Gå til innhold

De små svarte.


Ruffen

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

jeg har fundert en stund...det er de djevlene som angriper særlig døgnfluer....... da er det en bibioart dersom det bare er små svarte djevler så er det microcaddis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er litt å velge i,selv bruker jeg "forsknott" som jeg har plukket opp i FiN. :)

http://no.wikipedia.org/wiki/Knott

Blir vel ikke helt feil,siden de klekker i rennende vann alle sammen.

Men spiller det noen rolle?

Finnes gode mønstre på disse,så de kan hete hva de vil for meg.

Kjekt å ha i boksen,siden fisken innimellom blir selektiv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at det er denne du tenker på Frode

http://no.wikipedia.org/wiki/Empididae

De små som surrer på overflaten. De touch,er så vidt vannflaten .

Tror du vet hva jeg tenker når jeg sier: Det kommer litt døgniser og litt mygg og litt av alt eggentlig.

Disse små jævlene angriper ei døgnflue og så surrer hele klysa rundt og rundt før slurpet kommer ;)

Da gjelder ikke parachuten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansefluer er ihvertfall de insektene jeg har lagt merke til er skikkelig drittsekk mot andre, og da især døgnfluer.

Ser jo små knott som slår seg ned på vingene til døgnfluer idet de seiler nedover elva også, men om de spiser av dem eller om de bare "sitter på" har jeg ikke noe formening om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansefluer er ihvertfall de insektene jeg har lagt merke til er skikkelig drittsekk mot andre, og da især døgnfluer.

Ser jo små knott som slår seg ned på vingene til døgnfluer idet de seiler nedover elva også, men om de spiser av dem eller om de bare "sitter på" har jeg ikke noe formening om.

Sikkert hodelus.er det ikke tida for det nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansefluer er ihvertfall de insektene jeg har lagt merke til er skikkelig drittsekk mot andre, og da især døgnfluer.

Ser jo små knott som slår seg ned på vingene til døgnfluer idet de seiler nedover elva også, men om de spiser av dem eller om de bare "sitter på" har jeg ikke noe formening om.

Sikkert hodelus.er det ikke tida for det nå???

Er vel helst flatlus som spres i disse julebord tider.

Er det så at disse små svartingene klekker i vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansefluer er ihvertfall de insektene jeg har lagt merke til er skikkelig drittsekk mot andre, og da især døgnfluer.

Ser jo små knott som slår seg ned på vingene til døgnfluer idet de seiler nedover elva også, men om de spiser av dem eller om de bare "sitter på" har jeg ikke noe formening om.

Sikkert hodelus.er det ikke tida for det nå???

Er vel helst flatlus som spres i disse julebord tider.

Er det så at disse små svartingene klekker i vann?

Jeg mener att de gjør det....så mange "nymfer" av disse som samlet seg på en plastpose som lå i vannkanten, og det var ikke mygg eller døgniser...bittesmå svarte var dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...