Gå til innhold

EikreGUBBEN


Kim Skjerve

Anbefalte innlegg

Gjest Erik Eikre

Grattis!  

så du har gitt opp kortline og begynt med "kortstang" nå....

;D

Neida,på neste konkuranse kommer'n nok snikende med pilkestikke og halvannen gang stanglengde fortom.

Det er kort,det ! ;D

Neste? Godt dere ikke får med dere alt...  :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

En ting vi burde prøve er en stiv stang og kun 20lb backing

som snøre. ;D

Skikkelig morsomt hvis en eller annen klarer å få til det.

I så fall bør dere be til høyere makter om at et visst tvillingpar ikke får nyss om konkurransen. Får de det så må dere nok jukse for at det ikke skal bli flaut. La meg si det slik; De er ikke helt ukjent med kombinasjonen. ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting vi burde prøve er en stiv stang og kun 20lb backing

som snøre. ;D

Skikkelig morsomt hvis en eller annen klarer å få til det.

I så fall bør dere be til høyere makter om at et visst tvillingpar ikke får nyss om konkurransen. Får de det så må dere nok jukse for at det ikke skal bli flaut. La meg si det slik; De er ikke helt ukjent med kombinasjonen. ;D ;D

Brum,brum... ;D

Neida,det blir aldri flaut,det blir heller lærerikt.

Jeg så ikke 27m kastet ditt Erik,men jeg skal vedde på at du trakk som et lite helvete? ;D

Hvordan var fremkastet mot veggen og den forbaskade bilen som stod parkert der? ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

En ting vi burde prøve er en stiv stang og kun 20lb backing

som snøre. ;D

Skikkelig morsomt hvis en eller annen klarer å få til det.

I så fall bør dere be til høyere makter om at et visst tvillingpar ikke får nyss om konkurransen. Får de det så må dere nok jukse for at det ikke skal bli flaut. La meg si det slik; De er ikke helt ukjent med kombinasjonen. ;D ;D

Brum,brum... ;D

Neida,det blir aldri flaut,det blir heller lærerikt.

Jeg så ikke 27m kastet ditt Erik,men jeg skal vedde på at du trakk som et lite helvete? ;D

Hvordan var fremkastet mot veggen og den forbaskade bilen som stod parkert der? ;D

Tom.

Bilen ble med halvveis.  ;D

Neida, den var ikke i veien på søndag. Skjønte at det kunne bli lenger da jeg traff meg selv littegrann på 26,66. Det rare var at backingen slo seg rundt stanga da jeg fikk 27,2. Så det kunne gått lenger, men samtid så fikk jeg jo full strekk. Dermed kan det jo også hende det var akkurat det som gjorde utslaget. Ikke vet jeg. Moro var det i alle fall.

Men når vi først er inne på trekket: Det startet ikke ved øret for å si det slik. Det startet mye tidligere enn det som visstnok er riktig. Altså kan man kanskje si at humla slo til igjen.  :P

Og ja, jeg må nok belage meg på en dårlig sommer fiskemessig sett... Eller går dette under isfiske? Da kan det hende jeg er reddet likevel. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du og jeg kan ta en fisketur sammen snart,så er det noe som er gæernt. ;D

Fra mitt stådsted ville det medført økt kunnskap når det gjelder både fiske og kasting. :)

27,2 er jævla langt Erik. :)

For din del,hakke peiling,men skal vedde på at du hadde fått det ganske gøy.

Og kaffe da selfølgelig.

Det er sånn med snåle typer vet du,driver med mye rart på stille vann.

Stille blanke vann er en utfordring uten like.

Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn det.

Det er fordi det er så vanskelig at det er gøy.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men kastet du bare 23 meter, Tom? :D

Ja desverre Roger.

Ikke noe særlig å skryte av.

Det er bare å krype til korset å innse at her trenges det trening. :)

Jeg irriterete meg grønn over den jævla bilen som stod parkert der jeg

hele tiden ville legge fremslengen min.

Billig unnskylding så klart,andre klarte det mye bedre.

Hva pokker gjorde den jævla bilen der???

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men kastet du bare 23 meter, Tom? :D

Ja desverre Roger.

Ikke noe særlig å skryte av.

Det er bare å krype til korset å innse at her trenges det trening. :)

Jeg irriterete meg grønn over den jævla bilen som stod parkert der jeg

hele tiden ville legge fremslengen min.

Billig unnskylding så klart,andre klarte det mye bedre.

Hva pokker gjorde den jævla bilen der???

Tom.

hihi.. bare kødder jeg, Tom :) Hadde ikke fått ut snøret engang jeg. Men det er litt moro å konkurrere litt, spesielt når unge Eikre er med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men kastet du bare 23 meter, Tom? :D

Ja desverre Roger.

Ikke noe særlig å skryte av.

Det er bare å krype til korset å innse at her trenges det trening. :)

Jeg irriterete meg grønn over den jævla bilen som stod parkert der jeg

hele tiden ville legge fremslengen min.

Billig unnskylding så klart,andre klarte det mye bedre.

Hva pokker gjorde den jævla bilen der???

Tom.

;D

Ikke for å mobbe, men min pers UTEN stang er 23 meter. Kødder ikke, målt med målebånd.  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???? Hva skal vi si om dette????? Her bryter alle stangtråder sammen  ;D ;D ;D

;D Jepp, kan man kaste trenger man ikke stang. Heretter er det bare nybegynnerere og handicapede som blir å se med stang. Og Eikre da, ja snakk om å skyte seg i foten.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???? Hva skal vi si om dette????? Her bryter alle stangtråder sammen  ;D ;D ;D

;D Jepp, kan man kaste trenger man ikke stang. Heretter er det bare nybegynnerere og handicapede som blir å se med stang. Og Eikre da, ja snakk om å skyte seg i foten.  :D

Jeg syntes denne tråden virkelig er på sin plass. Den viser at stenger er til å FISKE med, IKKE kaste med. Så lenge men ikke fisker harr i bakevja av sine egne vadere, er behovet for ei ordentlig fiskestang stor. Så kan kasterne leke seg med pilkestikker  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

???? Hva skal vi si om dette????? Her bryter alle stangtråder sammen  ;D ;D ;D

;D Jepp, kan man kaste trenger man ikke stang. Heretter er det bare nybegynnerere og handicapede som blir å se med stang. Og Eikre da, ja snakk om å skyte seg i foten.  :D

Tja, man trenger jo strengt tatt ikke vadere heller, men det er vel noe mer behagelig og praktisk...  ;);D

Men nå trekker jeg meg tilbake og suger på karamellen frem til Morten M. kaster 30 meter.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok vanskelig å kaste 30. Men jeg har en anelse at det er noen som kan det på messa.

Jeg er nok for svak og har for lite trening, men ganske greit skal man kaste. Men jeg må vite hvilke snøre klasse Eikre kaste med. Det viktig å vite for alle. Jo tøngre snøre jo lengre kaster man...

Jeg skal ta det opp med "Villmarksmessen" så kanskje vi kan sette i gang en konkuranse... Eller?

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Det ble brukt et Vison Attack #5 med 10,1m lang klumpdel. Fortommen var vel blitt ca. 1,5m når jeg kastet siste runde og stikka var som sagt 60cm lang fra butt til toppring. Problemet med den var at snella kom i veien så jeg ikke fikk skikkelig plass til hånda. Så buttdelen lå inni hånda. Snøret ble heller ikke glattere etter å ha blitt kastet på gulvet i to dager uten smurning. Alt dette var selvsagt likt for alle. Tror det var bare 12-åringen som fikk plass til et skikkelig grep. Han kastet forøvrig som en kommende stjerne. Tror det ble 16-17m. Imponerende! Viktigste detalj for å få en god lengde var å unngå å treffe seg selv eller stikka + unngå at løsbukta hekta seg i lina som passerte eller slo seg rundt stikka. Det var her den største frustrasjonen lå. Nå vet du hva og hvordan Morten M, så nå er det bare å trene.

30m... ikke lett med det utstyret, men det går kanskje når det kommer i den rette hånda.

ERN og AA aner jeg ikke.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting vi burde prøve er en stiv stang og kun 20lb backing

som snøre. ;D

Skikkelig morsomt hvis en eller annen klarer å få til det.

I så fall bør dere be til høyere makter om at et visst tvillingpar ikke får nyss om konkurransen. Får de det så må dere nok jukse for at det ikke skal bli flaut. La meg si det slik; De er ikke helt ukjent med kombinasjonen. ;D ;D

Ha ha ha!! ja,vil jo si at en 9fot 8# og 20punds backing er helt rått å kaste med  Gjort det et helt år så....   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha!! ja,vil jo si at en 9fot 8# og 20punds backing er helt rått å kaste med  Gjort det et helt år så....

He,he. ;D

Da må vi prøve å få til det Kim.

Det kan nok være morsomt for noen og enhver. ;D

Ikke minst også lærerikt.

Og da vet jeg også at mange kommer til å skjønne hva jeg mener med

underlining. ;D  

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Kan noen si noe om ERN og AA på den isfiskestanga ???;D ;D ;D

Nå har jeg ikke isfiskestang, men en liten fluestang på 4 fot!

Den har AA=66 og ERN =3,9!  :)

[attach=1]

post-2566-13949891466961_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder det der med stivhet i forhold til lina,så ville det

ikke forundre meg det minste at Eikregubben hadde gjort det like bra

der også? ;D

Det handler mest om hvor mye man vil en ting.

ERN 9,5 og 16lb backing,eller ERN 18 og 50lb backing,da kjenner du

stivheten til stanga godt. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...