Gå til innhold

Den meste allroundnakken for tørrflue


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Etter å ha knotet med fluer i sjøen for å trene skillsa så skal jeg nå igang med tørrfluene. Jeg lurer derfor litt på hvilken nakke dere bruker desidert mest; farge og kvalitet. Rett og slett, hvilken er den meste allroundnakken til tørrfluer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Jeg er i nærheten av Eikre her jeg altså, jeg vil si den mest anvendelige er Ginger Barred Medium. Her har du varierte og gode farger som passer det meste av parachutes. Skal du binde no hackle fluer så syntes jeg en lys Dun variant er glimrende.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hvis du snakker om én nakke så synes jeg Whiting sin combinakke med en halv grizzly og en halv brun nakke er et godt valg. Slik som denne:

1106037468.jpg

Ble en slik kombo. Får bli en start på en lang karriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Ble en slik kombo. Får bli en start på en lang karriere.

Bra det swedeElvis, blander du en av hver der så har du det du trenger for en March Brown, og den flua er RÅ!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Unknown User

Barred ginger får nok bli neste innkjøp. Ser veldig fin ut. Litt stressende og google "Cree barred ginger". Det kommer opp veldig mye jenteutsmykking som øredobber og hårstæsj.

Jeg husker fra 80-tallet da man snakket mye om nakker fra Hoffman. Jeg har lest litt om forskjellige nakker og Hoffman nevnes litt i forbifarten og som noe som er vanskelig og få tak i og veldig dyrt. Bøkene er ikke helt up to date. Bruker man Hoffman om dagen eller tilhører de nakkene en tid for lenge siden? Som jeg skjønt det så er fibrene i de nakkene betydelig mer holdbare. Noen som har erfaringer og er det mulig å få tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barred ginger får nok bli neste innkjøp. Ser veldig fin ut. Litt stressende og google "Cree barred ginger". Det kommer opp veldig mye jenteutsmykking som øredobber og hårstæsj.

Jeg husker fra 80-tallet da man snakket mye om nakker fra Hoffman. Jeg har lest litt om forskjellige nakker og Hoffman nevnes litt i forbifarten og som noe som er vanskelig og få tak i og veldig dyrt. Bøkene er ikke helt up to date. Bruker man Hoffman om dagen eller tilhører de nakkene en tid for lenge siden? Som jeg skjønt det så er fibrene i de nakkene betydelig mer holdbare. Noen som har erfaringer og er det mulig å få tak i?

Hei. Hoffman er det som i dag heter Whitings. Knallbra hackle og veldig økonomisk også, for det er så mange brukandes fjær per nakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...