Gå til innhold

WF-line til 4 og 5 stang


Black Rat

Anbefalte innlegg

Har lenge vært ute etter gode liner til mine stenger i klasse 4 og 5. Begge stengene er Scott E2. Fine og gode stenger.

På 4-er stanga brukes nå ett eldre Guideline snøre. Hvilket husker jeg ikke, men det er grønt. Veldig bra. Har også ett SA Trout line til denne stanga. Liker ikke denne lina så godt.

På 5-er stanga har jeg brukt ett RIO Grand line. Har egentlig ikke vært så fornøyd med det, men det har vært ok.

Kunne vært morsomt å høre om noen andre har synspunkter og anbefaling av snører til mine stenger. Fisker for det meste i vann, men også i elv etter ørret.

NB! Har gjort en feil vedrørende dette innlegget. Sekvsagt skulle innlegget vært under Utstyrsprat og ikke under Fluekasting!! Min feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stillwateren er vell ikke så "tung" vell ? spør du meg så er vell det mer ett "vanlig lett" wf snøret.. selv er eg stoor fan av  stillwater snøret på 4# stanga mi..

opti stream snøret er vell det snøret som karakteriseres som ett "tungt" snøre. Det er uten tvil mitt favorittsnøre på 6# stanga.

Men vil tro ett stillwater snøret hadde gjort susen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

E2 er rask, da er det "tyngre" snører som gjelder for de fleste.

Mange er fornøyd med guideline highwater.

Det kan være verdt å prøve dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loop opti stillwater er vel ikke mulig å få tak i lengre?? Jeg kjøper gjerne et i #5 om noen vett hvor det selges!

Isåfall kan de nye Loop Evotec snørene være en god erstatning. Disse fåes i forskjellige klumplengder.

Støtter også opp om Guideline Highwater  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

multi linene og er jo helt kanon ! men nå heter vell de nye xact...

De har vell fremdeles produksjon på stillwaterlinene regner eg med? skal ikke si noe sikkert.

Har ikke prøvd de nye evotec linene.. men evotec 85 og 100 ser spennendes ut.. evotec 85 minner om opti stream i taperingen..

så med den linen skulle vell man klare og kaste som mr. Brun  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg vurderer snører nå til årets sesong. Skal kjøpe et snøre til min gode gamle Redington Wayfarer klasse 5 (ca ti år gammel). Etter min mening er jo dette en særs myk femmerstang. Jeg har kjøpt et Scientific Angler GPX snøre. Leste imidlertid bakpå der det sto at snøret hadde litt ekstra vekt for å bedre kunne loade raske stenger :P Ser ut som jeg da ikke har kjøpt en optimal kombinasjon ettersom wayfarern er meget treg. Noen som har et tips til et godt snøre til en myk femmer?

Jeg har også en Redington Cpx klasse 5 som er mye tyngre og stivere. Utrolig hvilken spennvidde som er innenfor en stangklasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg vurderer snører nå til årets sesong. Skal kjøpe et snøre til min gode gamle Redington Wayfarer klasse 5 (ca ti år gammel). Etter min mening er jo dette en særs myk femmerstang. Jeg har kjøpt et Scientific Angler GPX snøre. Leste imidlertid bakpå der det sto at snøret hadde litt ekstra vekt for å bedre kunne loade raske stenger :P Ser ut som jeg da ikke har kjøpt en optimal kombinasjon ettersom wayfarern er meget treg. Noen som har et tips til et godt snøre til en myk femmer?

Jeg har også en Redington Cpx klasse 5 som er mye tyngre og stivere. Utrolig hvilken spennvidde som er innenfor en stangklasse..

Royal Wulff Long Belly, fantastisk god line til myke stenger <<l

GPX funker den også, bruker den selv, men kan være en anelse framtung. Andre alternativer er SA Trout og GL Experience

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Nå har jeg fisket en del i vår/sommer men ikke med femmerstanga. Foretrekker firerstanga for den har ett eldre Guidelinesnøre (grønt) som jeg digger veldig godt. Liker det veldig godt da stanga lader veldig tidlig i kastet.

Slik er det ikke med femmerstanga. Her har jeg Guideline High Water og RIO Grand. Begge må jeg mate en god del ut før stanga "tar".

Klue nå er å få tak i ett snøre som er lik på min firerstang. Det er ikke enkelt!!! Hva skal jeg ta???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fisket en del i vår/sommer men ikke med femmerstanga. Foretrekker firerstanga for den har ett eldre Guidelinesnøre (grønt) som jeg digger veldig godt. Liker det veldig godt da stanga lader veldig tidlig i kastet.

Slik er det ikke med femmerstanga. Her har jeg Guideline High Water og RIO Grand. Begge må jeg mate en god del ut før stanga "tar".

Klue nå er å få tak i ett snøre som er lik på min firerstang. Det er ikke enkelt!!! Hva skal jeg ta???

Et snøre med kort klump må du ha. Feks et Guideline Presentation, som jeg regner med du har kledd firerstanga di med :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fisket en del i vår/sommer men ikke med femmerstanga. Foretrekker firerstanga for den har ett eldre Guidelinesnøre (grønt) som jeg digger veldig godt. Liker det veldig godt da stanga lader veldig tidlig i kastet.

Slik er det ikke med femmerstanga. Her har jeg Guideline High Water og RIO Grand. Begge må jeg mate en god del ut før stanga "tar".

Klue nå er å få tak i ett snøre som er lik på min firerstang. Det er ikke enkelt!!! Hva skal jeg ta???

Et snøre med kort klump må du ha. Feks et Guideline Presentation, som jeg regner med du har kledd firerstanga di med :)

Jeg har vel forløperen til Guideline Prestentation, for lina er noen år gammelt. Vet bare at jeg fikk tak i det når Arild Snekkenes var sjefen for Guideline. Het Aktiv Fritid på den tiden  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det nærmeste du kommer nå per dags dato, er ihvertfall presentation <<l

Jepp, tror det kommer ett slikt snøre i hus løpet av kort tid. Kanskje kommer det ett SA VPT snøre også. Må ha to snører  <<l <<l

Du veit det kanskje, men VPT snøret har lang klumplengde igjen, dessuten er det mange som ikke er helt fornøyd med coatingen. http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=25455.0 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tror det kommer ett slikt snøre i hus løpet av kort tid. Kanskje kommer det ett SA VPT snøre også. Må ha to snører  <<l <<l

Du veit det kanskje, men VPT snøret har lang klumplengde igjen, dessuten er det mange som ikke er helt fornøyd med coatingen. http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=25455.0 

Vet, men greit å ha ett slikt snøre også til lange kast i åpent terreng.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer snører nå til årets sesong. Skal kjøpe et snøre til min gode gamle Redington Wayfarer klasse 5 (ca ti år gammel). Etter min mening er jo dette en særs myk femmerstang. Jeg har kjøpt et Scientific Angler GPX snøre. Leste imidlertid bakpå der det sto at snøret hadde litt ekstra vekt for å bedre kunne loade raske stenger :P Ser ut som jeg da ikke har kjøpt en optimal kombinasjon ettersom wayfarern er meget treg. Noen som har et tips til et godt snøre til en myk femmer?

Jeg har også en Redington Cpx klasse 5 som er mye tyngre og stivere. Utrolig hvilken spennvidde som er innenfor en stangklasse..

Royal Wulff Long Belly, fantastisk god line til myke stenger <<l

GPX funker den også, bruker den selv, men kan være en anelse framtung. Andre alternativer er SA Trout og GL Experience

..og hvorfor ikke prøve SA Air Cel WF - et meget godt snøre som passer til det meste - og koster en bagatell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...