Gå til innhold

Der gikk isen!


Lotusblom

Anbefalte innlegg

Hei. Nå i helga gikk isen på hytta!, da ble det god stemning eg tok fatt i fluestanga å begynte å fiske med en gang. Det var ikke noe å skryte av :(, eg brukte en Streamer ved bekken som kom nedover, bekken var noe stor.

Så tingen her er det at eg trenger noen tips om fluevalget :), dette vatnet er størrelsen xxl, og ligger 50 m over havet på vestlandet. Det er garantert fisk i vatnet, får mye bra fisk i garn. Kunne eg fått tips om fluevalg, hva type flue, hvordan fiske flua, da kan eg legge inn noen gode bilder :) fra fluefisket! :)  

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

TIPS. God beskrivelse av geografi gir bedre svar på spørsmål. Det er ikke det samme fisket på hele vestlandet, like lite som det er det på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå er det flere vann rundt her som er islagt, men i et av vannene - hadde ca. 50 m blitt isfritt.

Mens jeg monterte splitcane`en - en 6,6`er,#3 med GL Presentation, 0,20 i fortom, og en liten orange reke - så jeg et vak, og øynet et håp  :)

Etter å ha fisket et par timers tid på 50 m`ers strekningen - uten å kjenne noe som helst, ble det fast fisk.

Kl 1955 gikk det på en halvkilos, og kl 2010 - èn på 850 gram.

Deretter var det helt tyst igjen, og jeg drakk opp kaffen - før jeg gikk hjem kl. 2130.

Begge fiskene var i god kondisjon - og den kinesiske nyanskaffelsen (vel, helt ubrukt er den ikke - da jeg brukte den en dag på sjø-ørretfiske, og landet en SØ på 1,7 kg  :D med den)  - fikk sin ferskvannsdåp.

Det er virkelig moro å fiske med denne stangen, men noen "wind-breaker" er den ikke  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne nydelige filmen,som godt kan nytes for det den er,vises det endel fiske langsmed bratte kanter fra båt.

Denne metoden kan du bruke,og akkurat nå ville jeg brukt Montana,som du får kjøpt i butikker med et visst utvalg.

Legg merke til at det kastes inn mot fjellveggen også lar de stort sett bare nymfa synke ned langs med fjellet,det funker her på vestlandet,særlig nå med kaldt vann. ;)  Nappet sees på at snørespissen "strekker" på seg noen cm. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...