Gå til innhold

Bra flueboks?


GeirD

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kjøpt min første C&F-flueboks. Den er grei nok, men prisen er helt sprø! Jeg tipper produksjonskostnadene i Kina ville vært maksimalt 20-25 kroner, og så koster den ca 20 ganger så mye i butikken. Det er ikke snakk om hva jeg har råd til å betale, men hva jeg vil betale i forhold til hva jeg mener varens verdi er. Og her er strikken strukket langt!.

Ron Thomson har noen fine bokser til "riktige priser" hos Skitt Fiske. Men de er litt små. Jeg har kjøpt et par av disse og synes de holder samme kvalitetsnivå som C&F, bortsett ifra at de ikke er vanntette.

Hva er DIN favoritt-flueboks til ørretfluer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Selges Taimen i Norge?

Her finner du Taimen boksene http://www.taimen.com/no/no/product/taimen-abs-pocket-fly-box_5735/92917 . Eg bruker både taimen og CF bokser.

Bruker Taimen ABS Pocket Fly Box til nymfer og denne CF boksen til tørrfluer http://www.candfdesign.com/product/127522/6-61401/_/12-Compartment__8-Row_Box

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er DIN favoritt-flueboks til ørretfluer?

Jeg bruker utelukkende Richard Wheatley sine bokser. Fordelen er at du kan selv bestemme hva slags innmat du vil ha i de. De selger også rene tørrfluebokser med adskilte rom med lokk. Kvalitet uten sidestykke, men prisen er jo deretter også.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingen, for jeg har testet det meste, men ikke funnet så mye som funker for meg. C&F i flere varianter, flere billig varianter. De eneste som har overlevd er noen små C&F for tørrfluer, samt en billig jeg fant på skittfishe som også funker http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fluebokser/Kinetic/Waterspeed-Flybox-Slide-Foam-str-Large-Double-122457-p0000053803.aspx liker å se fluene så tydelig. Har også noen av de store Dewittboksene som jeg liker, men de blir mer drass å dra med seg fra bilen, men går greit i lommene på bellyboaten. Men, oppsummert ingen favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne på sidene til Taimen nå og fant følgende spenstige beskrivlse av snallemodellen LA: Reel LA for den kresne. Cutted fra ett stykke aluminium, med presisjon narkotika system, er et flott forslag for folk som fisker mye. Størrelsen 5-6 gjør det til en svært allsidig snelle for fiske ørret eller harr.

Jeg ser de holder lave priser på en del ting fra Nautilus, Sage mfl. i tillegg til egne produkter.

Er det noen som har erfaring med for eksempel snellene og linene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt min første C&F-flueboks. Den er grei nok, men prisen er helt sprø! Jeg tipper produksjonskostnadene i Kina ville vært maksimalt 20-25 kroner, og så koster den ca 20 ganger så mye i butikken. Det er ikke snakk om hva jeg har råd til å betale, men hva jeg vil betale i forhold til hva jeg mener varens verdi er. Og her er strikken strukket langt!.

Ron Thomson har noen fine bokser til "riktige priser" hos Skitt Fiske. Men de er litt små. Jeg har kjøpt et par av disse og synes de holder samme kvalitetsnivå som C&F, bortsett ifra at de ikke er vanntette.

Hva er DIN favoritt-flueboks til ørretfluer?

Vanligvis lages bokser/esker i PP, HDPE eller ABS. (polypropylen, highdensitypolyetylen, akrylnitril-butadien-styren)

Kg pris for PP og HDPE ligger på ca. kr,10,00 og ABS kr. 17,00. Det tilsette litt farge og additiv, men uansett så snakker vi om under kr. 20,- pr kg.

Hørte for noen år siden, LEGO er lagd i ABS, at emballasjen er dyrere enn klossene. Bra fortjeneste også her!

Men: C&F lages ikke de i Japan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne på sidene til Taimen nå og fant følgende spenstige beskrivlse av snallemodellen LA: Reel LA for den kresne. Cutted fra ett stykke aluminium, med presisjon narkotika system, er et flott forslag for folk som fisker mye. Størrelsen 5-6 gjør det til en svært allsidig snelle for fiske ørret eller harr.

Jeg ser de holder lave priser på en del ting fra Nautilus, Sage mfl. i tillegg til egne produkter.

Er det noen som har erfaring med for eksempel snellene og linene deres?

mye billigere utstyr i polen uansett merke, er jo en del mellom menn før varene kommer i norske butikker + norske avgifter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med å bestille taimen?

kommer som rekommendert post, rask leveranse, om ikke tollen finner ut at de skal kose med pakken din......

Hvilken frakt måte bruker du da og til hvilken pris? Tenkte bare å bestille meg noen av disse grisebillige flueboksene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med å bestille taimen?

kommer som rekommendert post, rask leveranse, om ikke tollen finner ut at de skal kose med pakken din......

Hvilken frakt måte bruker du da og til hvilken pris? Tenkte bare å bestille meg noen av disse grisebillige flueboksene

den billigste de har, polsk post. er vel 5 euro eller noe slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...