Gå til innhold

Kvennavassdraget - vadesteder/bruer?


Lillevann

Anbefalte innlegg

Litt smalt kanskje, men også i år har jeg tenkt å bruke noen uker på Hardangervidda.  Har alltid krysset Kvennavassdraget helt oppe ved Litlos, men i år tenkt å ta av fra Hellevassbu og krysse lenger vest.  Kan gjerne følge vassdraget litt nedover før jeg krysser, men kunne tenkt meg over før jeg kommer så langt vest som Vollevatnet.  Spørsmålet er om det er mulig å komme over?  Så vidt jeg vet er det mangel på broer, men er det noen som kjenner til mulige vadesteder?  Har hørt at det kan være mulig med båtskyss ved Hansbu, men jeg kommer fra feil side - og dessuten er det en usikker sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Gått til Litlos og fisket endel ganger helt i i enden av kvennsjøen der elven begynner og nedover til øvre krokavann.... Har vadet over helt øverst der men det blir for vanskelig å forklare... er også litt avhengig av lite/mye vann.. Apropos det.. Du sier du vil prøve å få vadet over lenger vest for Litlos ?? Vest er mot Odda ,og elven renner jo mere østover tar jeg ikke skrekkelig feil   ;) så regner du mener øst...

Du burde sjekke Fjellforumet... Der er det mange kvenna tråder og her er det mange fjellfanter som går mye og langt... Lag deg en egen tråd der.. Da får du helt sikkert svar.. Kan jo selfølgelig få det her å  heheheh  :D

http://fjellforum.net/index.php?sid=aa5cf64f16af6a9717b238399c1d6640

Skal forresten padle Kvennavassdraget i Aug  i år, så kan padle deg over  hehehehe Bare å rope hvis du ser en Ally  ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Gått til Litlos og fisket endel ganger helt i i enden av kvennsjøen der elven begynner og nedover til øvre krokavann.... Har vadet over helt øverst der men det blir for vanskelig å forklare... er også litt avhengig av lite/mye vann.. Apropos det.. Du sier du vil prøve å få vadet over lenger vest for Litlos ?? Vest er mot Odda ,og elven renner jo mere østover tar jeg ikke skrekkelig feil   ;) så regner du mener øst...

Du burde sjekke Fjellforumet... Der er det mange kvenna tråder og her er det mange fjellfanter som går mye og langt... Lag deg en egen tråd der.. Da får du helt sikkert svar.. Kan jo selfølgelig få det her å  heheheh  :D

http://fjellforum.net/index.php?sid=aa5cf64f16af6a9717b238399c1d6640

Skal forresten padle Kvennavassdraget i Aug  i år, så kan padle deg over  hehehehe Bare å rope hvis du ser en Ally  ;D 

Hei.  Mente selvfølgelig "lenger øst".  Beklager.  Har profil på Fjellforum, men synes det er skikkelig dårlig respons på trådene - ikke slik som på dette forumet.  Blir fint å padle Kvenna.  Har du fått kjørt opp en kano i vinter, eller skal du bære med deg Ally'en?  Du vet vel sikkert at det finnes en video som heter "Piknik med Kvenna" eller noe slikt, som beskriver turen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm dårlig respons der ja i forhold til dette forumet kansje..... Har gått fra mogen til vollevann og tilbake engang, så fra vollevann til mogen kan du ihvertfall glemme å krysse... Mener å ha lest at det er noen robåter ved Hansbu...

Tipper Allyèn blir med på et lite lass på et par hester som vi kløver.. Betaler en bonde som hjeper oss opp fra valldalen - Holmavatn... Har tittet på videoen du nevner å ja.. Du får bare prøve videre ass, kan jo ikke skade med en tråd på fjellforumet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm dårlig respons der ja i forhold til dette forumet kansje..... Har gått fra mogen til vollevann og tilbake engang, så fra vollevann til mogen kan du ihvertfall glemme å krysse... Mener å ha lest at det er noen robåter ved Hansbu...

Tipper Allyèn blir med på et lite lass på et par hester som vi kløver.. Betaler en bonde som hjeper oss opp fra valldalen - Holmavatn... Har tittet på videoen du nevner å ja.. Du får bare prøve videre ass, kan jo ikke skade med en tråd på fjellforumet   ;D

Holmavatn er jo også et vann det kan være verdt å stoppe i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forresten padle Kvennavassdraget i Aug  i år, så kan padle deg over  hehehehe Bare å rope hvis du ser en Ally  ;D 

God tur BAGGERN !!

Dere får helt sikkert en flott tur.  Jeg tok samme turen august for noen år siden, skulle gjerne gjort det igjen.

Her er bilder fra turen:  https://picasaweb.google.com/112058867015198237536/HardangerviddaKvennaAugust06#

Lillevann, kan ikke helt se hvor du kan vade over, det er vel mulighet i nærheten av inn og utos i Kvennsjøen.

Lenger ned tror jeg ikke det er mulighet.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois lillevann..... søren å ass... sitter å ser på kart/flyfoto i "derdubor" og kunne pekt ut hvordan jeg mange ganger har vadet over.. det er helt i overgangen der kvennsjøen slutter og kansje 100m nedover elven der.. Den største "øyen" som kommer så ligger det en litt mindre øy ved siden (den nest største).. de ligger rett ved siden av hverandre og man kan se at man kan gå fra den ene øya til den andre... men så er det å komme seg over fra den minste av de to øyene og over igjen. jeg startet på ca midten av øya( litt over midten) og vadet skrått nedstrøms... . denne veien har jeg gått flere ganger.. vanskelig å forklare altså.. menmen kan jo hende du fikk noe ut av det.... Jeg sender ikke deg dit og evt. får skyld hvis du ikke kommer over altså :o, men som sagt så har jeg og marius her inne på forumet gjort det.. Skulle gjerne vist det dette nermere, men blir vanskelig gjennom forumet..

åå Helmer   :D  Ja vet du har tatt den turen... pratet med deg ang. allyn din engang.. så bildene har jeg sett før... fantastiske ass.... dere må ha hvert heldige med været for ser dere hadde lite vind ,, ihvertfall på bildene.    KANON

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...