yardbird Posted January 25, 2011 Report Share Posted January 25, 2011 Nå har det bøtta ned i dagevis på Nordvestlandet, tempen har ligget fra 0 til 5, snø og is forsvinner, dagen er to timer lenger enn før jul, kort sagt - det begynner å livne i lundar. Er vatna isfri på Smøla - regner med at sjøen er det - og har truttaen begynt å vise seg fram; bør vi planlegge en utflukt snart? Noen av forumets Smølaværinger som kan tenne et håp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Soldo Posted January 25, 2011 Report Share Posted January 25, 2011 tviler på det.... ikke mange dager siden lise fikk rapport om isfiske på sjøen, så jeg tror at det er en stund igjen til man kan fiske i ferskvann Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin_G Posted February 4, 2011 Report Share Posted February 4, 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnarSkj. Posted February 4, 2011 Report Share Posted February 4, 2011 Har telefonisk kontakt. Det var sprengkulde over en måned der også før jul :'( type mye is i år Link to comment Share on other sites More sharing options...
yardbird Posted February 7, 2011 Author Report Share Posted February 7, 2011 Da får jeg roe meg litt til - har hatt for mange turer til Smøla med lokk på vatna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gman Posted February 26, 2011 Report Share Posted February 26, 2011 Tror det blir lenge til det blir fiskeføre på Smøla. Var en tur ute på Frøya på onsdag, og alle bukter, sund og viker var dekt med seig sjøis. Den så ganske tjukk ut å :'( Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnarSkj. Posted February 26, 2011 Report Share Posted February 26, 2011 La vel ut noen bilder her og på fb i går jeg som beskriver ståa. Hard kald vinter i år. Lenge til vår (ikke sjokkerende når det er nesten to uker til påske) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin_G Posted March 19, 2011 Report Share Posted March 19, 2011 Noen oppdateringer? Har vel vært relativt mildt den siste måneden nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hemsila Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 Hva skjer på Smøla, isfrie vann ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnarSkj. Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 Det er rett og slett perfekte forhold der ute nå Men husk at auren er fredet i saltvann fram til 1. mai. Innlandsfisket er derimot eminent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonnings82 Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 Freding i saltvann til 1. Mai?!?! Hvor har du dette fra? Nye regler?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelmersErlend Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 Smøla er ikke i noen av de fredede sonene i Møre og Romsdal, så der er det bare å fiske så mye du orker. Uansett råder jeg deg til å sette den ut igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnarSkj. Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 All ørret er midlertidig fredet hele vestlandet opp til og med trøndelag til 1. mai nå nettopp Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnarSkj. Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 I følge mine geografiske kunnskaper ligger Smøla mellom Rogaland og trøndelag http://www.avisa-st.no/jakt/fiske/article1268026.ece Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelmersErlend Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 I følge mine geografiske kunnskaper ligger Smøla mellom Rogaland og trøndelag Jepp, det har du rett i, men ørreten er bare fredet i de områdene som er beskrevet. Dette er beskrevet: (Hentet fra direktoratet for naturforvaltning, tar bare med det som gjelder for Møre og Romsdal) "I tillegg åpnes det ikke for fiske etter anadrome laksefisk fra land eller båt i perioden 1. mars – 30. april i følgende områder: c. Fjordområdet Sunndal/Tingvollfjord til Krifast og i fjordområdet Surnadal/Halsafjord til Korsnesfjord i Møre og Romsdal." Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnarSkj. Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Da kan det nok være du har rett. Hengte meg kun opp i at det var fredning jeg. I såfall beklager jeg og takker for opplysende innformasjon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
strom Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Dette gjelder nok også på Smøla http://www.hitra-froya.no/incoming/article1268063.ece Link to comment Share on other sites More sharing options...
yardbird Posted April 19, 2011 Author Report Share Posted April 19, 2011 Dette kan virke noe forvirrende. Jeg oppfatter det slik at det totale fredningsforbudet fram til 1. mai for hele kysten oppover ble vedtatt så seint i at det iverksettes først fra 2012, og at det fram til da kun er den begrensede fredninga som omfatter de nevnte fjordene (Sunndal/Surnadal etc) som gjelder. Korrekt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexxxx Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Dette med kan virke noe forvirrende. Jeg oppfatter det slik at det totale fredningsforbudet fram til 1. mai for hele kysten oppover ble vedtatt så seint i at det iverksettes først fra 2012, og at det fram til da kun er den begrensede fredninga som omfatter de nevnte fjordene (Sunndal/Surnadal etc) som gjelder. Korrekt? Hei! Jeg oppfattet det på samme måte ja :\ Skal til smøla neste uke tenkte jeg, noen som har fått noe der i det siste? Tenker mest på brunt Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelmersErlend Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 For å klargjøre for alle: Dette forbudet gjelder akkurat slik jeg har beskrevet tidligere. Jeg setter mye mer lit til de som bestemmer reglene enn de som forsøker å videreformidle dem. Jeg kan på ingen måte se at Hitra-Frøya og Avisa ST skal ha høyere myndighet enn Direktoratet for naturforvaltning Link to comment Share on other sites More sharing options...
LAzyLeif Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 Oppfattet at reglene var fra 1. mai 2011, altså at de trer i kraft fra neste år... Nok med fiskere de dagene jeg har vært i sunndalen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex90 Posted April 27, 2011 Report Share Posted April 27, 2011 Dette med kan virke noe forvirrende. Jeg oppfatter det slik at det totale fredningsforbudet fram til 1. mai for hele kysten oppover ble vedtatt så seint i at det iverksettes først fra 2012, og at det fram til da kun er den begrensede fredninga som omfatter de nevnte fjordene (Sunndal/Surnadal etc) som gjelder. Korrekt? Hei! Jeg oppfattet det på samme måte ja :\ Skal til smøla neste uke tenkte jeg, noen som har fått noe der i det siste? Tenker mest på brunt . Det har blitt tatt fine sjøørreter som har gått opp i både fuglvågvassdraget, og i hopaelva(kompis av meg tok en på 2.4 der). Hinåelva går det sikkert opp en del også usikker på hva som har og ikke har blitt tatt av brunt:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan_Haukaas Posted May 8, 2011 Report Share Posted May 8, 2011 Tatt en gang i tiden på Smøla: Seatrout by Jan Haukaas, on Flickr Den øverste der er den desidert tykkeste sø jeg noensinne har fått. Jeg har fått noen på Island og noen regnbueørreter i Slovenia som har nærmet seg, men dette er det sykeste jeg har sett (jeg vet at fiskene er døde og de smakte alldeles fortreffelig, vennligst ikke diskuter C&R i denne tråden) Mvh Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
yardbird Posted May 9, 2011 Author Report Share Posted May 9, 2011 Den var smellfeit. Burger King! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reidar Posted May 9, 2011 Report Share Posted May 9, 2011 Dæven... De så nydelige ut.... Hva var k-faktoren på den da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts