Gå til innhold

stangrack for tuber


Niklas N

Anbefalte innlegg

Så må du ha en finer`plate som jeg kappet 97,5 cm lang og 20 cm bred. Når det er gjort kan du skru fast stolpene i finer`plata fra undersiden jevnt med bakre hjørne av plata. Brukte også grove treskruer på 8 cm til dette. deretter står bare plankene som stengene skal stå i igjen. Da brukte jeg 10 cm brede bord som kappes på 88 cm. Når du har 2 like lange bord så merk opp hvor du skal bore. brukte en 73mm standard hullkopp. Du måler 13,6 fra enden på bordet (dette blir senter hull) og 5 cm inn fra siden og setter et kryss som boret skal treffe. Jeg tok 5 cm avstand mellom hvert hull. Har du målt riktig skal det være 10 cm til starten på hullet i hver ende av bordet. Husk, Mål 3 ganger, bor en gang, så du er sikker på at det er riktig. For å slippe å måle på neste bord legger du de bare oppå hverandre og borer gjennom begge 2 i samme slengen. Da gjenstår det bare å skru fast bordene  oppå de 10 cm bitene du har festet på stolpene

post-5257-13949889166415_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det bare å pusse med sandpapir og lakkere. Jeg brukte mahogny brun som farge på lakken. Dette blei kanskje litt mye på en gang, men bare å si ifra hvis du lurer på noe  :)

edit: Nå er jo disse målene beregnet for å holde 6 stenger. Skal man ha fler må lengden på bordene og finer`plata tilpasses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...