Gå til innhold

Glass Bead Buzzers


Anbefalte innlegg

Kjempeflott artikkel, Rune!

Buzzer-fiske må jeg jaggu prøve meg mer på. Har prøvd litt, men var fæl til å vase til fortommen når jeg hadde to fluer på.

Eirik

Bind endel av buzzerne med mothake(gjerne like mønstre,både med og uten),bind spissen som endeflua skal festes i direkte i krokbøyen.

Sånn,dvs litt mer nede i krokbøyen,her hadde jeg herjet litt med flua.:

5639447033_b749313343_b.jpg

Kroker forbausende godt,dette er rett etter at jeg tok denne......

5640012824_d00cefeb59_b.jpg

....en fin fisk på over 50 cm.

Og Mr. Buzzer har rett: Vær tålmodig,denne tok på mellom 2 og 3 meters dyp,ingen inndragning,kun synk.

Og,igjen en nydelig Buzzerartikkel Rune. :D

Så seinest i dag vakmønster som tydet på mygg,mulig kommende ferie ikke bare blir egnet til kortline.  ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd buzzers noen ganger for en del år siden men ingen suksess. I vår prøvde jeg igjen med mye større hell. Kasta rett i vaket og løftet stangtuppen slik at all line ble strammet opp. Fanget mye fisk tidlig i denne sesongen på buzzers.

Flott artikkel Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

Super fisk Willy, 50cm stillevannsfisk på mygg er drømmefisk  ;D

Har du prøvd å fiske med enda tyngre buzzere?

Jeg har noen med små tungstenshoder som jeg dessverre ikke fikk testet ut skikkelig i år. 2011 ble ikke noe godt myggår herover, trur jeg aldri har sett mindre klekkinger av fjærmygg hverken på vår eller høst. Men jeg skal nok få bruk for de siden og da er planen å fiske enda dypere enn det jeg pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott artikkel, Rune!

Kjempeflott artikkel, Rune!

Buzzer-fiske må jeg jaggu prøve meg mer på. Har prøvd litt, men var fæl til å vase til fortommen når jeg hadde to fluer på.

Eirik

Jeg har drevet litt med dette og lignende metoder, og min erfaring er at når det gjelder fiske på aktivt vakende fisk funker det veldig bra med bare en flue. Bruker ofte fluer som ligner veldig på de som Rune viser her (ikke så pent bundet som hans, selvfølgelig;). Små, glisne Sawyer´s Pheasant Tail på krok 16-18 er også meget gode på buzzerføre.

To fluer bruker jeg hovedsaklig når fisken vaker så sporadisk at jeg vurderer å gå hjem :D

Men det funker kjempebra, ingen tvil om det, og flere fluer gir utvilsomt økt sjangs for napp når vakfrekvensen nærmer seg blindfiske.

Jeg får som regel masse vaser når jeg bruker tre fluer, og derfor bruker jeg det så og si aldri. Men med to fluer går det som regel greit - så lenge den tyngste sitter i enden, og jeg husker på å kaste litt roligere og med større bukter (noe som ikke alltid er like enkelt når storfisken endelig viser seg innenfor kastehold etter lang tids tung truing;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen med både en og to røde glassbeeds,men synes de kun virker i veldig kaldt vann og gjerne i gråvær.

Man burde nok binde opp noen varianter,for de med røde beeds fisket veldig godt forrige sesongen,i år gikk det mer i nesten helt svart.....og større fisk. ;)

De med glassbeeds synker nok noe fortere og kan brukes i enden som "fiskende synkeflue"så kommer du litt fortere ned hvis fisken ikke går i nærheten av overflaten.

Det at det ikke vaker,betyr ikke at fisken ikke mygger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...