Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

Tja, nå begynner jeg å bli litt lei. >:(

Mange timer ved sjøen uten resultat.  

I det siste har jeg bare sittet ved PC'en å sett på freestyle gutta, og jeg tenker: kan vi få til noe lingnende?

Så jeg tenker å lage fiskefilmer :D

Å planen er å starte allerede i vinter, å lete etter vakende ørret, eller i verste fall fiske de med nymfer.

Å filme SØfiske har vist seg håpløst.

- Øy Amund, neste gang en SØ vaker filmer èn og en annen fisker.

og ørreten vaker, og da beiner begge to uti for å fiske. :P  Kjenner deg igen WF?

Så når det en dag blir varmegrader og sol, hører dere garantert fra oss igjen 8)

Fordi vi kan vi også, i allefall stå på snowboard og lage lokkelyder.  

http://fiskejournalen.picsearch.tv/?cat=&q=&lmediaid=&order=posted&mediaid=GLB-78n_0uO831eJukZ7fA&page=3

både: elg,kråke,and,gås,nøtteskrike,rev og tilogmed orrhaner ;D  Så di får seg nok noen tøffe konkurenter der ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

I det siste har jeg bare sittet ved PC'en å sett på freestyle gutta, og jeg tenker: kan vi få til noe lingnende?

Så jeg tenker å lage fiskefilmer :D

Å planen er å starte allerede i vinter, å lete etter vakende ørret, eller i verste fall fiske de med nymfer.

Å filme SØfiske har vist seg håpløst.

- Øy Amund, neste gang en SØ vaker filmer èn og en annen fisker.

og ørreten vaker, og da beiner begge to uti for å fiske. :P  Kjenner deg igen WF?

Fin blogg!

Klart dere kan få til noe lignende som Freestyle-gutta. Krever litt trening med kamera, litt planlegging, masse tålmodighet og litt flaks med forholdene, så er dere i gang.

Følger med:)

SØ-fiske i havet er jo nesten umulig å filme sånn at det ser spennende ut. Da trenger man ihvertfall rikelig med flaks og ikke minst en spesielt bra location.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Da er vi så smått igang med det store prosjektet.

Lastet ned videoredigeringsprogramm, og fant fremm noe jeg filmet for en stund siden.  

Så hvi det skal være så lett kan jeg like gjerne lage film fra hver eneste fisketur. neida, men vi kommer til å legge mye mere arbeid i det en det her. (dette var bare for å se om kamera og programm funka ;) )                   ps. hvis det er noen som holder kameraet veldig ustøtt så er det til mitt forsvar  -17 grader når jeg filma. ;D  

link :  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var jeg hjemme fra tur igjen... :D  Må si det var et ''NYDELIG'' vær i dag...  Det er skikkelig rart at ingen utnytter været slik jeg og james gjorde i dag... 

Både fluefiske og soling var deilig i dag, sola skinte på sitt sterkeste og det var blikkstilla....  Sterk UV-stråling også som gjorde at vik ikke kunne unngå solkremen....   

Resultatet ble ingenting så det endte med at vi sola oss....  :D

Mvh

WF

Bilder medfølger:

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

post-4001-13949885004666_thumb.jpg

post-4001-13949885005072_thumb.jpg

post-4001-13949885005552_thumb.jpg

post-4001-13949885006042_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.  Drit bra Amund. med apekatten(James på tur blir det bare tull,tull,bull.)  jaja, god bedring. ;)

Desverre så ble det ikke noe på meg i dag heller. Etter en hel dag i mossehallen kan man ikke annet en klage. ;D  kan fremdeles høre det suser i øra. ;D  nei,nei jeg får sette meg forran stikka å fortsette å binde vårflueklekker jeg da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, siden det er vinter og det er lite fisking og lite liv i tråden må vi finne på noe...   Nemlig bruke tid foran bindestikka!!!    8)

Så nå har jeg lyst til å dele noen av de beste fluene jeg vet om til sjøørreten, nemlig en reke inspirert fra cdc-reka. Forskjellen ligger der at jeg har brukt ''chinese necks hot orange'' isteden for vanlig orange cdc-fjær rundt midtparten eller selveste fremparten på flua. Så jeg kaller flua: Kinaflua

Med andre ord vil jeg si at den har gitt best utteling på grunne strender når bølgene grumser til vannet slik at det blir brunt...  Funker også bra midtvinters (har bare prøvd den en sesong midtvinters, har fått en del sø under kilon og mista en SVÆRING), om høsten har den vært best og om våren har den funket også bra.

Kinaflua

Krok: Mustad Shrimp Size 1

Hale: Hvit og orange cdc-fjær, og orange bucktail

Følehorn: Krystall Flash Rainbow

Øyer: rekeøyer, kan lages av fiskesene ved smelting ved tampen.

Kropp: Mini flat-braid orange, eller orange dubbing

Ribbing rundt kroppen: chinese nekcs hot orange

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

[attachimg=6]

[attachimg=7]

[attachimg=8]

post-4001-13949885128568_thumb.jpg

post-4001-13949885129047_thumb.jpg

post-4001-13949885129533_thumb.jpg

post-4001-13949885130015_thumb.jpg

post-4001-13949885130583_thumb.jpg

post-4001-13949885131013_thumb.jpg

post-4001-13949885131475_thumb.jpg

post-4001-13949885131834_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, binder fluer jeg og, men nå trur jeg at jeg drar ut å fisker. ;)  Er jo rene sydentempen ute nå jo.

Jeg får legge ut min favoritt reke også da.  ( ops ser jeg har slurvet litt med epoxyen hehe)

[attachimg=1]

Og sånn en sjøørret som har mistet brillene sine ser den ;D

[attachimg=2]

post-4210-13949885174479_thumb.jpg

post-4210-13949885174984_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da ver jeg hjemme igjen fra en deilig tur i pluss-grader...  Med sterk sønnavind og tåke hadde jeg trua..

Fisket fra kl 12 til kl 15... Det ble en 800 gram sjøørret, deilig følelse å lande årets første fisk, den var kanskje tynn og burde levd i havet enda, men hadde bare så inderlig lyst til å drepe den etter all frysinga og lidinga fra tidligere i vinter... :D

Den ble tatt på en børstemarkimitasjon, nærmere bestemt ''killer''....  Veldig bra flue dette, særlig når børstemarken er aktiv.. :D

http://fiskersiden.no/index.php/fluebinding-mainmenu-27/sjetfluer-sfs-mainmenu-70/43-killer

Mvh

WF

Bilder:

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-4001-13949885177402_thumb.jpg

post-4001-13949885177766_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra amund :D  Tydligvis gjør du noe riktig som jeg gjør feil :-\  

Var ute en tur jeg og, men så\fikk\kjente ingenting.

En stor børstis\sandorm eller hva det er hadde svømt seg vill og havna på isen.

men,men jeg tar 2kilosen neste gang jeg vett ;)

[attachimg=1][attachimg=2][attachimg=3]

post-4210-13949885178054_thumb.jpg

post-4210-13949885178565_thumb.jpg

post-4210-13949885179014_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...