Gå til innhold

EikreGUBBEN


Kim Skjerve

Anbefalte innlegg

Vil bare komme med en liten melding til folket her inne..................

Ta dere en tur på butikken, kjøp en isfiskestang på 40cm, kjøp en vision attack line  (hvis dere ikke får lånt), ta målebåndet og strekk det til 27Meter og 30cm. Prøv så å kast så langt med dette utstyret!

Kastet er allerede utført, av Mister Eikre... Kan nevne at Lilleheim kastet 24.90m og jeg 24,60m....... LYKKE TIL!!!!  ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dere en tur på butikken, kjøp en isfiskestang på 40cm, kjøp en vision attack line  (hvis dere ikke får lånt), ta målebåndet og strekk det til 27Meter og 30cm. Prøv så å kast så langt med dette utstyret!

Noen spesiell type stang? Tenker på ERN og BRUM og CCS og CDC og slikt, altså. Vil jo nødig prøve dette med en mye stivere eller mykere stang enn Hr Eikre. :)

Neida, det høres jo ut som et lite mirakel :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Først grattis til Ivar (lørdag) og Robin (søndag)! Strålende kasting!!!

Og så Takk takk!  ;D

Men først Bjorni og så Kim. Hva er det som skjer? Jaja, siterer meg selv jeg.

Bjorni!Kim! Gubbe?? Din #¤&//&%#  ;D

Kim tar som vanlig litt i når han skal skryte av andre. Kjempehyggelig gjort av ham, men jeg må nok skuffe dere og si at det ikke er sååå mye å skryte av. Stikka var 60cm og ikke 40. Og kastet var 27,2 og ikke 27,3. Altså en prestasjonsreduksjon på 50% bare på stikka og 10cm kortere kast. Så da er det ikke så mye mer å snakke om. Kul greie da. Og jada Roger har® rett. Det går en liten f**n i gubbhemsedølen når det lukter konkurranse. De andre tok det selvsagt ikke på langt nær så alvorlig og kunne sikkert grusa lengden om de hadde prøvd litt til. Og Tom Syversen finta jeg lett ut med å gi ei regneoppgave. Han regner vel enda tenker jeg... En hyggelig og artig skrue som jeg treffer så alt for sjelden. Det verste er at jeg tror'n fisker for mye. Kaste kan han jo ikke.  ;D

Neida, bare kødd. Jeg lovte ham at det ble litt mobbing om jeg slo'n og han lo så han rista på seg vibrasjoner i lina og landa på noe over 23 med driftbukter hele veien.  ;D

MEN, jeg har heldigvis fortsatt ett utsagn på det tørre. Altså når vi diskuterer utstyr og jeg sier hvorfor jeg velger en stang etter andre prinsipper enn selve kastinga: Snøret skal jeg alltids få ut.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D

Ikke overrasket i det hele tatt. Den eneste som sier at Erik ikke kan kaste er Erik. Tullball selvfølgelig.  ;)

Det jeg har sett av kastingen til Erik overbeviser, så jeg er heller ikke overrasket. Tror bare Erik synes bare det er enda litt kulere med folk som kaster ræva og fisker som guder. Blant annet en engelskmann han har vært utsatt for, han som klarte å få vindknute på fluesnøret (herlig historie).  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke ta en konkuranse på det på villmaksmessen - og se hvem som kaster lengst.... Jeg er meget rusten om dagen. Men dere som kaster mye om vinteren bør vel kaste 30 meter + 20 - 25 med kun hånden? med klasse 5 :)

Hvilken klasse brukte dere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Kan vi ikke ta en konkuranse på det på villmaksmessen - og se hvem som kaster lengst.... Jeg er meget rusten om dagen. Men dere som kaster mye om vinteren bør vel kaste 30 meter + 20 - 25 med kun hånden? med klasse 5 :)

Lengste kast jeg har hørt om med bare hånd er 22 meter og utført av Mikael Blomberg. Lykke til med 25! Lykke til med 30 og pilkestikke også Morten... Det går sikkert. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke ta en konkuranse på det på villmaksmessen - og se hvem som kaster lengst.... Jeg er meget rusten om dagen. Men dere som kaster mye om vinteren bør vel kaste 30 meter + 20 - 25 med kun hånden? med klasse 5 :)

Den idèen likte jeg, Morten. Skal vi ta en uhøytidelig konkurranse, Erik? ... partyparty partyparty gggood-luck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he,he..... ;D

Knallbra innlegg Erik.

Veldig bra kasting,og da er det ikke bare pilkestikke kastingen

vi snakker om.

Du er en dyktig kaster,ingen tvil om det Erik. aaapplaus

27,2 er utrolig bra. aaapplaus

Og siden du er såpass god til å kaste så er du sikkert drita dårlig til å fiske? ttongue

Og det er ikke kødd engang.Joda,det er det. ;D

Ellers vil jeg nevne at det var en særdeles hyggelig dag på Lørdagen.

En haug med hyggelige folk,masse kult utstyr man kunne teste.Sikle,sikle...

Jeg vil også skryte litt av stengene dine Erik og snellesettet.

Drita smart og lekkert den snellebagen.

Jeg falt også pladask for den prototype #4 stanga med High Water snøret.

Perfekt match. ;D Den stanga var det ordentlig morsomt å kaste med.

Likte også veldig godt foredraget til Vidar Paulsen,kunsten å kaste kort. :)

Sikler også på den hvite #5 Competition stanga til Zpey/Mathias Lilleheim. :)

Fikk kastet litt med den med det nye snøret også.Spennende med det nye snøret. :)

Kort og godt,en praktfull dag vil jeg si.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Herregud. Skal vi måtte slite med Eikre og pilkestikker til sommeren nå da. Ørreten i Hemsila kommer til å dævve av latter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Skal vi måtte slite med Eikre og pilkestikker til sommeren nå da. Ørreten i Hemsila kommer til å dævve av latter :)

;D ;D ;D

Og som den nerden jeg er,spurte jeg flere av deltagerne i forkant om

hva som lønte seg.

De aller,aller fleste sa at det lønte seg å kaste ut i bak kastet.

Noen sa at det gav lenger arbeidsvei.

Det tror jeg ikke noe på. ttongue

Det handler nok mer om betydningen av den lengden trekket får i

bak kastet kontra fremkastet. :)

Forøvrig var det drita slitsomt å drive med,det var ikke bare jeg som svettet. ;D

Men gøy var,ikke noe å lure på,gøy var det. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...