat si at jeg er i det verste området for å lære meg fluefisking heller selvom sesongen er kort. Gleder meg spesielt til fiske i altaelva fra 1-23. juni for en hundrelapp. Et unikt tilbud for oss med bostedadresse i dette fantastiske fylket..

Studerer forøvrig friluftsliv på høgskolen her oppe, så det meste av turutstyr finnes på "utstyrslageret" aka hybelen min :P

Arnt

Hallo, Arnt.

Velkommen til forumet!

Det var da usedvanlig snilt  :D takker for det, hører vel kanskje fra meg da  ;)

Også så jeg du kom ned hit til påsken, det er bare å si ifra hvis du har lyst på en turkammerat rundt på øya ;) 

Studere i finnmark må vere så bra! åhhhh du er heldig!

Har bare hvert i finnmark 2x2uker men jeg kommer igjen i år å til neste år, og sikkert året etter der igjen også ;D

Hyggelig at du liker bloggen  :D Vi kommer til å stå på å fiske og ta bilder.

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haloo igjenn folkens...!!! 

da var vinterferien over og det har vært knallhardt å være fluefisker den siste tiden, er så vidt eg holder ut om jeg må si så!!! 

men heldigvis har vi noe som heter fluebinding og slalom!!!

så det har blitt en tur til hytta i uvdal (alpintsenter)...

legger ut noen bilder....

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

post-4001-13949886380868_thumb.jpg

post-4001-13949886381331_thumb.jpg

post-4001-1394988638182_thumb.jpg

post-4001-13949886382301_thumb.jpg

post-4001-13949886383032_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...