Gå til innhold

Kompaktkamera


Rosinkongen

Anbefalte innlegg

Takk for svar Gisle! Har du god kjennskap til kameraet?

Det har han sikkert, og det har jeg også. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd. Solid, morsom undervannsfunksjonalitet (som virker!) og dessuten kan du styre i vei med våte hender, vannsprut, regn og miste det i vannet uten at det gjør noe. Anbefales.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Willy! Dette kameraet står foreløpig øverst på lista.

Er det noen som har erfaring med Canon PowerShot D10 eller Olympus Stylus Tough?

Jeg har Olympus Tough 3000 og angrer vel litt på det kjøpet. Veldig dårlig i lite lys. Noen ganger virker ikke autofokusen skikkelig. Generelt et par hakk under i bildekvalitet sammenliknet med bedre kompaktkamera.

Må det være vanntett? Hvis ikke bør du ta en kikk på noen av Powershot kameraene. G12 er jo høydaren og noe av det beste du kan få av kompakt. Det er også veldig behagelig å jobbe med og veldig raskt til å være kompakt. Men er flere av de andre powershot også som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tidligere utgave av det kameraet W 30. veldig fornøyd. den har sikkert ikke blitt dårligere. har sett en del bra testresultater.

Gisle

Jeg har en W30. Er generelt fornøyd med kamera, men har veldig problemer med å fokusere i dårlig lys. Fokusen jobber at og fram ganske "lenge" før den kanskje finner fokus. :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tidligere utgave av det kameraet W 30. veldig fornøyd. den har sikkert ikke blitt dårligere. har sett en del bra testresultater.

Gisle

Jeg har en W30. Er generelt fornøyd med kamera, men har veldig problemer med å fokusere i dårlig lys. Fokusen jobber at og fram ganske "lenge" før den kanskje finner fokus. :-\

Det er jeg helt enig i Tom. Vet ikke om det er et generelt problem på en del kompaktkameraer, en kompis hadde en ixus som hadde samme problemet. Du få sjekke om de har fiksa det på den nye versonen Vetle. irriterende akkuratt det der.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tidligere utgave av det kameraet W 30. veldig fornøyd. den har sikkert ikke blitt dårligere. har sett en del bra testresultater.

Gisle

Jeg har en W30. Er generelt fornøyd med kamera, men har veldig problemer med å fokusere i dårlig lys. Fokusen jobber at og fram ganske "lenge" før den kanskje finner fokus. :-\

Det er jeg helt enig i Tom. Vet ikke om det er et generelt problem på en del kompaktkameraer, en kompis hadde en ixus som hadde samme problemet. Du få sjekke om de har fiksa det på den nye versonen Vetle. irriterende akkuratt det der.

Gisle

Kan ikke si jeg har lagt merke til det på W90, men batteriet begynner allerede å bli litt vel glad i laderen. Det irriterer meg litt. Får vel kjøpe en ny batteripakke, men kameraet er bare brukt en sesong, så jeg synes det var litt vel raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tidligere utgave av det kameraet W 30. veldig fornøyd. den har sikkert ikke blitt dårligere. har sett en del bra testresultater.

Gisle

Jeg har en W30. Er generelt fornøyd med kamera, men har veldig problemer med å fokusere i dårlig lys. Fokusen jobber at og fram ganske "lenge" før den kanskje finner fokus. :-\

Det er jeg helt enig i Tom. Vet ikke om det er et generelt problem på en del kompaktkameraer, en kompis hadde en ixus som hadde samme problemet. Du få sjekke om de har fiksa det på den nye versonen Vetle. irriterende akkuratt det der.

Gisle

Det der bør absolutt testes før man kjøper ja.

Jeg hadde et Ixus kamera fra 2003 eller noe sånt, men det hadde ikke slike problemer med autofokus i dårlig lys som Pentax W30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et Tough 8010 og er storfornøyd med det, vanntett til 10 meter , filmer i HD og fungerer utmerket som fiskekamera og passer fint i lommen. Det som jeg synes trekker ned er at det er for lang oppstartstid samt at batteriene burde vart litt lenger.

men tar meget gode undervannsbilder. ser noen tidligere har nevnt noen småproblemer på tough 3000 med fokus, det problemet har ike jeg hatt. Batteriet kunne kansje hatt litt lenger levetid, men jeg er usikker på hva som er normalt på kompaktkameraene nå om dagen

her er en undervannsfilm tatt  med det kameraet på en av turene våre, sett tden til HD hvis det allerede ikke er valgt :

bilde: http://iloapp.fiskeriket.com/blog/www?ShowFileℑ=1282048400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye informasjon gutter!

Kameraet må nødvendigvis ikke være vanntett, så Canon S95 er med i vurderingen.

D12 blir nok litt i overkant økonomisk sett. Har sett på dette kameraet i butikken tidligere, er det dette som kalles hybridkamera?

Skal ta en titt i butikken og gjøre litt research på disse kameraene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ute etter et kompaktkamera, men klarer ikke å bestemme meg.

Vanskelig dette. Men, jeg har lest veldig mye bra om Panasonic lumix ft serien.

Vurderer ft10, da det er vanntett, og koster ikke så alt for mye.

Irving Jenssen: Tøff film  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye informasjon gutter!

Kameraet må nødvendigvis ikke være vanntett, så Canon S95 er med i vurderingen.

D12 blir nok litt i overkant økonomisk sett. Har sett på dette kameraet i butikken tidligere, er det dette som kalles hybridkamera?

Skal ta en titt i butikken og gjøre litt research på disse kameraene.

Neida,Canon har ikke hybridkameraer,så langt.

Men G12-eller 11 er veldig gode kameraer,ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at mitt kamera er dritbra vil være å lyve, men jeg er greit nok fornøyd til det bruk jeg har til nå. Mitt er Richo Caplio R6. Jeg ser det får gode reviews på diverse nettsteder.

Det som er utrolig bra med dette kamera er macroen og farvegjengivelse på utebilder(natur) det er dette kamera jeg har brukt de siste 10 årene. Riktig nok byttet til nyere model.

Ville bare nevne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer til tross for at jeg ikke er noen fotoguru. Derfor viser jeg til en omtale av kameraet  :Dhttp://www.adressa.no/forbruker/lydogbilde/article1437430.ece

Har dette kameraet selv og er enn så lenge kjempefornøyd. Liten størrelse, tåler juling, tar fine biler (fine nok for meg i hvert fall) og er lett i bruk.

PS. Hvis du fulger linken til Lyd & Bilde nederst på saken på vedlagte link, ser du at det er kåret til årets vanntette kamera!!

Ingen over ingen ved side. Jepp, jeg har det beste kameraet  8) Moderatorene kan derfor slette alle andre innlegg på denne tråden  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av mobilkameraets dårlige bilder og er på jakt etter et godt kompaktkamera som tåler en støyt. Budsjettet ligger på ca 2500 NOK. Noen forslag? :)

Dette er kamera for pengene.

http://www.japanphoto.no/product/digitalkamera/leica/leica-c-lux-3-sort/

Så litt rart ut på den nåværende siden,men ikke umulig at jeg tar meg en tur på JP ihvertfall. :D

Har du ikke muligheten til å stikke innom en butikk,så ring dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...