Gå til innhold

Bosniatur 27.05 - 03.06


Anbefalte innlegg

Jeg og to kompiser reiste sammen med Zeljko Babic til bosnia for å prøve fisket i de vakre kildeelvene der nede. Jeg må si at det var litt nedtur å komme tilbake til moderlandet etter en uke med kanonvær og temperaturer mellom 20 og 35 grader.

 

Vi fisket i 3 elver og storkoste oss med fisk og vakre omgivelser.

Klekkingene var ikke store, vi traff et slags "midt i mellom" tidspunkt.

Men det var litt danica, digre steinfluer og noen siphloer som var store som vulgata.

 

Fisk ble det også godt med og i alle størrelser. Jeg tør knapt tenke hva som hadde skjedd dersom det hadde blitt store klekkinger som det ofte er der. Vi så skikkelige beist dypt nede i mange høler. Så er da heller ikke en fisk på 5-6 kilo noen stor sensasjon der heller, men de vaker ikke på hva som helst. Vi fikk harr, ørret og regnbue. Arve sto for den største brunørreten på nesten 3 kilo mens vi andre måtte nøye oss med fisk mellom 1 og 1,5 kilo. Regnbuer fikk vi opptil 2,5 kilo, vill regnbue må bare oppleves! De var kanonsterke og ga seg ikke. Og harren var av fineste sort, har ikke sett så pen harr noe sted: Kobberbrun over ryggen, gradvis med gult nedover siden og et vakkert parti med prikker på siden bak gjellene. Og den sloss mer enn de her hjemme.

 

Jeg kommer tilbake med flere bilder..

Una.jpg

ribnick.jpg

Martin Brod.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt på Bosnia som et fiskeparadis... men der så det virkelig fint ut...... for ikke å snakke om temperaturen. Det er noe annet en regnfylte og kalde Norge.

 

Men sånn er det... vi får bare trosse vind og kulde her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var jo ingen bilder av meg her jo...... laugh.png' alt=':lol:'>

Det var ikke mange bildene jeg fikk tatt med eget kamera, siden det badet på elvebunnen 2. eller 3.dagen vi var der...

Den ene ørretten på bildet spratt ut av hendene mine da bildet var tatt, dro med seg fortommen og stanga, og stanga dro ned kameraet, som sto oppstilt med selvutløser på en stein i elva. Forb...%#%*"&¤/ ...fisk!!!

 

Det hører med til historien at kameraet faktisk virket igjen da jeg kom hjem... :shock: :D

post-14-13949845572274_thumb.jpg

post-14-13949845573275_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting: 1 - den regnbuen kledde deg meget godt Flemming! :D

Like bælfeite begge to mener du' date=' eller..... laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

2 - hvor i huleste hel.... får jeg tak i den capsen?? Hva gikk jeg glipp av?? :shock:

Vi lagde 6 democapser for å ta bilder etc. Vet ikke helt hvordan saken ligger an nå. Tror bestillingsskjema er rett rundt hjørnet... Ikke mitt bord *kremt*... laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...