Gå til innhold

Test av stenger i #4


-Lars-

Anbefalte innlegg

Amerikanerne er tydeligvis ikke så begeistret for 9' stenger . . . Kan sikkert ha sammenheng med at de stort sett lemper flua ut i elva fra båt  ;D

Disse testene tar jeg uansett med en stor bærepose salt, uansett hvem eller hvor testene er utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ser at han har gitt pallplass til min Winston B3x 864.

DER treffer han i alle fall blink.

8,5 fotere er undervurdert. De gir ofte en ultralight følelse pga den kortere momentarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovet meg selv å ikke lese begrunnelsene for hvorfor stengene fikk poengene/plasseringene som de fikk denne gangen, siden det bruker å være i overkant flau lesning, men kom til å skumlese hva han skrev om den Burkheimeren.

Joda, denne 8 1/2 foteren var faktisk så tung i hendene at han mente han ville bli sliten etter en dags fiske med den  ;D

Hørt på makan til idioti  ;D Har en 9 fots Burkheimer i #5, og med mine fyrstikk-armer har jeg ikke kjent noe slitasje etter ei ukes fisking med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Lovet meg selv å ikke lese begrunnelsene for hvorfor stengene fikk poengene/plasseringene som de fikk denne gangen, siden det bruker å være i overkant flau lesning, men kom til å skumlese hva han skrev om den Burkheimeren.

Joda, denne 8 1/2 foteren var faktisk så tung i hendene at han mente han ville bli sliten etter en dags fiske med den  ;D

Hørt på makan til idioti  ;D Har en 9 fots Burkheimer i #5, og med mine fyrstikk-armer har jeg ikke kjent noe slitasje etter ei ukes fisking med den.

For å si det som deg Lars, jeg tar "testene" fra George med en søppelpose salt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen står og kaster med en firer eller en femmer en hel dag er de langt unna det fisket jeg bedriver. På en god dag i elva kaster jeg kanskje 50 kast, og får to-tre fisk, mister like mange og skremmer et dusin  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.... Blir du ille sliten da?

Blir vel mer sliten av å gå langs elva enn å kaste. For meg er i bevegelig fiske en fiskeregel, men en naturlig del av fluefiske etter ørret. Det å gå rolig langs en elv og lete opp fisk er jo en vesentlig del av greia. Slå camp på en plass overlater jeg til laksefiskere.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skulle ha testet Scott S4 854/4 istedet. Siden han liker raske stenger hadde den garantert skåret mye høyere.

G2 8'8" stengene har litt snodig aksjon, og er ikke gode allround stenger. Det er de ikke ment å være heller.  

Ser han måler svingvekta her og, uten å gjøre noe med det under selve testingen. Smart - NOT.  :-\

Grunde sin metode for måling av MOI nevnes, men avvises arrogant som underlegen deres egen, promitive metode.

Det er tydelig at godeste George får gode marginer på Hardy-stenger ihvertfall.  ;D

Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men disse testene er de mest leste på nettet. Og de selger MANGE stenger pga dem. Hardy ble nærmest gjenfødt takket være femmertesten. Ihvertfall i USA. I England sparket de nesten alle sammen og lager etc ble flyttet til USA. God butikk i primitive tester som er lette å forstå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winston hadde også levert alle sine BIIt modeller i #4 til testen, men de var visst "for myke" til at de hadde noe i testen å gjøre  :o

Jeg gir meg ende over . . . Er ikke #4 først og fremst ørret-stenger, da ? Dette blir jo bare patetisk  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skulle ha testet Scott S4 854/4 istedet. Siden han liker raske stenger hadde den garantert skåret mye høyere.

G2 8'8" stengene har litt snodig aksjon, og er ikke gode allround stenger. Det er de ikke ment å være heller.  

Så lenge de folka ikke selger Scott stenger kommer Scott stenger til å gjøre det meget dårlig i testene. Bare å ta en kikk på de foregående testene...

Ser han måler svingvekta her og, uten å gjøre noe med det under selve testingen. Smart - NOT.  :-\

Grunde sin metode for måling av MOI nevnes, men avvises arrogant som underlegen deres egen, promitive metode.

At ei 8'6" stang skal ha lavere svingvekt enn ei 7'10" stang i samme vektklasse og samme materiale det tror jeg rett og slett ikke noe på. Det er i det hele tatt veldig merkelig at han har slengt inn noen 9' og noen 7'10" stenger i en test med hovedsaklig 8'6"ere. Og hvorfor har de f.eks. ikke tatt med Sage ZXL 486-4?

Det er tydelig at godeste George får gode marginer på Hardy-stenger ihvertfall.  ;D

Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men disse testene er de mest leste på nettet. Og de selger MANGE stenger pga dem. Hardy ble nærmest gjenfødt takket være femmertesten. Ihvertfall i USA. I England sparket de nesten alle sammen og lager etc ble flyttet til USA. God butikk i primitive tester som er lette å forstå.  

Det som er helt sikkert er at dette ikke er en test men 100% reklame for produkter de selv selger. Vet ikke om det ville vært tillatt i Norge?

Jeg blir skikkelig kvalm av dette opplegget; og de eneste merkene virkelig får lyst til å gå ut å kjøpe etter å ha lest/skummet over reklamen er Scott og Thomas & Thomas.

Forresten noen som har hatt fingrene i ei T&T NS-5?

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovet meg selv å ikke lese begrunnelsene for hvorfor stengene fikk poengene/plasseringene som de fikk denne gangen, siden det bruker å være i overkant flau lesning, men kom til å skumlese hva han skrev om den Burkheimeren.

Joda, denne 8 1/2 foteren var faktisk så tung i hendene at han mente han ville bli sliten etter en dags fiske med den  ;D

Hørt på makan til idioti  ;D Har en 9 fots Burkheimer i #5, og med mine fyrstikk-armer har jeg ikke kjent noe slitasje etter ei ukes fisking med den.

For å si det som deg Lars, jeg tar "testene" fra George med en søppelpose salt ;D

Det er det ingen grunn til, for ikke bare er B3X mer riktig klassifisert i forhold til hva både BIIx og BIIt var, den er god....stort sett havner winston ned på testene grunnet deres "testfiendtlige" lette stenger i sine klasser i forhold til mange konkurrenter som oftere overbeviser en langtkastende arm bedre. Med mindre man tilpasser, så kaster winstons overraskende lekent og lett, og er jo en fryd å fiske med, kanskje fremtiden byr på mer "FFT" resultater (fishingrelated functionality test).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovet meg selv å ikke lese begrunnelsene for hvorfor stengene fikk poengene/plasseringene som de fikk denne gangen, siden det bruker å være i overkant flau lesning, men kom til å skumlese hva han skrev om den Burkheimeren.

Joda, denne 8 1/2 foteren var faktisk så tung i hendene at han mente han ville bli sliten etter en dags fiske med den  ;D

Hørt på makan til idioti  ;D Har en 9 fots Burkheimer i #5, og med mine fyrstikk-armer har jeg ikke kjent noe slitasje etter ei ukes fisking med den.

For å si det som deg Lars, jeg tar "testene" fra George med en søppelpose salt ;D

Det er det ingen grunn til, for ikke bare er B3X mer riktig klassifisert i forhold til hva både BIIx og BIIt var, den er god....stort sett havner winston ned på testene grunnet deres "testfiendtlige" lette stenger i sine klasser i forhold til mange konkurrenter som oftere overbeviser en langtkastende arm bedre. Med mindre man tilpasser, så kaster winstons overraskende lekent og lett, og er jo en fryd å fiske med, kanskje fremtiden byr på mer "FFT" resultater (fishingrelated functionality test).

Overskriften til testen lyder "Best spring creek flyrod" , og ut ifra det så mener jeg stenger som BIIt burde være midt i blinken. Men det er nå bare min mening . . . Her er stengene testet inne i en hall . . . Å teste under forhold de er beregnet for hadde sikkert ikke vært dumt, uten at jeg tror det ville påvirket resultatet her  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Man skal være klar over at denne formen for "tester" er veldig vanlig i USA. At testvinneren har gode eller best marginer ligger OFTE i kortene.  Elkjøp opererer på mange måter likt. Bla.a vet jeg at de pusher merker med best margin, og ikke nødvendigvis med best kvalitet/pris.

Men i Norge kan man stort sett lene seg til uavhengige tester i mediene.

Det KAN man også i USA, da for eksempel "Consumer Reports" som er uavhengig og objektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...