Gå til innhold

Ufisker søker ørretfiske tips: all hjelp tas imot med takk


Tres Bien

Anbefalte innlegg

Ja nei ikke mye hjelp å få her nei.

Det burde det være,siden jeg har sett endel av kreasjonene de nevnte herrer kan oppdrive.

Er vel ikke mye "vrakfluer" å få der. ;)

Det finnes de som velvillig deler informasjon og de som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja nei ikke mye hjelp å få her nei.

Det burde det være,siden jeg har sett endel av kreasjonene de nevnte herrer kan oppdrive.

Er vel ikke mye "vrakfluer" å få der. ;)

Det finnes de som velvillig deler informasjon og de som ikke gjør det.

Nå prøver jeg jo og strekke en hjelpende hånd ut til deg min åndsvake venn :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Tres, ikke hør på disse her. Teoretikere hele gjengen, som gjør aaaalt for mye ut av sakene. Flisespikkeri.

Du trenger kunne fiske stripefritt, dvs, du må kunne en del halvtriks for å få flua til å flyte slik den skal. Dette får du svar på med en 5 min samtale men en som kan.

Trenger ikke mange fluer i det hele tatt for å komme godt i gang. Kjøp deg en boks eller to, med slitfoam, og stjel noen fluer av sigve og oddbjørn på neste fisketur. De er flinke å binde, det er de. Det skal ingen ta fra dem.

Spørs hvor du skal fiske, men kaste regner jeg med du kan. Litt sånn spay/snakeroll greier er lurt. Visst du fisker en pmass det er litt buskedritt ved bredden.

Alt dette med flyteremedia, viser gutta deg når dere er på tur, så her kan du ta til deg litt info. Men når det kommer til fisket, ville jeg seriøst spurt noen heeelt andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor du skal fiske, men kaste regner jeg med du kan. Litt sånn spey/snakeroll greier er lurt. Visst du fisker en plass det er litt buskedritt ved bredden.

Tres Bien snakeroller 25 meter med cane stanga si på 7 fot bare klumpen er tung nok  ;D

Vi snakker tross alt om en av Bjerkreimselva råeste enhåndsfiskere  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor du skal fiske, men kaste regner jeg med du kan. Litt sånn spey/snakeroll greier er lurt. Visst du fisker en plass det er litt buskedritt ved bredden.

Tres Bien snakeroller 25 meter med cane stanga si på 7 fot bare klumpen er tung nok  ;D

Vi snakker tross alt om en av Bjerkreimselva råeste enhåndsfiskere  8)

7' pandamat er vel tilpasset Bjerkreimselva  ccconfused

Velkommen til gode fiskeplasser i Etne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei ikke mye hjelp å få her nei.

Det burde det være,siden jeg har sett endel av kreasjonene de nevnte herrer kan oppdrive.

Er vel ikke mye "vrakfluer" å få der. ;)

Det finnes de som velvillig deler informasjon og de som ikke gjør det.

Nå prøver jeg jo og strekke en hjelpende hånd ut til deg min åndsvake venn :-\

Tusen takk for det midt oppi all sarkasmen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tres, ikke hør på disse her. Teoretikere hele gjengen, som gjør aaaalt for mye ut av sakene. Flisespikkeri.

Du trenger kunne fiske stripefritt, dvs, du må kunne en del halvtriks for å få flua til å flyte slik den skal. Dette får du svar på med en 5 min samtale men en som kan.

Trenger ikke mange fluer i det hele tatt for å komme godt i gang. Kjøp deg en boks eller to, med slitfoam, og stjel noen fluer av sigve og oddbjørn på neste fisketur. De er flinke å binde, det er de. Det skal ingen ta fra dem.

Spørs hvor du skal fiske, men kaste regner jeg med du kan. Litt sånn spay/snakeroll greier er lurt. Visst du fisker en pmass det er litt buskedritt ved bredden.

Alt dette med flyteremedia, viser gutta deg når dere er på tur, så her kan du ta til deg litt info. Men når det kommer til fisket, ville jeg seriøst spurt noen heeelt andre :D

jeg liker det jeg leser!

Så tørrfluefiske er altså ikke rakettforskning slik det presenteres til meg?

Hvilke fluer kan anbefales på generell basis.

Antar en dustete ørret ikke legger seg på rygg og teller bein på insektet?

Altså en baetis kan like godt bli tatt midt i aurivili klekking bare det er samme størrelse? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor du skal fiske, men kaste regner jeg med du kan. Litt sånn spey/snakeroll greier er lurt. Visst du fisker en plass det er litt buskedritt ved bredden.

Tres Bien snakeroller 25 meter med cane stanga si på 7 fot bare klumpen er tung nok  ;D

Vi snakker tross alt om en av Bjerkreimselva råeste enhåndsfiskere  8)

7' pandamat er vel tilpasset Bjerkreimselva  ccconfused

Velkommen til gode fiskeplasser i Etne

ccconfused Jeg tror kanskje hr Midbø overdriver litt når det gjelder kastelengden med klump, på ikke 7 fot pandamat, men 7 fot 6 tommer pandamat i #5.

Din ligger klar for å bli kost med flyfish!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur og kjøpe onepiece til dattera, da fant jeg noe som her Rio Mainstream #4, klumpdel 8.5 m eller noe i den duren. Holder dette til lite ørretfiske i mai eller er det ikke noe spesielt med det?

Coating, minne, kasteegenskaper osv. Noen erfaringer?

Billg var det i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker det jeg leser!

Så tørrfluefiske er altså ikke rakettforskning slik det presenteres til meg?

Neida,men nymfefiske.....da snakker vi ! ;D

Sånn! Nå startet du den debatten. Vått vs tørt ;D

Neida,det var rakettforskning jeg snakket om. ;D

Det andre holder vi i en annen dypdykkende(huffda!) tråd. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Rio-lina vet jeg ingenting om,men Rio har jo et godt rykte,selvom jeg har hørt at ikke alt derfra har vært like vellykket.Helt sikkert noen som vet noe bare du smører deg med litt tålemod. ;)

Sigve: Har bundet 4 nye fluer,3 av dem er lagd for å flyte godt og lenge,den siste er faktisk et forsøk på å få en nymfe til å krabbe på bunnen(som en marginatanymfe),men det er en annen historie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor du skal fiske, men kaste regner jeg med du kan. Litt sånn spey/snakeroll greier er lurt. Visst du fisker en plass det er litt buskedritt ved bredden.

Tres Bien snakeroller 25 meter med cane stanga si på 7 fot bare klumpen er tung nok  ;D

Vi snakker tross alt om en av Bjerkreimselva råeste enhåndsfiskere  8)

7' pandamat er vel tilpasset Bjerkreimselva  ccconfused

Velkommen til gode fiskeplasser i Etne

ccconfused Jeg tror kanskje hr Midbø overdriver litt når det gjelder kastelengden med klump, på ikke 7 fot pandamat, men 7 fot 6 tommer pandamat i #5.

Din ligger klar for å bli kost med flyfish!

Når passer det i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D

Ikke mer enn 150 fluer ;D ;D ;D

Jeg har bundet 3 sånne nymfegreier med kulehoder etter ja ga opp håpet om å få til en dun eller parachute eller ha nå enn det kalles.

Jeg blir mer og mer glad i de cane stengen.

Har du WF4 GL Presentation som jeg kan prøve på bambusskuddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EG VIL HA DEN stillwateren ja, men nei, den har eg isje sjøl dessverre.

Hadde du isje et presentation me sist gang?

Nå Ruffen tar det heilt av på dialekt!

Eg editere og legge te: LTS e best

Editere igjen: ska me ta någen timar te Stokkisen på søndag hvis det blir ver?

Editere: veret så meldt søndag e isje så sygt bra, men kem vett.... Snart laksasesong og nå gggoodnight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Jo presentation kl 5. Syns stillwater e bedre. Marr presist

Dette er da Sigves erfaring og Sigves mening. Andre fiskere kan mene noe helt annet, så dette er da en smaksak.

Å bruke egne preferanser når det kommer til snører/stenger kan være lurt. Bruker det DU liker etter en test.

At ikke presentation er presis, er for meg en gåte, og er pr dags dato mi favorittline. Men det er MIN mening, og andre kan mene noe heeelt annet. prøv selv, og se hva du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...