Gå til innhold

Stang og line til #5 Cup.


Tor Arne

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fersk når det gjelder Casting. Men har fått litt interesse for det, etter jeg har svingt litt med (flue)kjeppen til Roger ;D

Jeg har kasta litt med T5, med SA ED #5 idag... Det gikk bra det... Ganske jevnt på 30-33 meter, og et par på drøyt 35, men kunne tenkt meg ei stang som er en bitteliten tanke dypere.

Det blir liksom litt for stivt... vil ha litt mer feeling på det som skjer ;D

Åssen er for eks. Lpxe RS`en? Blir den for veik?

Budsjettet et skralt om dagen, da det er litt andre ting som også skal i hus før sesongen begynner ;D

Noen som kan komme med et par seriøse tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ;D Hadde jeg hatt virkelig bruk for en vadestav, hadde T5`en vært midt i blinken ;D

Det finnes ikke feeling i det hele tatt :o

Kasta først med ei überlett snelle. Satte deretter på ei Cascapedia 5-6-7, og det hjalp faktisk en øøørliten tanke, men... langtfra nok :'(

På fredag veit jeg ikke hvor langt jeg kasta, men... Gikk lenger i dag tror jeg :D

Med litt mer trening nå, så kan det bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster man så mye lengre med disse kjeppene enn med ei "normal" fluestang, da ?

Antar det, siden de blir brukt . . .  8)

Med 7'er stang og #5 snøre må man vel ha minst 20 meter ute før man i det hele tatt belaster stanga, men såpass med line må man vel uansett holde i lufta uten problemer om det skal bli noe lengdekasting å snakke om.

Over 30 meter er solid uansett det, Tor Arne  :)

Er Vision Extend snøret lov å benytte i 5'er-Cupen, tro ?

Kastet litt med det utpå her i dag . . . drøyt 15 m klump, og hele lina er 33 meter lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det ikke ann å lage eget castingforum a    ;D ;D ;D har jo ikke noe med fluefisking å gjøre.. kun linekasting :o

Angrer kanjse litt på at jeg skrev det   ;) kommer til å få det nå  hehehe vel vel..   

Sende sånne "sure stikk" a gitt ;D

Det har forsåvidt ikke noe med det jeg forbinder med fluefiske å gjøre, men... det er nå litt artig læll ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potensielle stenger...

- Helios 906, 907 tipflex

- SS T5

- GL Reaction 906

- Zpey Competition

- Vision Seatrout 907, Vision Saltwater 906, 907

- Vogg First 906, 907

- Sage TCR/ TCX 905, 906, 907

- Scott S3

- Scott S4s

- Hardy angel TE..

Potensielle liner....

- SA ED

- Cortland Precision Platinum

- Carron Jetstream Trout

Det jeg kom på i første omgang hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potensielle stenger...

- Helios 906, 907 tipflex

- SS T5

- GL Reaction 906

- Zpey Competition

- Vision Seatrout 907, Vision Saltwater 906, 907

- Vogg First 906, 907

- Sage TCR/ TCX 905, 906, 907

- Scott S3

- Scott S4s

- Hardy angel TE..

Potensielle liner....

- SA ED

- Cortland Precision Platinum

- Carron Jetstream Trout

Det jeg kom på i første omgang hvertfall ;)

Er ikke poenget i 5-cupen at man skal kaste med stenger i klasse 5#, eller har jeg (igjen) misforstått??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det ikke ann å lage eget castingforum a    ;D ;D ;D har jo ikke noe med fluefisking å gjøre.. kun linekasting :o

Angrer kanjse litt på at jeg skrev det   ;) kommer til å få det nå  hehehe vel vel..   

Et par sånne stikk til, ihvertfall max 15, så melder jeg meg ut  ;D

Er ikke poenget i 5-cupen at man skal kaste med stenger i klasse 5#, eller har jeg (igjen) misforstått??

Du har misforstått igjen  ;) Poenget er at man skal kaste #5 liner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor Arne, ta med litt kake i vikingeskipet i morgen og ta en prat med Micke. Tenker dere finner ut av det sammen. Hørte noen var skikkelig inponert over kastinga di. Det var visstnok veldig flott å se på, slikt er moro :)

:)

bjorni

Såpass ja... Det var da voldsomt til skryt a...? ;D Hyggelig det ;D

Jeg skal fòre Micke med litt kake jeg... og så skal jeg mjølke han for info og tisps ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...