Gå til innhold

Eikre Fluvius #6 9'0"/ 9'6"


Pfs87

Anbefalte innlegg

Vurderer denne stanga, noen som har erfaringer/anbefaling av hvilken lengde jeg bør gå for?

Har sett på nettsidene men vil gjerne få høre noen håndfaste erfaringer

Ellers noen med tips til annen stang til bruk på vindfullt fjell etter ørret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sann historie: Jeg hadde med meg en Fluvius 9' #6 på tur for litt siden. På kvelden ble vi stående å kaste for moro skyld med hverandres stenger, slik man gjør når man er flere på tur. "Panelet" var bredt enig om at den beste stanga av dem alle var Fluvius'en. Da i selskap av bl.a. flere store amerikanske merker. En av dem endte opp med å kjøpe en Fluvius, og amerikaneren hans er nå til salgs (ok, jeg må innrømme at det er en Sage Z-Axis 690-4. Don't tell my boss... ;D)

Jeg synes den er utrolig god å fiske med, og føles veldig lett i hånda. Lettkastet som fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ble det stang???

vurderer sjøl en i #6, men vet ikke helt hvilken lengde man skal gå for

Det ble det! Hentet den nettopp, bærer ut for å prøvekaste med diverse liner for å finne best mulig kombinasjon.  ;D

Ble 9'6", etter flere anbefalinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble det stang???

vurderer sjøl en i #6, men vet ikke helt hvilken lengde man skal gå for

Det ble det! Hentet den nettopp, bærer ut for å prøvekaste med diverse liner for å finne best mulig kombinasjon.  ;D

Ble 9'6", etter flere anbefalinger

okei, så det e flere som vil ha 9,6 istedenfor 9'... hmmm, no ble æ usikker på kas mod. man skal kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Til sjøfiske ville jeg uansett valgt 9`- Men 9,6`er veeeeldig god til det andre, altså innenlands, større fluer, synkeliner, steramer, spesielt båtfiske, rullekast etc. 9´er nok litt bedre på tunge streamere og MYE vind.

Begge ville jeg valgt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en drøy uke med diverse fiske med denne stanga er jeg imponert, virkelig en god stang å kaste med.

Har prøvd forskjellige snører og har funnet ut at jeg kaster best med et i #7, er ikke det litt spesielt til en stang #6 ? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vurderer denne stanga, noen som har erfaringer/anbefaling av hvilken lengde jeg bør gå for?

Har sett på nettsidene men vil gjerne få høre noen håndfaste erfaringer

Ellers noen med tips til annen stang til bruk på vindfullt fjell etter ørret?

hvordan er stanga etter litt tids bruk.... e du ennå fornøyd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persdonlig liker jeg begge stenger....til sitt bruk.

Som Pål var inne på er det mange som foretrekker 9'6 #6 til sitt ørretfiske som også omhandler båtfiske/fiske fra land med fly og synkende liner. Og gjerne med flere fluer på fortom.

PAsser ypperlig med de #6 liner jeg har prøvd, også Highwater #5 flyr mer enn godt på denne stangen.

Av lette intermediate liner kan det nevnes at Cortland Camou i #6 er meget foretrukket....også Airflo Clear Ridge #5/6 er suveren line...men da mer til 9' utgaven.

Er ikke i tvil om at #6 9' hadde vært foretrukket som sjøstang med Airflo Clear Ridge i slow og fast intermediate.

Gjerne også til fjellfisket...ned i samme tube med f.eks Fluvius M #4 9'.

Disse stengene er meget lettkastede..og veldig fin aksjon som også er moro (ikke for stiv/stum)...men et ord jeg har brukt før passer dem bedre; "Spjong"....dvs spenstig/rask og behagelig dyp :)

KAn også legge til at jeg HATER stive stenger...og for myke og ufølsomme....spjong og følsom passe dyp liker jeg derimot, ser egentlig ut til å passe de fleste fiskere :)

Stig  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det hadde vært moro å prøvd disse Fluvius- stengene til Erik engang, for jeg har hørt så mye bra omtale fra folk om dem. God test i Alt om Fiske fikk de også, så kjempemoro at Erik har lykkes med dette. Grattis, Erik om du leser dette  :)

Man skal ikke være så altfor mye "firmaets mann" at man ikke kan unne andre suksesser (ta det til dere, gutter :-). Jeg synes det er moro at Erik har lykkes godt jeg.

Ha en fin dag  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...