Gå til innhold
  • 0

Hjelp til valg av min første fluestang.


Totalt nybegynner

Spørsmål

Jeg skal snart kjøpe min første fluestang. Problemet er bare at dess mer jeg leser om fluestenger, dess flere alternativer ender jeg opp med. Så jeg håper noen her med god erfaring kan hjelpe meg videre, enten ved å lukke ut noen av settene eller hjelpe meg velge et godt sett til mitt behov (hovedsaklig ørret, men kanskje også sjøørret).

Håper å finne et sett som er godt nok til at jeg vil fortsette å bruke det selv om jeg blir bitt av basillen og skaffer meg mer spesialiserte stenger senere.

Her er de jeg ser på nå:

Ron Thompson Tyran Fly 9fot #5/6 enhånds (aktivfiske.no) 999,-

Vision Zulu Outfit nybegynner-sett (villmarksbutikken.net) 999,-

Vision Attack Kit énhåndsstang   (villmarksbutikken.net) 1199,-

Fluefiskesett Flystarter Trout 9' #5 - 4 pc KIT (XXL.no) 1299,-

Loop Incite 9fot #6 enhånds fluesett (aktivfiske.no) 1670,-

Streamstix Troutseeker énhåndskombo (villmarksbutikken.net) 1999,-

Loop Xact 9fot #5 enhånds fluesett (aktivfiske.no) 2210,-

Zpey Zero 9'#5 Combo (villmarksbutikken.net) 2699,-

Fluefiskesett Orvis Fluesett Ørret (XXL.no)          2999,-

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Folk har jo blitt så redde for å bli lynsjet at de åpner innlegget med: "Jeg jobber i Loop, og er egentlig heeeelt inhabil! MEN, jeg villle vurdert en........" Er dette så mye bedre da??

Kunne selvfølglig valgt et annet et eksempel om noen skulle missforstå dette.

Selvfølgelig :)

For å nevne det. Vi har både Aircell og Ballance i butikken. Min anbefaling ble gjort opp mot to liner vi har selv. Henviste aldri til noen butikk heller.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Faen som det ropes Bransje her inne for null og niks! Staffan. Du har kanskje ikke registrert noe firma, men er da pokkern meg like bransjetilknyttet som meg..Skal du da få anbefale noe?? Trukke det gitt! Du er jo den mest aktive inne på annonsør siden her inne..... Dette er ikke for å ta deg, det er bare for å poengtere at linjen mellom bransjefolk og ikke bransjefolk kan være vanskelig å definere ;)

Annonsørside... Smak på ordet Kim

annonse're v2 (gj fr fra lat., av ad 'til' og nuntius 'sendebud')

  1 gjøre kjent, kunngjøre a- deltakerne

  2 avertere, lyse ut a- etter faglært arbeidskraft / a- i avisene / a- en stilling

Annonsørforumet er dedikert til annonsører

Hvis du jobber i Villmarksbutikken så er det strengt talt lite å be om at du skriver at du er direkte tilknyttet foretaket i  tråder der du kommer med anbefalninger. (spesielt i underkatogerien "nybegynner")

Men dette trenger jeg ikke å fortelle deg da det står rimelig godt forklart i retningslinjene. Har du problemer med de så får du nesten ta det opp med Rune selv.

De fleste som er tilknyttet bransjen her inne kommer med masse kunnskap og erfaring uten at de har problemer med å opplyse om deres økonomiske interesser. (ref. Bjørnar sitt innlegg bl.a)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Faen som det ropes Bransje her inne for null og niks! Staffan. Du har kanskje ikke registrert noe firma, men er da pokkern meg like bransjetilknyttet som meg..Skal du da få anbefale noe?? Trukke det gitt! Du er jo den mest aktive inne på annonsør siden her inne..... Dette er ikke for å ta deg, det er bare for å poengtere at linjen mellom bransjefolk og ikke bransjefolk kan være vanskelig å definere ;)

Annonsørside... Smak på ordet Kim

annonse're v2 (gj fr fra lat., av ad 'til' og nuntius 'sendebud')

  1 gjøre kjent, kunngjøre a- deltakerne

  2 avertere, lyse ut a- etter faglært arbeidskraft / a- i avisene / a- en stilling

Annonsørforumet er dedikert til annonsører

Hvis du jobber i Villmarksbutikken så er det strengt talt lite å be om at du skriver at du er direkte tilknyttet foretaket i  tråder der du kommer med anbefalninger. (spesielt i underkatogerien "nybegynner")

Men dette trenger jeg ikke å fortelle deg da det står rimelig godt forklart i retningslinjene. Har du problemer med de så får du nesten ta det opp med Rune selv.

De fleste som er tilknyttet bransjen her inne kommer med masse kunnskap og erfaring uten at de har problemer med å opplyse om deres økonomiske interesser. (ref. Bjørnar sitt innlegg bl.a)

Jeg vet godt hva som er skrevet. Synes bare det burde være litt rom for å uttale seg når det kommer til sånne saker som dette. Og i hvertfall på en så moderat måte jeg har gjort.

Det du skriver om å smake på ordet faller litt dårlig. Det er har lite med saken å gjøre at Staffan er aktiv der inne. Han kommer da med anbefalinger til folk i andre tråder enn den? Det var poenget mitt.

Så kliv ned fra din høye hest kompis! ;)

Kan ikke se at jeg hadde så mange økonomiske hensikter med min anbefaling. Det står ikke villmarksbutikken noe sted på min profil. Hadde det stått det derimot så ville det vært økonomisk smart å svare på alle slike anbefalingstråder....... Men, så lenge man opplyser om hvor man er fra så....

Ikke missforstå, jeg skjønner hva du mener! Og ja, det går an å opplyse om det. Men, hvis du nå da ikke visste at jeg jobber i villmarksbutikken. Ville du kastet deg på tråden til butikken, eventuelt gått inn på villmarksbutikken.net ved å lese den anbefalingen? Eller kunne det hendt at du besøkte stram line, eller nordisk... hmmm.... Jeg synes bare at dette tilfelle er et dårlig eksempel på det du vil få frem.

Jeg er enig med deg i at man bør opplyse om hvor man er fra om man kommer med anbefalinger som gagner en selv. Det har jeg ikke gjort. Aircell og Balance finnes i de fleste sportsfiskeforetninger i landet... :)

nuff said!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg visste ikke at du jobbet i denne butikken før jeg trykket på hjemmesiden din.. derfra fant jeg plutselig en link til Villmarksbutikken og deg som ansatt..

Dårlig eksempel på det jeg vil få frem?

At hvis man har interesser i et firma så skal man opplyse om det? Er dette et dårlig eksempel på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg visste ikke at du jobbet i denne butikken før jeg trykket på hjemmesiden din.. derfra fant jeg plutselig en link til Villmarksbutikken og deg som ansatt..

Dårlig eksempel på det jeg vil få frem?

At hvis man har interesser i et firma så skal man opplyse om det? Er dette et dårlig eksempel på det?

Du, hvis det er irrelevant i forhold til anbefalingen, så må jeg si det ja :) Jeg spør vel ikke deg hva du jobber med på bakgrunn av noe som er irrelevant?

Men, dropp det her... Vi er enige serru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Vanskelig dette, for det er ikke trivelig med folk som anbefaler ting for egen vinning uten å opplyse om sine forbindelser heller.

Trur det forumet her hadde blitt en god del fattigere om alle som enten jobber som leverandører eller i butikker skulle slutte å poste ting her inne...

Hehehe ja tror jeg og. For da hadde det ikke vært mange igjen av oss ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Vanskelig dette, for det er ikke trivelig med folk som anbefaler ting for egen vinning uten å opplyse om sine forbindelser heller.

Trur det forumet her hadde blitt en god del fattigere om alle som enten jobber som leverandører eller i butikker skulle slutte å poste ting her inne...

Hehehe ja tror jeg og. For da hadde det ikke vært mange igjen av oss ;D

Ha-ha . . . Det er jaggu sant  ;D  ;D  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Herregud... På`n igjen. Jeg skjønner poenget, men nå  fremhevet vel ikke Kim "sin" bedrift på noen som helst måte?

Så jævla gniene fluefiskere her til lands er, blir sikkert lina bestilt fra utlandet allikevel. Sparer jo fort en 50-lapp på det ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Det jeg hadde gjort, hadde vært og hørt med noen her inne og sett om det er noen som har ei billig stang som de vill kvitte seg med!

Trenger ikke kjøpe ny!

med tanke på og sitte med en stang som blir bod mat! (ref til Robban sin ide helt enig)

Tipper de fleste her inne har ei stang de ikke bruker!

1000kr ink snelle! ikke ei krone mer!

snøre ville jeg kjøpt nytt! Og da ville jeg tatt med stanga til en leverandør! fortalt historien om hvordan du ente opp med det utstyret! og bet de tilpasse et snøre som passer til stanga!

ikke kjøp ei dyr snelle den har egentlig ikke mye så mye og si i starts fasen av en fluefiske læretid!

lykke til!

ps! 1000 fluefiskere! 1000 meninger om fluefiske!

Og til Slutt: Lære tiden tar aldri slutt i det enorme temaet Fluefiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Guideline har brukt å ha gode start pakker! Før hadde de explorer settet, dette er vel utgått. Nå har de Kispiox, er en del som mener dette skal være meget bra til prisen!

Joachim

Dette settet kjøpte jeg selv to uker tilbake. Sitter i akkurat samme båt som trådstarter. Det jeg kan si er at jeg er veldig fornøyd, lærer meg fortsatt og kaste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ett tips til! starte med og fiske sjø ørret kan være lurt! for det første får du fisk! dette kan være med på og sørge for at man blir hektet!

også er det som regel fin bak sleng! som kan være greit i staten!

det var vist to tips det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

SØ som startfiske? NEhh... Er du ikke ikke kjent med sø for du kun tosk, og lina di henger konstant fast i tang og tare. Bakslengen kan du glemme fordi det som regel blåser ved sjøen.. ;D

SØ fiske er tidsfordriv mens tørrfluefiske er noe du blir hekta på! ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Der er jeg helt uenig med deg! å starte rett på tørrflue fiske kan for mange være litt tung kost! sex livet til insekter, flue binding, se etter vak og ikke minst sitte og vente på at det skal begynne og vake er ikke for andre en psykopater i normale mennesker`s øyne vil jeg tro!

ved og start med sjø ørret fiske er det som du sier! det blir litt Torsk! men da kjenner du noe i andre enden av lina.

Du får kjenne på den kontakten du får med fisken og fluestange.

og med tiden kanskje du får en ørret! og da blir man jo forelsket!

Dette var min vei inn i Fluefiskets verden!

og jeg er over middels hekta i dag!

Det med og henge fast i tang og tare unngår du med og fiske med et flyte snøre! bak slengs problemer i sjøen har jeg aldri hørt om før!

sier ikke at sjø ørret fiske er kulere en feks: elvefiske etter brune ørreter! sier bare at det tror jeg kan være en fin måte og bli kjent med en flue stang på!

Faren er jo at man kan tenke at dette blir for sært og pensjonere utstyret to uker!

Men delte meninger er det om alt og viktig er det og respektere andres meninger selv om de ikke er like sine egen e!

ble litt revet med her ser jeg i skrivingen!

uansett lykke til med utstyrs jakten til de som måtte være på det! <<lfffishing

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...