Gå til innhold
  • 0

"feil" snøreklasse?


steve_nor

Spørsmål

Anbefalte innlegg

  • 0

Jeg bruker ikke gjennomsnittet.

Jeg bruker den verdien som gjentar seg selv.

Enkelte ganger dukker det opp noen andre verdier

og det er vanskelig å si eksakt hva det kommer av.

Jeg vil tro at andre frekvenser enn grunntonen

forvrenger resultatet.

Hvis jeg for eksempel foretar 20 målinger kan det vise seg at

ca. 10 - 20% av målingene vise andre verdier.

På tross av det ville jeg stole på verdiene som gjentar seg.

Tom.

Helt særiøst og helt oppriktig og samtidig ikke ment i noen som helst negativ retning!!!

Du er den mest anale personen jeg noen gang har hørt om ift dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Helt særiøst og helt oppriktig og samtidig ikke ment i noen som helst negativ retning!!!

Du er den mest anale personen jeg noen gang har hørt om ift dette. :)

Antageligvis er jeg den eneste,så å plukke ut en av en blir litt rart. ;D

Jeg håper at du ikke begynner å bli personlig nå?

Hva er din definisjon av en anal person?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Helt særiøst og helt oppriktig og samtidig ikke ment i noen som helst negativ retning!!!

Du er den mest anale personen jeg noen gang har hørt om ift dette. :)

Antageligvis er jeg den eneste,så å plukke ut en av en blir litt rart. ;D

Jeg håper at du ikke begynner å bli personlig nå?

Hva er din definisjon av en anal person?

Tom.

Veldig fiksert på noe ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ser at mange bruker "feil" snøreklasse..altså #8 på en klasse 7 stang (merker er uavhengig). Hva er grunnen til dette? Jeg trodde at en 7'er stang er optimal med ett 7'er snøre?

Optimal er subjektivt.  Mange liker å belaste stanga litt ekstra, gir dypere aksjon, roligere bevegelser og mer kontroll.  Det finnes mange ulike snører og snøreprofiler, i tillegg til at stengene har ulike egenskaper, så det er ikke gitt at stanga tåler en klasse over av alle snører.  Dette avhenger også av kasteteknikk - hvor mye snøre man har i lufta, etc.  Således må dette prøves.  I mange tilfeller vil man oppleve at stanga og kasteopplevelsen synes flott med et tyngre snøre, men ikke i alle.  Jeg har gitt bort mange snører som har vist seg å være "feilkjøp" til den aktuelle stanga - i søket etter å finne den "optimale" kombinasjonen. Det kan bli dyrt.  Benytter man all-round snører vil de fleste moderne stenger takle snører med noe avvikende klassifisering (- 1 til + 2  klasser), men hva som synes best må prøves.  Start derfor med riktig snøreklasse.  Det er sjelden feil.  Har du god råd kan du begynne å teste alternativer.  Har du dårlig råd så..., vel det er noe dritt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

det er sikkert noe som henger igjen fra den tid som dt  var like vanlig som wf...... på en 5/6 stang viste den laveste klassen for DT line og den høyeste klassen for WF liner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...