Gå til innhold

Sage LL


Roger Enger Lie

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Akkurat i det jeg bestemte meg selv for fjerde gang at jeg ikke skulle ha flere fluestenger, så dukket det jaggu meg opp ei stang på posten.. Denne gangen var det ei Sage LL 490 2-delt... Har ikke hentet den enda, så lurte på om noen her inne har noen erfaringer å komme med?`.

-: R

Gled deg !

Jeg har den i tredelt 490 under navnet VPS Light som den ble hetende etterhvert.

Den stanga er helt villt bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Rett og slett ei kosestang ja . Fikk tak i en sånn selv for en stund siden, men da 389.

Hvis noen har en i klasse 5 de skal selge så si i fra......

389'en er jo seve LL'en da.  Det er den som er mest legendarisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett ei kosestang ja . Fikk tak i en sånn selv for en stund siden, men da 389.

Hvis noen har en i klasse 5 de skal selge så si i fra......

389'en er jo seve LL'en da.  Det er den som er mest legendarisk.

Jeg blir så varm og glad inni meg når noen virkelig har forstått det :-* :-* :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med god stang! LL serien er den gamle Sage ansatte snakker i lovord om paa lunchrommet med taarer i oeynene. Etter at Jerry Siem har gaatt tilbake til kontoret med den altfor sterke kaffen sin. "Now, let's see if I can make something even FASTER!"  ;D

Tusen takk for det, Tore :) Jeg vil tro du har testet 590n av samme serie... hvordan er den egentlig? Jeg har tilgang på en....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takk for det, Terje :) Den skal du gjerne få prøve vettu!

Vil også få skyte inn at jeg også har solgt et par stenger denne uka, og prøver å snike meg litt unna denne stanghore-tittelen som mange har her inne :)

Det kalles lidenskap for fluefiskegadet, og det er ikke noe galt i det :D

Jeg har også forhåpentligvis en ny og spennenede stang på gang, det er noen detaljer som må på plass først men jeg håper det går i orden ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har ett 490-2. Ett underbart harrspö som jag aldrig säljer. Djup och känslig, lätt och pigg.

Har även 389-4 Classic (reissue) som kom för tio år sedan. Även det en finfin liten pinne, även om jag tycker lackningarna är lite slarvigt gjorda för att vara på ett limiterat prestigespö. Skulle faktiskt vara kul att testa den allra mest klassiska taperingen i LL-serien, nämligen 389-2.  

Sedan har jag ägt både 590-2 och 590-4. Jag upplever den fyrdelade som lite segare och långsammare (på ett negativt sätt). Holkarna var ganska tjocka på den tiden, vilket gjorde att den fyrdelade blev tyngre och hade långsammare återgång. Den tvådelade femman är däremot helt underbar. Tyvärr har jag sålt båda...

Jag har läst att LL 590 var Gary LaFontaine's favoritspö. Vet dock ej om det var den tvådelade eller fyrdelade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Vil også få skyte inn at jeg også har solgt et par stenger denne uka, og prøver å snike meg litt unna denne stanghore-tittelen som mange har her inne :)

Det er en æresbetegnelse  Roger !  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Terje :) Den skal du gjerne få prøve vettu!

Vil også få skyte inn at jeg også har solgt et par stenger denne uka, og prøver å snike meg litt unna denne stanghore-tittelen som mange har her inne :)

Hahaha! It's a long way to go, Roger! :D

Den eneste jeg kjenner som har fler stenger enn deg er vel  Roy P :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Terje :) Den skal du gjerne få prøve vettu!

Vil også få skyte inn at jeg også har solgt et par stenger denne uka, og prøver å snike meg litt unna denne stanghore-tittelen som mange har her inne :)

Hahaha! It's a long way to go, Roger! :D

Den eneste jeg kjenner som har fler stenger enn deg er vel  Roy P :D

Neida Bjørnar.. det er en fyr fra Elverum som tydeligvis skal ha en hel kjeller med karbon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...