Gå til innhold

FLUEBINDEKONKURRANSE RUNDE 1


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

KONKURRANSEN GÅR OVER TRE RUNDER.

Håper at terskelen blir lav for å delta. Maaange bidrag og bidragsytere gir tråden liv og en kortere veg mot sommeren.

Fluen presenteres som bilde. Frist for runde 1: Lørdag 12/2 klokken 21.00. Da starter avstemmingen umiddelbart etterpå. Lykke til. Jeg hiver på et fluesnøre som premie i runde 1 (selvfølgelig ikke guidelinesnøre ) Rundepremien trekkes!Runde 1: Streamer. Fortrinnsvis i retning imitasjon av trepigget stingsild.

Fiskemessighet, utseende, kreativitet er viktige momenter.

Poenggivning gis av forumet etter hver runde. Når en runde er ferdig avstemt, får den med flest stemmer 10p deretter 8p - 6p - 4p -2p alle får et poeng for å delta. Andre samarbeider med Bjørnar om å dele ut to 2p som bonus, samt 2 1p som bonus hver runde.

Den som har flest poeng etter tre runder blir vinneren og får heder og ære, samt diplom.

Mager premiering til de tre første. I første rekke film, norsk vinterrådyr, villkanin skinnlapp. Premiering også selvfølgelig til beste nybegynner.

Hvis folk synes dette nærmer seg et greit konsept, så setter jeg startdato snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Er det bare å fyre løs da?  Jaja sender den inn uansett jeg, så får jeg heller flytte den.   :D

sage's stingsild:

Krok:  Mustad S71SZ-34007 Saltwater, size 6

Buk: Epoxy med litt rødt fargeplver.  

Undervinge: Marabou, oliven med svarte tushstrips.

Flash: Crystal splash flash farget green.

Overvinge: svart kaninhår.

Fremere parti: CDC oliven(spunnet i løkke) .

Hode: epoxy med svart fargepulver.

Øyne: epoxy med rødt (selvlysende)fargepulver

Dykkeleppe: 0,045mm monofilament fylt med epoxy(klar).

Tråd: UNI thread 17/0 white.  

[attachimg=1]

post-4210-13949885621365_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært få krav. Deltagelse er det aller aller viktigst. Håper fplk tør å delta uansett om det starter med svært gode bidrag nå. Denne konkurransen er svært lite høytidelig. Det er en repetisjon på noe jeg startet i fjor før cupen, når jeg satt og kjedet meg med brekt hand.

Kom igjen med bidragene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å være nesten like tøff som Sagen.

Tørrbjørns tre-piggete stingsild.

Når det gjelder matukas generelt er dette en fluetype som sjelden blir særlig lekker.

Derfor var det en ekstra utfordring når jeg bestemte meg for nettopp denne fluetypen.

Ingredienser er som følger:

Krok: Partridge streamer.

Tråd: Danvilles Flymaster 6/0

Kropp: Perlemor tinsel ribbet med hvit/ perlemor floss.

Hale og rygg: Grizzly hackle, to stk. lagt mot hverandre.

Pigger: To hvite og en beige gåsebiots.

Hode: Hvit kaninpels med svarte tupper, dubbet i løkke.

Brystfinner: Rapphønefjær, en på hver side.

Øyne: Stick on eyes (large i dette tillfellet - sånn at den ser vettskremt ut).

[attachimg=1]

post-3215-13949885623484_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vetle.  :D  

Men jeg trur du glemte en ting i materialelisten din, hvordan sitter halen bunnet til resten av kroppen ???

Torrbjørn, jeg syns den ble svært pen jeg, men heldigvis for deg er matukas svært gode fiskefluer.  :D

Da skal det være fikset ;) Festa halen med en bit tvunnet monofilament i 0.17mm ;)

Rå fett Vetle ;D

@Vetle

Imponert!!

Tusen takk for fine kommentarer Magnus, Joachim og Vebjørn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D

Krok: TMC 9394 Streamer #6

Tråd: Oliven

Hale: Kaninstrimler Natural

Kropp: Gråbrun Superfine Dubbing, sili legs orange/black-flake (under flua)

Framkropp: Kaninstrimler Natural, Grizzly Fjær, hot orange necks fjær

Hode: Gråbrun Superfine Dubbing

Øyne: Tape Eyes pl. white 4 mm

[attachimg=1]

post-4001-13949885683232_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så hyggelig at bidragene renner inn. Jeg regner med og tror at det er noen som sitter og jobber intenst nå. Det er god tid ennå.

Jeg håper at nbegynnere også hiver seg på. Jeg lover konstruktive og ærlige tilbakemeldinger på fluene.

En annen ting som er artig. Jeg har bestemt meg for å fiffe opp en streamerboks til sommeren. Skal bruke tid på småstreamere. Mere tid enn med nympher har jeg bestemt meg for. Jeg liker imitasjonsstreamere. Denne konkurransen er derfor til stor innspirasjon for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...