Eirik Kittelsen Posted August 19, 2005 Report Posted August 19, 2005 Var en tur i østmarka i dag å det var sinnsykt med øyestikkere . Ørreten hoppet i vakene. Hadde selvfølgelig ikke øyestikker fluer med meg :oops: Fikk er øar ørreter på mygg 20 krok!
Eirik Kittelsen Posted August 19, 2005 Author Report Posted August 19, 2005 Bildet er forresten tatt med en Sony-ericsson K750 telefon! Noen som har gode forslag på fluer til denne " klekkingen" ? :?:
Rune Stokkebekk Posted August 19, 2005 Report Posted August 19, 2005 Jeg har et par stykker i boksen i tilfelle.... Den jeg har tatt bilde av her med mobilen min er langt i fra pen. Har forresten samme telefon som deg. Bakkropp: Tvunnet polychenille/floatant chenille Krok: tmc 921 str 8 Ryggskjold: foam Thorax: myyye cdc spunnet i løkke Bein: SGs nature legs Øyne: Sort polychenille m/knute Vinger: Grå cdc Den er lett flyter godt og har aldri tatt noen fisk Men den lurer nok fisken bare de tar slike....
olea Posted August 19, 2005 Report Posted August 19, 2005 Bare for å pirke litt, er Øyenstikkere og Vannymfer landinsekt?
Rune Stokkebekk Posted August 20, 2005 Report Posted August 20, 2005 Det har du rett i Ole! Her er en variant til som jeg har i boksen i tilfelle..... Flua er 4,5 cm lang. Bakkroppen bør mettes med foreplay, hydrostop o.l. før man drar på tur.
Eirik Kittelsen Posted August 20, 2005 Author Report Posted August 20, 2005 Rune , limer du bakkroppen for å hindre at den åpner seg? Plages litt med akkurat det ser du! :oops:
Rune Stokkebekk Posted August 20, 2005 Report Posted August 20, 2005 Rune ' date=' limer du bakkroppen for å hindre at den åpner seg?Plages litt med akkurat det ser du! :oops:[/quote'] Nei, jeg har ikke pleid å gjøre det. Jeg har på litt lim der jeg fester den på kroken. Tvinner du garnet først og så fester det inn eller fester du en del på kroken og tvinner hardt etterpå? Jeg gjør det sistnevnte og synes at det fungerer meget bra. Du kan selvfølgelig ha på litt lim, men bare gjør det på noen punkter slik at kroppen forblir rimelig myk.
Eirik Kittelsen Posted August 20, 2005 Author Report Posted August 20, 2005 Jeg har tvunnet først for så å binde fast . Men nå skal jeg prøve sistnevnte! Takker Rune =D>
Aleksander Posted September 7, 2005 Report Posted September 7, 2005 Fysj og føy! For et beist av en flue :shock: Sikkert action når fisken vaker på disse
Rune Stokkebekk Posted September 7, 2005 Report Posted September 7, 2005 Fysj og føy! For et beist av en flue :shock: Sikkert action når fisken vaker på disse Enig Grusomt stygg j... men kjekt å ha i tilfelle... Brukes sånn ca. hvert skuddår.
Recommended Posts